| mikser sorunu | |
|
+3hisarototest 93 spring delican 7 posters |
|
Yazar | Mesaj |
---|
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: mikser sorunu 2009-04-28, 17:59 | |
| Arkadaşlar bana bu model mikserden lazım istanbulda bulabileceğim bir yer bilen yada elinde fazladan olan varmı. | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 18:04 | |
| daha erken niye yazmadın abi çıkmamı sıfırmı lazım | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 18:10 | |
| abi memlekete gidecem ya arabayı almaya 10 -15 gün sonra o zaman bir mikser sorunum vardı mikser kırıktı değişttirtmiştik ama bundan değil yeni takılan pederin söylediğine göre biraz yakıtı bozulmuş önceden bu mikserden vardı bende gidince hazır burdan bulabilirsek gidince takarım birde öyle ayar yaptırıp ist yolunda sağlikli ölçüm yaparım olay bu selim abi | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 18:13 | |
| Abi çıkma sıfır farketmez on paralık şey ama bizim orda bulamadıydık bu modelden başka tip bulduyduk ben bundan bulmam lazım abi takıntı işte annıyon ya | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 18:16 | |
| abi resmi bastım,ama ,sen nezaman yola çıkcan,ben resimle gazcıma gidicem | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 18:22 | |
| Annadım Abi sağolasın yav bulursak çok iyi olcak.Acelesi yok abi mayısın 13 ü gibi gideceğim Allah nasip ederse. | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 18:33 | |
| - delican demiş ki:
- Annadım Abi sağolasın yav bulursak çok iyi olcak.Acelesi yok abi mayısın 13 ü gibi gideceğim Allah nasip ederse.
nasıl olsa benim arabaya takıcan bulayım bari | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 18:40 | |
| | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 19:30 | |
| abi senin istediğinle istemediğin arasındaki farkları yaz bana bide şu var bende korkunç bi yapıştırıcı var,onu bi yaparım bi daha kıramazsın,deliğide,hallederim,ve ayarınıda yaparım,bidaha unutamazsın,o ayarı | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 19:36 | |
| abi görünce anlarsın alttaki resimdeki takoz gibi ağır ve kalındır zaten öteki daha narin ince ve hafif bir döküm ama daha randımanlı ve hassas benim 19 dada üsttekinden vardı ve çok memnundum zaten ince olduğu için fazla sıkınca ondan kırılıyo yada çatlıyo alttakini sıkmakla falan kıramzssıntakoz yani anlıcan bir görsen kesinlikle ayırt edersin aradığım üstteki ayrıca abi ne kaynak olur nede yapıştırılır tutmaz dediler ayarıda hele bir arabayı getirelim senin hassas parmaklarınada tabiki bırakırız abi | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 19:42 | |
| - delican demiş ki:
- abi görünce anlarsın alttaki resimdeki takoz gibi ağır ve kalındır zaten öteki daha narin ince ve hafif bir döküm ama daha randımanlı ve hassas benim 19 dada üsttekinden vardı ve çok memnundum zaten ince olduğu için fazla sıkınca ondan kırılıyo yada çatlıyo alttakini sıkmakla falan kıramzssıntakoz yani anlıcan bir görsen kesinlikle ayırt edersin aradığım üstteki ayrıca abi ne kaynak olur nede yapıştırılır tutmaz dediler ayarıda hele bir arabayı getirelim senin hassas parmaklarınada tabiki bırakırız abi
ya tutarsa,biz 20 kg hilti kafası kaynattık onunla adam caddeyi komple söktü,parçaya bakıcam,ve eskiyide zevk için tamir edicem,üstünden arabayla geçip test edicez | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 19:49 | |
| abi mutlaka doğru söylüyosundur parçayı üstündeyken görseydin ne demek istediğimi daha iyi anlardın üç civata var ya hafif hafif boşluğunu almaya başladıkça o parçada hafif bir döküm hatasımı var anlayamadım şekilde bir tarafa eğilmeye başliyor ve sen sıktıkça çıt kırılıyo anladığım kadar ben aldığımda kırık vaziyetteydi üç yönlü civatanın basıncına dayanamıyor herhalde zımbırık tamircinin biride azcık daha azcık daha sıkayım derken kırmış zaten büyük ihtimalle | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 20:00 | |
| - delican demiş ki:
- abi mutlaka doğru söylüyosundur parçayı üstündeyken görseydin ne demek istediğimi daha iyi anlardın üç civata var ya hafif hafif boşluğunu almaya başladıkça o parçada hafif bir döküm hatasımı var anlayamadım şekilde bir tarafa eğilmeye başliyor ve sen sıktıkça çıt kırılıyo anladığım kadar ben aldığımda kırık vaziyetteydi üç yönlü civatanın basıncına dayanamıyor herhalde zımbırık tamircinin biride azcık daha azcık daha sıkayım derken kırmış zaten büyük ihtimalle
87 doğanında aynıydı ben o ayakları pullarla senteye getirip sıkıyorum | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 20:02 | |
| o zamanda aralık kalmazmı abi ilk aklıma gelen bu | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 20:03 | |
| zaten aralık kalıyo diye kırılıyor abicim | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 20:09 | |
| olabilir oda mantiklı harbiden çok ince aralıklı bir konu oldu dimi selim abi | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-04-28, 20:47 | |
| - delican demiş ki:
- olabilir oda mantiklı harbiden çok ince aralıklı bir konu oldu dimi selim abi
ben senelerdir kıranları tamir ediyorum abi :tamam: : | |
|
| |
hisarototest
Doğum tarihi : 20/04/81 Yaş : 43 Nerden : ANKARA Aracınızın Modeli : 1996 Kayıt tarihi : 01/05/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-01, 10:18 | |
| Öncelikle o mikseri kullanman akıllıca olmaz.O mikser aracına yeterli gazı veremeyeceğinden aracının sağını solunuı yani hava girişlerini kapatmak gerekecek.buda sana yararlı değil zararlı olacaktır.Misalen burnunu kapatarak ne kadar koşabilirsin.Aracına havazda girecek ki performansı iyi olsun.... | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 06:56 | |
| Yukarıdaki ilk mikserden bahsediyorsan o takılı iken hava borularının hiç biri bantlı değildi ayarıda mükemmeldi sonra alttaki miksere benziyen mikser takıldı usta bu sefer bantlamadan ayar olmaz demiş bantlamış orasını burasını bende ona ayar oldum yoksa eski mikserde bir sorun yoktu sadece kırık diye değiştirmiştik.Sonuç itibarıyla yeni komple bakımı yapılmış bir karbüratöre giren hava borularının bantlanmadığı adam gibi bir sistem için uğraşıyorum acaba sorun mikserden mi yoksa ayar yapan gazcıdamı burasıda bir muamma 5 bilinmeyenli denklem gibi gelde içinden çık ben x le y yi görünce zaten afallıyorum birde 5 bilinmeyenlisini nasıl çözerim.Bunuda düşünmeden edemiyorum. | |
|
| |
KAANPAKAY
Doğum tarihi : 21/10/79 Yaş : 44 Nerden : istanbul Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway Kayıt tarihi : 06/11/07
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 07:20 | |
| benim araba kesikliklik yapıyodu timdeki solex karburatör atölyesiinde resmini koyduğun mikserden taktılar kesti .orda belki bulursun.necati usta herkes bilir. | |
|
| |
hisarototest
Doğum tarihi : 20/04/81 Yaş : 43 Nerden : ANKARA Aracınızın Modeli : 1996 Kayıt tarihi : 01/05/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 08:01 | |
| Söylediğiniz gibi olabilir.Ama ben şimdiye kadar o şekilde mikserle gelen araçların bir yerlerinin kapalı olmadan gaz ayarının tam randumanlı olarak tuttuğunu görmedim. Çünkü fizik kurallarına aykırı bir mikser. Söylemimin sebebi o idi. Ama Diyorsanız< ki illaki benim aracımın hiç bir yeri kapalı değildi ve o mikserle çekişim ve yakıtım iyiydi diyorsanız ben pek birşey demem yanlış olacak.Zaten fikir olarak o mikserde takıldıgınız için sizin fikrinizi değiştirmek pek söz konusu olmayacak. Alttakiş miser ilk miksere göre daha iyi bir mikser AMA::: dikkat edilmesi gereken gerçekten iç yapısı işe uygun olarak yapılmış mı??? Bunu tarif etmek ve anlatmak biraz zor oldugu için detaya girmiyorum. gazın motora,motorun istediği gibi gaz akışını sağlaması lazım ki randuman alabilesiniz.. | |
|
| |
samsunlu R-9
Doğum tarihi : 01/01/00 Yaş : 124 Nerden : . Aracınızın Modeli : . Kayıt tarihi : 05/01/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 08:08 | |
| Peki ben bişe sorsam ?, çift boğaz karbüratöre miksersiz (karb. girişli) bağlantı olmazmı ? Ben tek boğaz (spring) karbüratörde çok memnunum | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 08:38 | |
| benimkide tek giriş olsa dakka durmam baplantıyı miksersiz yaparım ama çift boğazda kafamı kurcalayan hep bir sorun olmuştur onun nasıl ayarlanacağı yani belli devirlerden sonra çalışan ikinci boğaza gelen gaz miktarı birde anladığım kadarıyla pek de yayın değil kullanımı | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 08:47 | |
| ayrıca sayın hisarototest söylediğinizde haklıda olabilirsiniz belkide alttaki daha iyi bir mikserde olabilir üstede yazdığım gibi belki benim sorunum gazcıylada alakalı olabilir birde bir link eklemiştim bir link daha eklemek istiyorum ben karbüratörümü hakikaten 10 numaraya yakın hale getirmiştim önceden bahane karbüratör hava alıyor derlerdi ee yaptırdık hadi ordan burdan hava almasıda mümkün değil peki ne diye daha bantlama gereksinimi burda takılıp kaldım bu işin gerçekten nasıl yapılması gerektiği konusunda bir sürü fikir proje kimi doğru kimi yanlış ortalıkta geziyor duruyor yokmu bunun fizik hocaları hesaplamaları yapan mühendisleri yani doğru bir tane olmalı ama oda ortalıkta yok yada herkezin kendi doğrusu var kafamı karıştıran bu açıkçası https://renault9-11kulubu.yetkin-forum.com/teknik-bilgi-paylaym-forumu-f3/rolantide-duzensizlik-ve-karburator-sorunu-t4199.htm | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 08:53 | |
| Ayrıca şu an kaynağını tam hatırlayamadığım bu vereceğim alıntıyı enine boyuna inceledikten sonra kafama yatması sonucu bu karbüratörü söktürme işine girişmiştim birde sizin yorumunuzu alabilirmiyim bu yazı hakkında
HAVA FİLİTRESİNİ BANTLA KAPATMANIN AMACI
Lpg ayarı çok hassas 1 iştir...ayar yaparken 1 çok parametreye dikkat etmek gerekir...sadece motor sesine göre yapılan ayar en fazla %70 olmuştur...
Bant olayı ise şu oluyor...
malum karburatörlü araçlar artık eski...e karburatörleri de eski oluyor...bu yüzden karburatör ayar vidalarından tutun da contalarına hatta manifolda oturduğu tabanına kadar heryerinden hava alıyordur...benzinde karışım karburatörün tabanında yapıldığından etraftan gelen hava da hesaba girer ve en büyük etken olarak da ihtiyaca göre benzin geliri değişebildiğinden ayar çok zor bozulur...
ama lpgde lpg geliri bizim gaza basmamız ile değişmez...bu yüzden aslında mikserli (yani karburatörlü) sistemlerde o ayar hiç 1 zaman tam değildir...zaten biz lpgde performans düşüşünü karburatörlü araçlarda bu yüzden yaşıyoruz...
dikkat edin ş. içinde 9-10 litre yakan 1 GTE uzun yolda en az 7 litreye kadar düşebilir... kullanım şartlarını göz önüne alırsak daha da aşağıya düşmeli ama düşmüyor işte... yakıt sarfi gördüğünüz gibi birbirine çok yakın...
mesela yukarda arkadaş 4000 devir için örnek vermiş...bu ayarda eğer egzos emisyonu da tam ise lpg+hava karışımı tam olarak 4000 devirdeki hava geliri ile sağlanır...e nolacak diğer deviler... bu yüzden 4000 in üstünde hava artıp lpg daha fazla gelmiyeceği için fakir karışım, altında ise zengin karışım oluşacaktır...bunu gaza basmamızla dengeleriz az çok zira boşta iken 4000 devir yaptırmak için gaza doknumak yettiği halde hareket halindeyken yarısına kadar hatta daha fazla basmak bile gerekebilir. işte lpgde olay tamamen bizim gaza basarak regülatörden gelen lpgyi arttıramamıza bağlı...
bu yüzden zaten lpg ayarı adam akıllı tutmazken 1 de karburatör yukarda anlattığım nedenlerle olur olmaz yerlerinden hava alırsa hepten ayar bozulacak ve havayı azaltmak gerekecek...e bunun da en kolay yolu hava girişini bantlamak tabi...
ama karburatör sağlam ise (yani hava almıyorsa) o zaman ayarı tutturmak daha kolay olacak...hatta hava girişlerini kapatmaya bile gerek kalmayacak...zaten ancak bantsız araçlarda benzindeki sarfiyat çok artmadan hem lpg hem de benzin kullanılabilir...bantlı olan 1 araba en az %20, hatta belki daha fazla benzin harcayacaktır...zira benzin için hava geliri artık az kalcak ve aşırı zengin karışım oluşacak...bu boğulmalara kadar gidebilecek 1 yoldur...
işte bu yazdıklarıma bizim ustalarımız
"abi gaz havayı sevmez" derler...
ulen ne alakası var her yakıt havayı sever... hava olmadan yanma olabilir mi... | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 09:18 | |
| valla yazı bana tanıdık geliyor biraz... | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 09:20 | |
| senin olabilirdi doğru söylüyosun şimdi hatırladım dimi | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 09:21 | |
| Bakalım hisarototest senin yazıyı nasıl yorumlayacak merak ediyorum | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 09:28 | |
| valla bende... | |
|
| |
hisarototest
Doğum tarihi : 20/04/81 Yaş : 43 Nerden : ANKARA Aracınızın Modeli : 1996 Kayıt tarihi : 01/05/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 09:41 | |
| peki size şoye bir şey desem gaza bastığınızda regülatörden gelen gaz miktarı nasıl artacaktır desem..... Bakın arkadaşlar yazı güzel ama bazı noksanlıklar var.. Öncelikle regülatör gazı nasıl motora veriri.. Motorda gaza yüklendikçe bir emiş oluşur o emiş mikser vasıtası ile regülatöre bildirilir ve ragülatörde motorun ihtiyaç duyduğu kadar gazın geçişine izin veriri. Yani regülatör motordan aldığı komuta göre haraket eder.Kendi başına hiç bir hükmü yoktur. Ne kadar emiş o kadar yakıt zaten eğer bunu tam olarak sağlayamadığında o zaman aracın yakıtında ve çekişinde sorun oluşacaktır. İlaveten gaz değişken havayı sevmez yani aracın ayarları araç sabit iken yapıldığından motorun emmiş olduğu hava oranına göre yapılır. Eğer ki hava filtresi aracın tam önünde yani rüzgar bakın hava değil rüzgar alması aracın ayarlarını değiştirecektir. Buda sorun çıkarır. Evdeki ocağınızı rüçünün hava ile gaz karışarak yanıyor fakat ocağı yanan kısmını üflediğinizde sönüyor Bakın yeni nesil araçlarda olsun eski araçlarda olsun fabrikanın verinmiş olduğu değerler vardır.benzin tüketimine dair. Bu varilerde araç 90-100 km hız<la giderken ki verileridir. Yani ben aracımı 150 ile kullanıyorum devir saatim 150 ile giderken 6000 dv gösteriyor benim ayarımı 6000 devire göre yap diye bir şey söz konusu olamaz. 150 ile kullanırken arac daha fazla yanı nomınal değerlerinden daha fazla yakması çok ama çok normaldir. Zaten devirli kullanılmayan araçlarda diyafram ömürleride ona göre kısalacaktır.. | |
|
| |
samsunlu R-9
Doğum tarihi : 01/01/00 Yaş : 124 Nerden : . Aracınızın Modeli : . Kayıt tarihi : 05/01/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 09:43 | |
| - samsunlu R-9 demiş ki:
- Peki ben bişe sorsam ?, çift boğaz karbüratöre miksersiz (karb. girişli) bağlantı olmazmı ?
Ben tek boğaz (spring) karbüratörde çok memnunum Tekrar soralım . | |
|
| |
KAANPAKAY
Doğum tarihi : 21/10/79 Yaş : 44 Nerden : istanbul Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway Kayıt tarihi : 06/11/07
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 09:45 | |
| | |
|
| |
samsunlu R-9
Doğum tarihi : 01/01/00 Yaş : 124 Nerden : . Aracınızın Modeli : . Kayıt tarihi : 05/01/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 09:49 | |
| Hocam, mekanik kalp kapağıda insana oluyor, bak bizde burada diş olmayan çene kemiğine yapay kök (implant) yerleştiriyoruz diş oluyor , nasıl olur ? nasıl bi yol izlenmeli ? nelere dikkat edilmeli ? esas soru bu yönde | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 09:54 | |
| Sayın hisarototest siz açıklıkla şunu belirtirmisiniz bizim araçlarımızda (benimki broadway örneğin) hafa filitresine giden borular tam bir ayar yapılabilmesi için kısıtlanmalı yada bantlanmalı bunu mu savunuyorsunuz yada karbüratörün hava almasının yani problemlerden veya bakımsızlıktan dolayı çokta önem arzetmediğini mi yada hava alsa dahi boruların tıkanarakta bu sorunun aşılabileceğini ki bizde sorularımızı yada sorunlarımızı bu doğrultuda paylaşalım yada ben gereksiz yeremi karbüratöre bakım yaptırdım en azından net ve kesin olarak açıklamakta fayda var
En son delican tarafından 2009-05-02, 10:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi | |
|
| |
KAANPAKAY
Doğum tarihi : 21/10/79 Yaş : 44 Nerden : istanbul Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway Kayıt tarihi : 06/11/07
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 09:58 | |
| çift girişli broadway için mikser lafı geçiyordu..brc forumunda o miksere iki adet hortum mu giriyor .benimde kafama takılan bu.resim falan var mı acaba.yoksa lpg montajı için arabanın kaportasına yeterince delik açıldı.şimdi yeni muayene istasyonu yönetmeliğini göre tekrar hertarafı delinecek.birde karbüratoru deldirtmek istemeğimden detaylarını incelemedim miksersiz sistemin. | |
|
| |
hisarototest
Doğum tarihi : 20/04/81 Yaş : 43 Nerden : ANKARA Aracınızın Modeli : 1996 Kayıt tarihi : 01/05/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 10:08 | |
| - delican demiş ki:
- Sayın hisarototest siz açıklıkla şunu belirtirmisiniz bizim araçlarımızda (benimki broadway örneğin) hafa filitresine giden borular tam bir ayar yapılabilmesi için kısıtlanmalı yada bantlanmalı bunu mu savunuyorsunuz yada karbüratörün hava almasının yani problemlerden veya bakımsızlıktan dolayı çokta önem arzetmediğini mi yada hava alsa dahi boruların tıkanarakta bu sorunun aşılabileceğini ki bizde sorularımızı yada sorunlarımızı bu doğrultuda paylaşalım yada ben gereksiz yeremi karbüratöre bakım yaptırdım en azından net ve kesin olarak açıklamakta fayda var
Kesinlikle vede kesinlikle söylüyorum bantlamak v.b. hava girişini kısıtlamak yanlışl bir işlemdir. karbüratörün hava alması dediğim gibi benzindede sorun çıkarırı yani yaptırdığını iş yani karbüratör bakımı olmöası gereken bir şey kesinlikle ve bu sorun tıkanarak çözmek YANLIŞ diyorum.savunduğum şu hiç bir aracın hava girişleri kapatılarak bir çözüme ulaşılmaz.O geçiçi bi geçiştirmedir ileri vadede sorunlar yaratır. bakımsızlık önemli olmaz diye bir şey olur mu .. bir kurşun kalem alıyorsunuz kalemle yaza yaza ucu küçülüyor hatta bitiyor bir kalemtıraş alarak bakımını yapmalısınız ucunu açmalısınız ama bir noktadan sonra bakımda o kaleme fayda etmeyecek çünkü kalem bitecektir. Yani bakım yaptığınız sürece kullanırsınız.Bakımsız olmaz. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 10:08 | |
| şu 1 gerçek ki biz burda ne kadar üzerinde durursak duralım bu sistemi tam olarak size eksiksiz 1 şekilde açıklama şansımız yok (biligimiz dahilinde bile)...mesela ben de motor vakumuna göre regülatörün yakıt yolladığını atlamışım ama bu sadece vakuma göre yapıldığından tam hassaslık ve devire göre yakıt sağlanımı randımanlı olmuyor... karburatördeki benzin yollanımı gibi 1 sistem yok malesef... | |
|
| |
hisarototest
Doğum tarihi : 20/04/81 Yaş : 43 Nerden : ANKARA Aracınızın Modeli : 1996 Kayıt tarihi : 01/05/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 10:10 | |
| - samsunlu R-9 demiş ki:
- samsunlu R-9 demiş ki:
- Peki ben bişe sorsam ?, çift boğaz karbüratöre miksersiz (karb. girişli) bağlantı olmazmı ?
Ben tek boğaz (spring) karbüratörde çok memnunum Tekrar soralım . Neden olmasın karbnüratörün alt kısmıda uygun bir yere monte edilebilir. olmaz diye bir şey yok ama Neden olsun ki mikser kullanmak daha sağlıklı karışımı tam istediğimiz düzeyde karıştırarak motora vermek değil mi amacımız.... | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 10:13 | |
| Yani en azından ortaklaşa bir kanate varalım ben ayar yaptırmaya gittiğimde bantlamı ayarlatayım bantsızmı ayarlatayım çünkü biri bantla ayarlayacağım öbür türlü olmaz diyor diğeri yoook hayır bantlı ayar yapımaz diyor gaz ayarı yapan ustaların. şimdi bu noktada üstadların bilgileri dahilinde net açık kesin ifadelerle cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar ayrıca kendi sistemimin durumu hakkındada 3 aşağı beş yukarı durum hakkındada bilgi vermeye çalıştım zaman içinde vede şimdi
En son delican tarafından 2009-05-02, 10:16 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi | |
|
| |
hisarototest
Doğum tarihi : 20/04/81 Yaş : 43 Nerden : ANKARA Aracınızın Modeli : 1996 Kayıt tarihi : 01/05/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 10:14 | |
| - karadeniz demiş ki:
- şu 1 gerçek ki biz burda ne kadar üzerinde durursak duralım bu sistemi tam olarak size eksiksiz 1 şekilde açıklama şansımız yok (biligimiz dahilinde bile)...mesela ben de motor vakumuna göre regülatörün yakıt yolladığını atlamışım ama bu sadece vakuma göre yapıldığından tam hassaslık ve devire göre yakıt sağlanımı randımanlı olmuyor... karburatördeki benzin yollanımı gibi 1 sistem yok malesef...
Elbette benzine göre farklı bir sistemden bahsediyoruz.O sistem de yeni nesil araçlarda yani sıralı sistem li araçlarda tam olarak oluyor. Benzin ecusünün değerleri aynen gaz ecüsüne kopyalanıyor ve tam olark benzindeki gibi çalışma sağlanıyor..Normal sistemli araçlarda %100 lük bir verim beklemek zaten çok yanlış olur ama amacımız en azından %90 lık bir performans... | |
|
| |
hisarototest
Doğum tarihi : 20/04/81 Yaş : 43 Nerden : ANKARA Aracınızın Modeli : 1996 Kayıt tarihi : 01/05/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 10:16 | |
| - delican demiş ki:
- Yani en azından ortaklaşa bir kanate varalım ben ayar yaptırmaya gittiğimde bantlamı ayarlatayım bantsızmı ayarlatayım üstadların bilgileri dahilinde net açık kesin ifadelerle cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar ayrıca kendi sistemimin durumu hakkındada 3 aşağı beş yukarı durum hakkındada bilgi vermeye çalıştım zaman içinde vede şimdi
Eğer bir usta bu ayar tutmuyor bantlayacam veya aynı olayı tamirciler için söyluyorum bu çalışmadı bizde bantlıyoruz diyen olursa hemen kaputunuzu kapatın ve başka bir usta arayın.. Motora hava girişi olmadan olmazzzz.. yani bantlayanın üstübü tıkayanın yanından hemen kaçın derim ben.... | |
|
| |
delican
Doğum tarihi : 23/03/77 Yaş : 47 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : Megane 1 Kayıt tarihi : 23/01/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-02, 10:18 | |
| yav bende onu merak ediyorum azizim sıfır karbüratör gibi yaptırdım millerine kadar milim boşluk yok adam bantsız olmaz diyor ayrıca adam cırt diyede termogülatörün üstünede sıkıyor civatayı neymiş sürekli açık kalcakmış ayrıca sıcak hava borusunuda bantla kapatıyor nedir bunlar yav gerçekten merak ediyorum bunuda yapan bandırmanın en iyi otogazcısı dayıoğlu otogaz | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-04, 06:05 | |
| benim arabamı bantsız çalıştırabilecek ve gaz ayarını benden iyi yapabilecek bi adama ve ustaya denk gelmedim.arabam 93 spring ,bende bantsız istiyorum, :no:amma ne yazıkki bantsız lpgli araç çalışmaz,birde şnu eklemek istiyorum,mikserler zaten karbüratör boğazından daha dar olduğu için benzine geçirince orijinal halinde emişi zaten yapamıyacak,benim anladığım kadarıyla,benzin ve lpg yi aynı hava miktarıyla çalışmasını arzu ediyorsunuz,ama olmuyor işte lpg daha az havayla çalışıyor,bana yaktığım yakıt diyorki abi sen doğru ayar yapıyosun,şehir içi istanbul full tıkalı trafikte 165,şehir dışı 111 lira yakıyor arabam,+ seriliğini ,sessizliğini ve süratini arabamı kullananlar anlatsın, F 16 fitting fenson yani,ben kimseye muhalefet yapmıyorum,sadece arabamı anlattım,arabamın hava girişi 100 de 50 kapalı,hemde koli bantıyla bantladım | |
|
| |
hisarototest
Doğum tarihi : 20/04/81 Yaş : 43 Nerden : ANKARA Aracınızın Modeli : 1996 Kayıt tarihi : 01/05/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-04, 06:27 | |
| - 93 spring demiş ki:
- benim arabamı bantsız çalıştırabilecek ve gaz ayarını benden iyi yapabilecek bi adama ve ustaya denk gelmedim.arabam 93 spring ,bende bantsız istiyorum, :no:amma ne yazıkki bantsız lpgli araç çalışmaz,birde şnu eklemek istiyorum,mikserler zaten karbüratör boğazından daha dar olduğu için benzine geçirince orijinal halinde emişi zaten yapamıyacak,benim anladığım kadarıyla,benzin ve lpg yi aynı hava miktarıyla çalışmasını arzu ediyorsunuz,ama olmuyor işte lpg daha az havayla çalışıyor,bana yaktığım yakıt diyorki abi sen doğru ayar yapıyosun,şehir içi istanbul full tıkalı trafikte 165,şehir dışı 111 lira yakıyor arabam,+ seriliğini ,sessizliğini ve süratini arabamı kullananlar anlatsın,F 16 fitting fenson yani,ben kimseye muhalefet yapmıyorum,sadece arabamı anlattım,arabamın hava girişi 100 de 50 kapalı,hemde koli bantıyla bantladım
O zaman sen ustaya götürmeden kendin ayarla hocam ne diyelim bunun üstüne diyecek bir şey yok :senile: | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-04, 06:41 | |
| - hisarototest demiş ki:
- 93 spring demiş ki:
- benim arabamı bantsız çalıştırabilecek ve gaz ayarını benden iyi yapabilecek bi adama ve ustaya denk gelmedim.arabam 93 spring ,bende bantsız istiyorum, :no:amma ne yazıkki bantsız lpgli araç çalışmaz,birde şnu eklemek istiyorum,mikserler zaten karbüratör boğazından daha dar olduğu için benzine geçirince orijinal halinde emişi zaten yapamıyacak,benim anladığım kadarıyla,benzin ve lpg yi aynı hava miktarıyla çalışmasını arzu ediyorsunuz,ama olmuyor işte lpg daha az havayla çalışıyor,bana yaktığım yakıt diyorki abi sen doğru ayar yapıyosun,şehir içi istanbul full tıkalı trafikte 165,şehir dışı 111 lira yakıyor arabam,+ seriliğini ,sessizliğini ve süratini arabamı kullananlar anlatsın,F 16 fitting fenson yani,ben kimseye muhalefet yapmıyorum,sadece arabamı anlattım,arabamın hava girişi 100 de 50 kapalı,hemde koli bantıyla bantladım
O zaman sen ustaya götürmeden kendin ayarla hocam ne diyelim bunun üstüne diyecek bir şey yok :senile: yakın olsak zaten size gelip şu arabayı bantsız yaptırmak isterdim,bantsız ayar yapılabildiğini deniz de belirtmişti,benim tanıdığım böyle bi kapasitede usta olmadığından kendim başımın çaresine bakıyorum,karbüratörü delip mikser iptal edilebilse,bütün istediğimiz şey olacak gibi,benzindede rahatça kullanıcaz,ama bu mikserin çapı çok dar,bant olmasada karbüratör boğazını daraltıyor saygılar selamlar | |
|
| |
hisarototest
Doğum tarihi : 20/04/81 Yaş : 43 Nerden : ANKARA Aracınızın Modeli : 1996 Kayıt tarihi : 01/05/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-04, 06:49 | |
| Söylediğinde haklısın ama bak kendin diorsun mikser zaten girişi belli bi açıda daraltıyor ve üsatüne birde bant ama söylediğin rakamlar ve diosun kı süratte mükemmel o zaman hiç oynama derim... | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-04, 06:55 | |
| - hisarototest demiş ki:
- Söylediğinde haklısın ama bak kendin diorsun mikser zaten girişi belli bi açıda daraltıyor ve üsatüne birde bant ama söylediğin rakamlar ve diosun kı süratte mükemmel o zaman hiç oynama derim...
valla abi bana herkes oynama diyor,ama öğlen paydosunda bile aks söküp takıyorum, ,bu araba olmasa bunalıma girecez nerdeyse,o bantı söküp çok çabaladım zamanında ama olmuyo bu araaba | |
|
| |
hisarototest
Doğum tarihi : 20/04/81 Yaş : 43 Nerden : ANKARA Aracınızın Modeli : 1996 Kayıt tarihi : 01/05/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-04, 07:10 | |
| bu fotografı nasıl çektin dışarda iken mi çektin kardeşş yani o gördüğümüz kısım karbüratöre geliyor değil mi | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-04, 07:25 | |
| - hisarototest demiş ki:
- bu fotografı nasıl çektin dışarda iken mi çektin kardeşş yani o gördüğümüz kısım karbüratöre geliyor değil mi
hava filtre kabını söküp çektim abi alttan görünüşü,hava filtre kabının karbüratöre giren ağzı | |
|
| |
hisarototest
Doğum tarihi : 20/04/81 Yaş : 43 Nerden : ANKARA Aracınızın Modeli : 1996 Kayıt tarihi : 01/05/09
| Konu: Geri: mikser sorunu 2009-05-04, 07:31 | |
| İŞİN baya zor mikserinde tadilat gerekliş o yüzden bantları sökemiyorsun tadilat olmadan hayatta uğraşma çalışsa bile aracın çekmez gaz yamez yanı son gazı yemez dıyebılırım... | |
|
| |
| mikser sorunu | |
|