| Ses izolasyonu | |
|
+72TAŞOVALI RakOne kartalturk mutasavvuf52 renault9spring onurfairway Low-Rider yusuf Evliya Çelebi staplis seyitserbest metin_mimoza daldiy burcinhan ertan.bilgi lıon salla2000 livan08 Ybr safranliyim ayılan trakyali22 alles112 Gökhan barut mehmet27 mahmut muratuner1 By_Ne0 gacal59 onuruyar 93 spring badboy333 manga_ modi aboyur ARMADA_FB VetApex! samsunlu R-9 _quiksiLver_ aLPaCiNo quiksiLver KAANPAKAY robust222 rdmaksl bora60 Renault12 vlkn_41 şahin Cihangir KALKAN scaracco sisyphos mooncrown sahinmustafa TRKR kLine gorkemonat WQLK!-R9 olvne fahribey XDiscovery Lauréate teknotas_71 karamanoglu34 __RaVe__® rona13 karadeniz mahmutvet sezer volkan Elbruz Renault9 76 posters |
|
Yazar | Mesaj |
---|
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Ses izolasyonu 2007-06-15, 15:00 | |
| Arkadaşlar malumunuz araçlarımız içindeki ses yalıtımı yetersiz. Yol sesi olduğu gibi içeride. Ayrıca eskiyen plastik kısımlar sarsıntılarda hoş olmayan sesler çıkartıyor.Bu yaz planlarım arasında yalıtım var. Sizlerin düşünceleri nelerdir?
En son tarafından 2007-12-05, 15:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-06-15, 18:12 | |
| Bence bu araçlara en önce ses yalıtımı yapılması gereken yer arka lastikler.İçerdeki lastik sesi direk olarak buradan geliyor.Önlerden ise az bir ses geliyor,sanırım bundan en büyük etken önde davlumbazın olup arkada olmaması ve aracın ön tarafının daha kalabalık olması.Bir de rüzgar sesi var,o da azaltılırsa konfor epey artar.Motor sesi bana göre çok fazla değil,zaten motorun hacmi de küçük olduğu için sesi de cılız.
Şehir içinde kaymak asfallta bile arkadan haşır huşur lastik sesi geliyor,hatta fazla basmayınca motor sesini falan bastırıyor.
Sert kısa darbelerde tıkırtılar da rahatsız ediyor ama benim arabada esas sorun sigorta kutusunun sabit olmaması.Çok sert sallantılarda direk aşağı bile düşüyor.Onu sabitleyince sanırım diğer tıkırtılar fazla rahatsız etmez.Orta konsol hiç sökülmediği için sağlam,ama bir kere sökülen konsol bir daha eskisi gibi sıkı olmuyor. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| |
| |
volkan
Doğum tarihi : 22/07/76 Yaş : 47 Nerden : Edremit / BALIKESİR Aracınızın Modeli : 1996-Renault 9 Fairway Kayıt tarihi : 11/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-06-19, 17:04 | |
| Haklısınız arkadaşlar araçlarımızda motor sesinden çok lastik sesi var . Malum Türkiye'de doğru düzgün kaymak asfalt yok . Plastik aksamdan ufak tefek tıkırtılar gelmesi çok doğal .Artık 10 yaşını geçmiş araçlardan bahsediyoruz . 10 yaşını geçmiş çoğu araçta bu tıkırtıları duyabilirsiniz . Yalıtım konusuna gelince acaba ne kadara mal olur ? Yalnız motor kısmı için mi yoksa aracın altına mı yalıtım yapılması iyi olur ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler . | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-06-19, 18:05 | |
| volkan hesabıma göre 100UYTL'lik yalıtım mazemesi gerekiyor. Bunun sonunda ise megane sessizliği vaad ediliyor ama ne kadar olur bilemiyorum | |
|
| |
sezer
Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : 1992 Spring Kayıt tarihi : 23/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-06-26, 21:22 | |
| Bu sigorta panelinden gelen ses de beni öldürecek. Bir gün sağa sinyal vermek istediğimde kol ortada takılı kaldı ve aracın tüm elektriği kesildi. Derken sigorta panelini söktüm, arızayı bulamadım, arıza kendiliğinden düzeldi. Olan panele oldu ve çok rahatsız edici bir ses var, herhalde tırnaklar kırıldı. Bu gidişle ambalaj bantıyla yapıştırırım herhalde :d | |
|
| |
mahmutvet
Doğum tarihi : 07/08/79 Yaş : 44 Nerden : sivas Aracınızın Modeli : lada samara hb. Kayıt tarihi : 18/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-06-27, 06:23 | |
| ARAÇ İÇİNDEKİ SESİ BİRAZ OLSUN AZALTMAK İÇİN ŞİMDİ ADINI VERMEYEYİM MEŞHUR BİRKAÇ FİRMA ZİFT KARIŞIMI BİR MADDE İLE ARACIN ALTINI VE DAVLUMBAZLARI HATTA BAGAJIN İÇRERİDEN TABANINI KAPLIYORLARMIŞ. İNTERNETTE OKUDUĞUMA GÖRE BUNA BENZER BİR İŞLEMİ SANAYİ SİTELERİNDE ALMAN ZİFTİ DEDİKLERİ BİR MADDE İLE YAPABİLİYORLARMIŞ VE SONUÇ TAMAM O MEŞHUR FİRMALARINKİ KADAR OLMASADA TATMİN EDECEK SEVİYELERDE İMİŞ. AMA TABİ BİRİNDE 500 DİĞERİDE İSE 100 YTL YE VARMAYAN BİR MALİYETİ VAR BU İŞİN. ARACIN ALTINI VE DAVLUMBAZLARI O DEDİKLERİ ALMAN ZİFTİ İLE KAPLATINCA ARACIN PASLANMA VE ÇÜRÜME RİSKİDE AZALTILMIŞ OLUYOR. EN AZINDAN ARAÇ ALTINI YOL TUZUNDAN KURTARIR. BENCE DENENEBİLİR. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-06-28, 23:04 | |
| O meşhur firmanın yaptığı uygulama biraz tuzlu Birde şu var,bizim araçlarımızda izolasyon neredeyse "sıfır".Halının altında sadece motor bölmesinde süngerli bir yalıtım malzemesi mevcut.Kapuuta ve motorun arkasında izolasyon yok.Tabanda yok.Haliyle tüm ses içeriye uğultu oalrka geri dönüyor. Birde eskiyen plastik aksamın sesi eklenince. Senfoni başlıyor resmen Önce izolasyon malzemesi ile kaplamalıyızki şuanki araçların seviyesine biraz yaklaşabilelim. | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-06-29, 00:39 | |
| Aracın içindeki tek bir ses fazla rahatsız etmez ama hepsi birleşince dediğin senfoni oluyor.Mesela vites boşta rolantide lastik sesi çok rahatsız etmiyor,ama motor da eklenince rahatsız edici oluyor.En çok da tırtırlı asfaltlardaki lastik sesi beni deli ediyor.
Geçenlerde yerine iyi takamadığım kilometre telini düzgün takmak için araba çalışırken tabloyu yerinden çıkardım,çıkarınca tablonun arka kısmından bariz motor sesi geliyor.Sadece o kısmı yalıtmak değişiklik yaratmaz,ama komple yalıtıma girişirken tablonun da arkasına yalıtım malzemesi konulması daha verimli olacaktır. | |
|
| |
sezer
Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : 1992 Spring Kayıt tarihi : 23/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-06-30, 14:33 | |
| Arkadaşlar bi süre şahin kullanın, R9 daki motor sesi sizi hiç rahatsız etmeyecek:) T | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-06-30, 14:40 | |
| Kesinlikle katılıyorum.Orta devirlerdeki o korkunç uğultu insanı deli ediyor.Bir de Renault 9 sevmeyenler bunların motorlarının bağırdığını iddia ederler,çevremde var bunlardan.Evet,Renault 9 motoru bağırır ama basarsan bağırır,ve de uğuldayıp kafa ağrıtmaz.Tabi 5000 devir civarı bir uğultu oluyor ama Tofaş'ın yanında kuş sesi gibi kalır. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-06-30, 16:45 | |
| renonunmotoru gürültülü olsa da bence esas problem o sesin içeri girmesi...mesela lada da çok gürültülü çalışır hatta devir 4000 ve üzerinde iken allah allah... ama orta ve alt devirlerdeki ses vegada duyulmuyor...basınca motordan geldiğini düşündüğünüz devir sesi geliyor...140 civarında belli olmaya başlıyor ses ve bastıkça da artıyor... bence izolasyonla alakalı bu iş... | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-09-13, 18:34 | |
| İzmirde bir firma buldum,izolasyon malzemeleri satıyor. Tatilden döndükten sonra ilk işim malzemeleri almak olacak. İlk aşamada halıyı sökeceğim ve aracın tabanına yalıtım yapacağım. Ayrıca kapı döşemelerinide merkezi kilit takarken öylesine oturtmuştum izolasyon yapacağım diye,kapı içlerinide kendinden yapışkanlı malzeme kullanacağım.Tıkırdayan her yere izolasyon köpüğü ve silikon uygulaması yapılacak. http://www.dinamik-izmir.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=31 | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-09-13, 18:35 | |
| | |
|
| |
rona13
Nerden : bitlis Aracınızın Modeli : broadway95 yakut Kayıt tarihi : 04/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-09-17, 23:51 | |
| kapılardan gelen sesleri ben baya azallttım. mekanizmaların temizlenip yağlanması yarı yarıya sesi kesiyor. sigorta tablası benimde düşüyordu. bir vidayla göğüse sabitledim. arabayı iyi dinleyip ses kaynaklarını kendimiz bulmalıyız. sonrada boş vakitte üzerine düşmeye bişileri kendi çapımda halletmeye bayılıyorum. | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-09-20, 10:31 | |
| Evet malesef araclarımız gürültülü yolculuk yaptırıyor... Arkadaslar benim kapı içleri komple zift döşeli bu sesi biraz azaltıyor apı döşemeleri ile sac baglantı kısımları ise izolasyon malzemesi döşeli ve her sıkılan vida ve gecme pimi lastikle sarılmış vaziyette...bunun faydası parca titrese bile ses yapmıyor...
Ön motorumda izolasyon var ve 3000 devirde gürültülü calısan motorlarımız olmasına ragmen aracımda o devirler hiç ugultu yok denicek kadar az...
Ve en önemlisi ön konsolumunda tüm gecme parcalar lastikle izole edildi konsol gıcırtısı ve oynaması abartmadan söylüyorum 0 arkdaslar...
Müsait bir zamanda foto koyucam... | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-09-20, 10:33 | |
| Rave; Öncelikle aramıza hoşgeldin. Bende önümüzdeki hafta arabayı soyup izolasyon yapacağım. Lastikle izole etme olayı hakkında biraz daha bilgi verebilirmisin.Benimde plastik parçalar ciddi ses yapıyor. daha önemlisi fotoğrafları sabırsızlıkla bekliyorum | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-09-20, 10:44 | |
| Hoş bulduk bakın mesela kapıların acma cubuklarının oldugu yerde siyah plastik döşeme var...onlar gecmedir onların gecme pimlerinin arkasına ve önüne lastik gecirilmiş neyse bugun aracımda bir yeri daha izole edicem acıcam orayı o zman fotograf cekerim | |
|
| |
karamanoglu34
Doğum tarihi : 01/01/70 Yaş : 54 Nerden : istanbul Aracınızın Modeli : R9 Kayıt tarihi : 24/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-09-24, 09:25 | |
| Ufak tefek tıkırtılar kafanıza takılıyorsa işiniz iş. Tıkırtılar ve motor sesi devlet bütçesi ile, içeriye giren su dua ile kesilebilir. Aracınız yolda bırakmıyorsa sizinkinden iyisi yok.. | |
|
| |
teknotas_71
Aracınızın Modeli : 1994 BROADWAY RN Kayıt tarihi : 28/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-04, 18:16 | |
| Arkadaşlar bu plastik parçalardan gelen gıcırtıyı kapılardan gelen sesleri eknomik yolla çözemezmiyiz.. benim dşüncem izocam olmazmı...ses alan yerlere.geçme yerlere vidanın altına conta atsak seslerde azalma olurmu | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-04, 18:25 | |
| gecme yerlerin altında lastikler var foto cekicektim ama uınuttum arkdaslar yaaa | |
|
| |
teknotas_71
Aracınızın Modeli : 1994 BROADWAY RN Kayıt tarihi : 28/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-04, 18:28 | |
| dostum bi yardım et dedeyin hayrına şu sesleri keselim arabalarımızdaki giderken kulaklarıma pamuk takcam . RAVE MSN Nİ PM DEN ATSANA GÖRÜŞELİM ORDAN | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-05, 09:45 | |
| | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-05, 10:04 | |
| Rave motor bölmesindeki malzeme sesi büyük ölçüde kesiyordur tahminimce.Birde kaputun üzeri kaplıysa motor seni neredeyse yarı yarıya düşer. Ayrıca içeriden halının altına dabir yalıtım yapılması gerekir.
Plastik tıkırtıları için en mantıklı uygulama bağlantı noktalarına fotoğraflardaki gibi yalıtım malzemesi kullanmak.
Ben dinamik ısı diye bir yerden yalıtım malzemelerini buldum ama parça parça satmadıkları için alamadım. İkinci bir ziyarette farklı dükkanlara bakacağım. | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-05, 12:36 | |
| bunu yazıcaktım ama gercekten abartılmıs gibi yazılsın istemiyorum... motorları geyet sesli olan araclarımızda ben sehi içi camlar kapalıyken 3000 den sonra motorun bass sesini duyuyorum yoksa alt devirlerde cıkan tiss ses içeri gelmiyor gibi bişey desem abartmıs olmam herhalde... | |
|
| |
Lauréate
Aracınızın Modeli : , Kayıt tarihi : 09/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-05, 18:07 | |
| R9 Diesel'lerde orijinal olarak motor kaputu içi pres izolasyon malzemesi bulunuyor. Bu malzemeyi bulabilirseniz,kaputun iç kısmına tam oturacağından hem orijinal bir görüntü verir, hem de sesi bir nebze olsun kesmenize yardımcı olacaktır. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-06, 08:48 | |
| Elimde birmiktar climaflex denen malzemeden ve firex denilen akustik süngerden mevcut. Ufak ufak başlamak gerekiyor.
Maalesef yalıtım malzemelerini parça parça satmıyorlar. Top halinde satılıyor. Buda sıkıntı doğuruyor. Bakalım araştırma halindeyiz hala:) | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-08, 11:17 | |
| hurdada bir tane buldum R9 1990 model civarlarında ancak içinde o kaplama yoktu biri götürdü herhalde benden önce | |
|
| |
Lauréate
Aracınızın Modeli : , Kayıt tarihi : 09/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-08, 19:44 | |
| - __RaVe__® demiş ki:
- hurdada bir tane buldum R9 1990 model civarlarında ancak içinde o kaplama yoktu biri götürdü herhalde benden önce
Otomobil R9 GTD ise muhtemelen sonradan sökmüşlerdir. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-08, 20:51 | |
| Arkadaşlar elimde ses yalıtımı ile ilgili bir yazı var. Zamanında autoclubturkey'de yayınlamıştı. Yalıtımı 3 aşamada yapıyor. Fazla gevezelik yapmadan yazıyı ekleyeyim 1- REZONANS/TİTREŞİM yalıtımı Aracınızın tüm metal aksamı aslında titreşim ve rezonans üreten dev bir anfi durumunda. Öncelikle bunun engellenmesi/azaltılması gerekiyor... Kısaca aracın tüm iç kaplamaları, halılar, koltuklar, direklerdeki parçaları söküyorsunuz...(Taban, Tavan, kapı ve bagaj) İçerde hiçbir şey kalmayacak şekilde soyulan aracın tüm metal aksamı karşınızda ! Şimdi linkte verilen malzemeyi sırasıyla, tavan, kapılar, taban ve bagaj olmak üzere "mutlaka" ısı tabancası (pürmüz, fön makinasının sanayi tipi..) kullanarak yapıştırıyorsunuz. http://memimage.cardomain.net/member...9/801226_8.jpgBTM tarafından üretilen BituSelf adlı SU izolasyonunda kullanılan kendinden yapışkanlı, Polimer Bitümlü (butil PE>PolyEthylene), aluminyum folyolu bu bant fazlası ile işinizi görecektir. http://www.btmpolpan.com/Uygulama sırasındaki en önemli noktalar ise: 1- Mutlaka pürmüz (ısı tabancası) kullanılmalı (Söylenenlerin aksine ısı tabancası çok daha iyi tutunma sağlıyor, kullanın bişey kaybetmezsiniz..) 2- Montaj sırasında oluşabilecek hava kabarcıklarına izin verilmemeli (Hava kabarcıklarının oluştuğu bölümler sivri uçlu bir bıçak yardımı ile patlatılarak, rulo veya elle bastırılmak suretiyle tekrar yapıştırılır) 3- Montaj bütün girinti ve çıkıntıları tamamen örtecek şekilde yapılmalı (Üzerinde çalıştığınız zeminin kalıbını çıkarır gibi komple döşenmeli, BitüSelf bütün yüzeye temas etmeli.. Düz geçemeye kalkmayın aksi takdirde bir işe yaramaz..) 4- Montaj sırasında vida ve benzeri montaj deliklerini kapatmamaya özen gösterin. (Zemin halısı, kapı döşemeleri ve özellikle tavandaki kalınlık farklarından doğabilecek problemlere çok dikkat edin, sonra başınız ağrımasın..) Özellikler; - En : 10-15-20-30-60 cm - Boy : 10 m boyunda rulo bant - Kalınlık : 1.5mm Kalınlığında - Üst kaplama : AL Folyo - Alt Kaplama : PE Folyo - Isı Aralığı : -20 C / + 90 C - Ağırlık : 1m2 < 1.5 kg ( Hassas terazide kendim tarttım, doğal olarak yapışkan yüzey bandı ağırlığa dahildir. Kısaca 1m2 BitüSelf 1.5kg'dan daha hafif! Komple montajda yaklaşık 10m2 BitüSelf kullanılırsa => 15kg'dan daha az bir ağırlık eklenecek demektir.) BitüSelf'in PE tabanlı alt kısmı aracınızın tüm metal aksamına temas ederek seyir sırasında oluşan motor/yol/lastik/rüzgar ve salınımların yarattığı titreşim/rezonas enerjisini emerek çok düşük ölçüdeki ısı enerjisi haline getirecektir. (Şu anda yapılan işlem ancak rezonans engelleyici/azaltıcı işlemdir. Akustik bir işlem değildir.) http://www.b-quiet.com/big/mustang3.jpgŞimdi gelelim gözenek meselesine... Yalıtım malzemelerinde; ISI yalıtımı için kullanılan kauçuk, PE bazlı tam kapalı hücreli malzemeler/plakalar dokunun içindeki elastik hüzrelerde hapsolan hava ile yalıtım yaparlar, ISI'yı yansıtırlar. ISI yalıtımları yüksek, SES yalıtımları düşüktür. SES yalıtım malzemelerinde ise açık hücreli PE doku kullanılır. Açık hücreli, gözenekli doku kendine çarpan SES dalgalarını kısmen emerek, daha az titreşir ve SES'in şiddetini düşürüler... Şimdi bizim uyguladığımız BitüSelf yukarıda anlatılanlardan daha çok 1. maddeye uyuyor, yani ISI yalıtımına... Ancak esas olarak bu malzemenin araç içindeki kullanım amacı, SU/ISI yalıtımından çok titreşim ve rezonans giderici özelliği olması. Hemen bir deney yapalım, metal bir plaka veya konserve kutusunu düşünün. BitüSelf uygulanmadan yere atılan bu plaka/konserve kutusu bolca gürültü çıkaracak ve uzun süre çınlayacaktır. Ancak, iç yüzeyi BituSelf ile kaplanmış plaka/kutuyu yere attığınızda çıkan ses hem daha az ve tok olacak hemde daha kısa süre yankılanacaktır. İşte titreşim/rezonans'ın yarattığı etkiyi önlediniz/azalttınız... Aracınız da da aynı sonucu alacaksınız. http://www.b-quiet.com/big/corvette4.jpg | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-08, 20:51 | |
| 2- ISI yalıtımı Montajını tamamladığınız rezonans/titreşim önleyici katman aynı zamanda size düşük bir ısı yalıtımıda sağlıyor. Ancak genellikle bu ISI yalıtımı yetersizdir. Özellikle: Motor duvarı, şanzıman organları ve egzosun borularının geçtiği orta kısım ve kapılar ISI yalıtımına ihtiyaç duyan hasas bölgelerdir. Bu bölümlerde diğer arkadaşların belirttiği PE bazlı kapalı hücreli/dokulu ISI yalıtım malzemelerinden kullanabilirsiniz. 5-6mm. kalınlık taban ve tavan için yeterli olacaktır. Kapılar ve motor duvarı için ise ölçmeniz gerekecek... Ancak bence azami 10mm kalınlık yeterli olacaktır. Unutmayın, PE tabanlı ISI malzemeleri kalınlaştıkça esnekliklerini kaybadeceklerdirki, bu montaj sırasında sıkıntı yaratabilir. Mutlaka marjınızı iyi belirleyin. ISI yalıtımını aracınızın tamamına yapmanız gerekmiyor ancak tabiki seçim sizin. Piyasada izolasyon malzemesi satan yerlerden veya direkt olarak üreticilerden gayet ucuza temin edebilirsiniz. http://www.thermaflex.com.tr/http://www.ode.com.tr/Kendinden yapışkanlı ISI yalıtım levhaları diğerlerinden biraz daha pahalı ama bunu dert etmeyin, pattex, 3M veya benzeri bally tarzı yapıştırıcılar ile bunları mükemmel bir şekilde yapıştırabilirsiniz. http://www.roadkill.co.za/images/noise-proofing.jpgDikkat edilmesi gereken; 1- Vida ve benzeri montaj bölümlerine dikkat ederek halı ve kaplamaların yaratacağı şişmeyi önleyin. Yani, fazla kalın levhalar kulanmayın... Daha Akustik yalıyımı yapacaksınız... 2- Aynen bir önceki montaj sırasında uyguladığınız tün zemine komple yapıştırma olayına özen gösterin, hava boşlukları yaratmayın... (Malzemeniz bu işlem için esnek ve ince olmalı, 5-6mm'lik bir PE levha bence fazlası ile uygun..) | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-08, 20:51 | |
| 3- AKUSTİK Yalıtım Geldik en önemli bölüme... Akustik yalıtım aslında başlı başına bir uzmanlık ve deneyim konusu ancak araç içinde dbmetre olmadan da akustik iyileştirmeler yapabiliriz. Şu ana kadar yaklaşık 6-7mm.lik 2 katman (BitüSelf 1.5mm + ThermaFlex ISI 5mm.) halinde uyguladığımız yalıtım bize 8-10db'lik bir gürültü (SES değil!) yalıtımı sağlıyor ki, bu gerçekten çok ama çok yüksek bir rakam. Aracınız 2 katman uygulanmış yalıtımı ile bir çok üst sınıftaki araçtan daha sessiz... Çok daha az yol/lastik/motor/rüzgar ve çevre sesi duyacak ve çok daha huzurlu bir yolculuk yapacağınıza emin olun... Azalan gürültü (8-10db) sayesinde daha az yorulacak, dikkatiniz dağılmadan çok daha uzun süre araç kullanabileceksiniz. Lafı uzatmadan akustik yalıtıma dönelim... Akustik yalıtım aracınızda bulunmayan bir katman. Daha önceki uygulamalara aracınızda kısmen rastlasanızda bu yalıtım katını kesinlikle bulamayacağınızı garanti ederim. Üst segment araçlar hariç (Mercedes, BMW'nin top-class modelleri ile Jaguar, AstonMartin vb.) Akustik katman için daha önce belirttiğim açık hücreli/gözenekli sünger benzeri (kesinlikle sünger değil) PE tabanlı malzemeler kullanacağız. http://ec1.images-amazon.com/images/...CLZZZZZZZ_.jpgBunlarıda piyasada bir çok yerli markadan bulmak mümkün. ThermaFlex: Firex, Echobon... Ode: Nfaf... M2'si yaklaşık 5-8 YTL arasında değişen bu sünger benzeri özel malzemeler tamamen SES yalıtımı için üretiliyor ve kullanılıyor. Akustik yalıtım için benim tavsiyem ise yine yerine göre farklı malzemeler kullanmak... Motor duvarının tamamı, A,B,C sütunları ve kapıların belli bölümlerinde (kalınlık marjlarına dikkat edin) ThermaFlex EchoBon (7-10mm. Yeterlidir, yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz.) kullanılabilir. EchoBon, PE tabanlı kırpık süngerden imal edilen yüksek yoğunlukta, özel bir sıkıştırma ve kimyasal işlemden geçmiş bir SES yalıtım plakası... Esnekliği düşük olduğundan düzgün yüzeylerde kullanmaya dikkat edin. http://www.thermaflex.com.tr/images/EchoBON_01.jpgTavan, taban ve bagajda ise yine kalınlık majlarına dikkat ederek ThermaFlex ( EchoMod(Firex) veya Ode (Nfaf) kullanılabilir ( 5-7mm. yeterlidir. Yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz..) EchoMod (Firex), PE tabanlı EchoBon'a göre daha düşük yoğunlukta, daha esnek bir SES yalıtım malzemesi... Girintili, çıkıntılı yüzeylere omntajı daha kolay olduğundan özellikle kapılar, hafifliği sebebi ile tavanda kullanılabilir. http://www.thermaflex.com.tr/images/z_new/firex-l.jpgAkustik yalıtım sırasında dikkat edilmesi gerekenler ise, 1- Kapı içleri, orta konsol, motor duvarı ve benzeri iç plastik parçaların içinin de mümkün olduğunca SES yalıtım süngerleri ile doldurulması. Önemli olan malzemenin esnekliğini,yoğunluğunu bozmadan (fazla sıkıştırmadan!) kaplanması. 2- 3.yalıtım katı olarak araç tabanı, bagaj, kapılar ve tavana uygulanacak SES yalıtımı (akustik katman) aracınızda müzik dinlerken seste oluşan yansıma, kırılma ve yankı ve uğultuları önlemeye yöneliktir. Dolayısıyla malzemenin çok kalın seçilmesi hem montajını zorlaştırcak, hemde gereğinden fazla SES emişi sağlayacağından dinlediğiniz müzik ve bulunduğunuz mekan algınızda olumsuz sonuçlar yaratabilecektir. http://memimage.cardomain.net/member...067_2_full.jpgÖzetle; Araç içi yalıtım malzemeleri ülkemizden rahatlıkla temin edilebilir, bunu için bir servet harcamaya gerek yok... Asfalt bazlı ürünler fiyat avantajları olmasının yanısıra, ısı farklarından etkilenmekte soyulma ve dökülme kaçınılmaz olmaktadır. Sıcak havalarda yapacağı asfalt kokusu ise kaçınılmazdır. Montaj sırasında mutlaka ısı tabancası kullanılmalıdır, ısıtılmış malzemeye uygulanan basınç daha kalıcı bir yapışma sağlamaktadır. SES ve akustik yalıtımda standart, özelliksiz sünger kullanılmamalı, fiyat avantajının yanısıra nem ve su tutma özelliği ile zamanla araç içi koku yapacağı unutulmamalıdır. Tüm ölçüler tahmini olarak verilmiştir, doğru kalınlık ancak aracınız soyulduktan sonra montaj sırasında belirlenebilir. Not: Yazıda kullanılan tüm marka ve resimler rehberlik etmesi amacıyla belirtilmiştir. Ticari bir nitelik taşımamaktadır. KAYNAK: http://autoclubturkey.com/forum/show...t=57174&page=3 | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| |
| |
teknotas_71
Aracınızın Modeli : 1994 BROADWAY RN Kayıt tarihi : 28/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-11, 10:23 | |
| arkadaşlar size önerim var kapı üstlerindeki siyah plastik kısım varya iç döşemenin üstündeki onun altına bolca boydan boya süngerle kapatın ve plastiği tekrar yerine oturtun seste %20 ye kadar azalma oluyor ben denedim...Ayrıca oralardan gelen tıkırtılarıda keisyor... | |
|
| |
teknotas_71
Aracınızın Modeli : 1994 BROADWAY RN Kayıt tarihi : 28/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-10-13, 10:18 | |
| ARKADAŞLAR LÜTFEN PLASTİK KISIMLARI NEYLE SESİNİ KESERİZ YARDIM EDİN O SESLER YÜZÜNDEN SİNİRLERİM BOZULDU ÖNDEKİ MEGANIN TAMPONUNU ÖPTÜM ARKADAN...LÜTFEN YARDIM EDİN BU SESLER YÜZÜNDEN ARABAYI SATCAM | |
|
| |
XDiscovery
Doğum tarihi : 08/12/75 Yaş : 48 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : 1994-Rainbow Kayıt tarihi : 04/11/07
| Konu: Stabilize yolda oluşan ses ve izolasyon... 2007-11-13, 13:30 | |
| Stabilize yollarda bizim renaultlar malüm çok uğultulu ses yapıyor. Bu sesi azaltmak için neler yapabiliriz ? Arabanın altına pütür atırmak çare olabilirmi ? Konuya hakim arkadaşlar şöyle detaylı bir çözüm sunarlarsa memnun olurum.
Daha önce açılan ilgili konuya taşıdım Renault9 | |
|
| |
XDiscovery
Doğum tarihi : 08/12/75 Yaş : 48 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : 1994-Rainbow Kayıt tarihi : 04/11/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-13, 13:44 | |
| Özür dilerim hocam.Ben bu topiği hiç görmemiştim. Neyse siz gereğini yapmışsınız... | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-13, 13:46 | |
| Ses yalıtımı konfor için vazgeçilmez bir unsur. Rave dostumuzun aracında bazı uygulamalar var,onlarıda örnek alabilirsiniz. Ben arge çalışmalarını bitirdi,ancak mevsim şuanda bu çalışmaya uygun değil,kısmet olursa mustsener nikli üyemizle springlerimizi yalıtacağız yukarıda bahsedilen yöntemlerle... - XDiscovery demiş ki:
- Özür dilerim hocam.Ben bu topiği hiç görmemiştim. Neyse siz gereğini yapmışsınız...
| |
|
| |
fahribey
Doğum tarihi : 26/07/77 Yaş : 46 Nerden : samsun Aracınızın Modeli : 1994 fairway Kayıt tarihi : 06/11/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-13, 20:22 | |
| arkadaşlar ön cam fitilinden aracıma su girmesi sonucu döşemeyi söktürmek zorunda kaldım. böylelikle aracımın orjinal izolasyonununda ne kadar zayıf olduğunu gördüm.aracın içine 3 m uzunluğunda döşemecilerin keçe dedikleri malzemeyi döşedik.şanzıman uğultusundan çok rahatsızdım.artık ses o kadar azaldı ki artık beni rahatsız etmiyor.tabi motor seside azaldı.keçe ön tafada torpidonun altında mümkün olduğunca yukarı doğru yerleştirdik.araç içini boylu boyunca arka koltuk bagaj arası kısmı ve arka davlumbaz dahil örttük.çok faydalı oldu.ayrıca arka çamurluk içi ve bagaj altınada pütür attırdım.şimdi arka çamurluk bagaj kısmını da keçeyle kaplamayı düşünüyorum.tabi motor kısmınada uygun malazeme döşeyeceğim.ayrıca araç altında kalan diğer yerleride özellikle sac birleşim yerlerini mastikleyip üzerine pütür attıracağım.birde ön teker içindeki plastikleri söküp plastik sırtlarını çatı yalıtım malzemesiyle kaplamak istiyorum. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-17, 13:25 | |
| fahribey; Epey uğraşmışsınız yalıtım ile. Keçenin metrekare fiyatı nasıl? Yaptıklarınız sayesinde yol-motor-yürüyen aksam sesi azalacaktır. Plastik aksamda sorununuz yoksa yeterli bir uygulama... | |
|
| |
olvne
Doğum tarihi : 03/09/88 Yaş : 35 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : 1995 Spring Kayıt tarihi : 20/10/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-17, 13:40 | |
| Acaba resimdeki orjinal parçayı bulma ümidi nedir?Çıkmacılardan filan temin edilebilir mi veya son model arabalarda kullanılan kaput içi izalasyon malzemelerinden herhangi birini bizim araçlara uydurabilir miyiz?Ben de en çok ses belli devir aralıklarında motordan geliyor.Motor sesi azalırsa biraz daha çok iyi olur diğer türlü sıkıntı yok gibi.Ufak tefek şeyler onlar da önemli değil. | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-17, 15:44 | |
| aracımın içinde ve motor bölümünde zaten yalıtım ve izolasyon vardı...kapılarımın içindeki ziftin sesi tamamen kestigini düşünüordum ki geceden lifte kalkan aracımın altında 1 parca dahi cürük olmaması dikkatimi cekti gecende aracı bu hale sokan ustaya gaz ayarına gittim sordum bu neden böyle die megersem aracın altını komple megezlemişler...bu yüzden çürüme imkansızmıs ve ses izolasyonu saglıyormus... | |
|
| |
teknotas_71
Aracınızın Modeli : 1994 BROADWAY RN Kayıt tarihi : 28/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-18, 20:03 | |
| arkadaşlar dün konyaya mevlanıyı ziyaret ve ablamı ziyaret için gittim orda binanın önünde bir 35 36 yaşlarında bir abi zift rulolardan yaparken gördüm onunkide bordo renkli bir springti kışın konyanın soğuk şartlarında arabada üşüdüğü için yapıyormuş evini yaptırırken kalan 1 ruloyu beraber kapladık pürmüzle taban halısının altına yaptık üzerini şu tv kanallarında hamur açarken kullanılan şey varya kalın olan ismini unuttum onlada üzerindeki hava boşluğu olan yerleri sıkıştırdık sonrada aliminyum folyo almış 5 kutu üzerinede onu yapıştırdık herhangi bir erimede taban halısına batırmasın diye yaptık aliminyum folyoyu.sonrada koltukları takıp test sürüşü yaptık inanın arabada giderken motor sesi sıfır yol sesi sadece bozuk satıhlarda geliyor inanın herkeze öneririm herkes yapabilir malzemeler tam olduğu sürece.Özellikle arka çamurluk üstü yani koltuk minderinin olduğu bölgeye iki kat yaptık yol sesi gelmesin diye.
SAYGILAR uzun bir mesaj oldu kusra bakmayın... | |
|
| |
WQLK!-R9
Nerden : MANİSA Aracınızın Modeli : 1988 Kayıt tarihi : 19/08/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-18, 20:44 | |
| bilgiler için saolun. bende yazın yapmayı düşünüyorum. bn bu seslerden çok şikayetçiyim. bu konu açılmasaydı böyle bişey aklıma bile gelmezdi. | |
|
| |
teknotas_71
Aracınızın Modeli : 1994 BROADWAY RN Kayıt tarihi : 28/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-27, 21:57 | |
| | |
|
| |
gorkemonat
Doğum tarihi : 03/07/84 Yaş : 39 Aracınızın Modeli : Fiat uno 70s Kayıt tarihi : 24/11/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-27, 22:20 | |
| eğer burada anlatılan gibi yaparsanız bir problem yaşamazsınız ancak birkaç gün ayıracaksınız bunu kabul edin tabii birde evinizin kapalı garaj gibi bir yeri olması avantaj sağlayacaktır ben 4 gün uğraşmıştım ama ön tarafı komple kapladım şöyleki ön göğüslük göstergeler döşeme dahil herşeyi söküp sadece sac halinde bıraktım sonra üzerine ziftli malzemeyi ısı tabancasıyla yapıştırdım asıl problem geri toplamayla uğraşmak yoksa uygulama rahat merak etmeyin ancak ziftli kısmın tam anlamıyla erimesini beklemeden yapışmaz aklınızda olsun zaten zift biraz likit hale geldikten sonra 30 sn gibi bir sürede yapışıyor saca ve değecek buna emin olun ben kendi aracımda ne kadar ölçü olur bilmiyorum ancak 120km/s hızla giderken klasik müzik dinleyebiliyorumki eskiden böyle birşey yol sesinden dolayı mümkün değildi. | |
|
| |
teknotas_71
Aracınızın Modeli : 1994 BROADWAY RN Kayıt tarihi : 28/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-28, 05:38 | |
| kardeş bende yapcam bu yazılanları gördükten sonra şimdi tek kaygım ön göğüs arkası göğüsü sökmek mesele yaw.Birde ziftli malzeme kaportaya boyaya bir zarar veriyormu,geri kolay söküle bilirmi. | |
|
| |
teknotas_71
Aracınızın Modeli : 1994 BROADWAY RN Kayıt tarihi : 28/09/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-28, 05:41 | |
| peki kardeş sen kaç rulo kullandın bunun için??? | |
|
| |
gorkemonat
Doğum tarihi : 03/07/84 Yaş : 39 Aracınızın Modeli : Fiat uno 70s Kayıt tarihi : 24/11/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-28, 06:36 | |
| geriye sökerken yine ısı tabancası kullanabilirsin ben koçtaştan hazır bir rulo almıştım 2mm kalınlığında izocama ait 15mtlik 1 rulo bana yetti birçok yerede çalışmaya devam ediyorum göğüslük konusunda haklısın o biraz uğraştırıyor keşke aracım r9 olsaydı sana nereden sökebileceğini söyleyebilseydim ama renault9 biliyordur herhalde nerede olduğunu göğüslük vidalarının o buraya yazacaktır birde dediğim gibi hafife alma arabayı kullanmayacaksın bir süre kısa bir iş değil bayramda falan yaparsan daha rahat edersin ziftli madde ise saca herhangibir zarar vermiyor aksine pasa karşı bir koruma sağlıyor tam anlamıyla yapıştığında su izolasyonuda sağlıyor. | |
|
| |
kLine
Doğum tarihi : 23/11/86 Yaş : 37 Nerden : İzmir Aracınızın Modeli : 92 Broadway GTE R9 Kayıt tarihi : 05/11/07
| Konu: Geri: Ses izolasyonu 2007-11-28, 13:23 | |
| - gorkemonat demiş ki:
- geriye sökerken yine ısı tabancası kullanabilirsin ben koçtaştan hazır bir rulo almıştım 2mm kalınlığında izocama ait 15mtlik 1 rulo bana yetti birçok yerede çalışmaya devam ediyorum göğüslük konusunda haklısın o biraz uğraştırıyor keşke aracım r9 olsaydı sana nereden sökebileceğini söyleyebilseydim ama renault9 biliyordur herhalde nerede olduğunu göğüslük vidalarının o buraya yazacaktır birde dediğim gibi hafife alma arabayı kullanmayacaksın bir süre kısa bir iş değil bayramda falan yaparsan daha rahat edersin ziftli madde ise saca herhangibir zarar vermiyor aksine pasa karşı bir koruma sağlıyor tam anlamıyla yapıştığında su izolasyonuda sağlıyor.
peki yazın sıcaklarda falan koku gibi ya da herhangi bi olumsuz yönü? | |
|
| |
| Ses izolasyonu | |
|