| 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? | |
|
|
Yazar | Mesaj |
---|
xmen1979
Doğum tarihi : 01/01/79 Yaş : 45 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : Honda Civic Kayıt tarihi : 22/06/07
| Konu: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-09, 15:49 | |
| Arkadaşlar, benim aracın aynısından kayınbiraderimde de var (2001 civic 1.4 is) oda benimle birlikte atiker safefast lpg taktırmıştı aynı yerde, bugün 1000 km bakımı için Atiker Ankara distrübütörü üstün otogaza gitti (montajı yapan yerin bilgisayarı arızalıymış, zaten bayiliğide iptal edilmiş.)
"bu arabaya 1.8 nozul takılmaz, niye böyle takmışlar" deyip, sökmüşler ve 2.0 olanını takmışlar, birde gaz basıncımı düşük neymiş onu bi kablo değiştirerek düzeltmişler, sonuç olarak işlem tamamlanmış.
Benim merak ettiğim, arabada zaten bi sorun yoktu, yani çalışması, gidişi falan iyiydi, şimdi hafta sonu bende gidecem 1000 km bakımına muhtemelen aynı işlemi benim aracada yapmak isteyecekler bunun normali 2.0 olan nozulun takılmasımıdır? bu parçanın değişmesi neleri etkiler? Avantajı dezavantajı var mıdır?
yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim. saygılar,
| |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-09, 16:45 | |
| abi nozül çapını değiştirmek karburatörün memesini değiştirmek gibi 1 şey değildir...bu araçlar karışımın durumunu egzosdaki oksijen sensöründen zaten sürekli takip eden araçlardır, karışım fakirleşirse karışım tablosunu belirli 1 katsayı ile çarpar, yetmezse 1 daha çarpar ve karışımı bu şekilde zenginleştirir...aynı şeyin tersi de olmaktadır, karışım zenginse fakirleştirmektedir sistem karışımı... bunlar "ltft" ve "stft" genel isimli çarpanlar oluyor ama bildiğim kadarıyla lpg sistemlerinde anlık olarak 1 tek çarpan var... bu yüzden nozül çapı büyük olmasının önemi yok çünkü büyütsen bile karışımı bu araçlarda haddiden fazla zengileştiremezsin... sistem kısar yakıtı sanayi dili ile... benim aracımda nozül küçültmesi işlemi yaptık mesela...ama benim şikayetim geçerken tekleme yapması idi aracın...biz de üstündeki nozülleri söktük, 1-2 boy küçüklerini taktık...rolantideki 2 ms enjektör süresi 2.42 ms ye çıktı bu işlemden sonra... böylese biz enjektörlerin daha uzun süre açık kalmasını ve yakıt hortumların içinde daha uzun süre yakıt bulunmasını sağladık, tekleme 1 miktar azaldı ama tam geçmemişti... aracın çektiği hava karşısında alması gereken yakıt yazılımda bellidir, nozülü değiştirisen sistem de enjeksiyon süresini ona göre değiştirir yine dengeyi bulur... ama mesela sistem sürekli yakıtı zenginleştiriyorsa o zaman 1 boy büyük nozül takma gereği duyulur, işte bunlar için önemlidir nozül çapı... basınç arttırımı ise kabloyla filan ilgili değil, regülatör üzerinde diyaframa basan yayın gerginliğini ayarlayan 1 vida var, onu sıkarsanız diyaframa yay daha çok basar, bu da yakıt basıncını düşürür, tersini yaparsanız da yakıt basıncı yükselir...zaten sıralı sistemlerde manuel ayar 1 tek yakıt basıncı için vardır... diğer ayarlar elektronik olarak yapılır... sözün özü şudur ki, eğer araç yakıtı sürekli olarak zenginleştiriyor, fakirleştiriyor ya da benim gibi geçiş sorunları varsa nozüller değişir yoksa gereksiz 1 işlemdir bu iş... | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| |
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-09, 17:17 | |
| Ne bileyim sattım gitti artık | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| |
| |
flashtxe
Doğum tarihi : 22/03/80 Yaş : 44 Nerden : yozgat Aracınızın Modeli : peugeot 206 Kayıt tarihi : 22/01/08
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-09, 17:59 | |
| Açıklama harika Deniz. Ama ben bu açıklamaları okudukça sanayiler ve lpg servislerindeki ustaların bu tür mantıkları yürütebileceklerine inanmadığım için lpg taktırmıyorum. Aracım aslında 1.4 8V 75hp lik pejo 206, yani çok nokta enjeksiyon dışında bir teknolojisi yok ama yinde sorunsuz çalışan ve litre bazında az yakan bir makinayla oynatmak istemiyorum. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-09, 18:18 | |
| - flashtxe demiş ki:
- Açıklama harika Deniz. Ama ben bu açıklamaları okudukça sanayiler ve lpg servislerindeki ustaların bu tür mantıkları yürütebileceklerine inanmadığım için lpg taktırmıyorum. Aracım aslında 1.4 8V 75hp lik pejo 206, yani çok nokta enjeksiyon dışında bir teknolojisi yok ama yinde sorunsuz çalışan ve litre bazında az yakan bir makinayla oynatmak istemiyorum.
valla abi benim araba da çok yakan 1 araç değil ama ben askerlik engelim yüzünden lpg takmadım, dönüşte ilk işim lpg takmak olacak... bence çok karıştıracak 1 şey yok, işini takip eden ehil 1 lpg ci bulmak lazım, bütün mesele burda...bana nozül küçültme önerisini lpg yi takan ustam yapmıştı, hemşehrimdir ve hakikaten işi bilen biridir lovatonun da ege bölge distribütörü aynı zamanda... | |
|
| |
xmen1979
Doğum tarihi : 01/01/79 Yaş : 45 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : Honda Civic Kayıt tarihi : 22/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-09, 20:03 | |
| Deniz, ellerine sağlık üşenmemiş yazmışsın,
Ben şimdi lpg montajı yapan ustaya ulaştım ona sordum aynı durumu, usta "abi biz zaten nozulleri matkapla genişletmiştik, 2mm göre zaten ayarlı, bi sorun olsa zaten araba belli eder şeklinde bişeyler söyledi, serviste 1.8 mm nozulu görünce onun için öyle demişlerdir içine bakmadan anlayamazlar zaten yani değiştirselerde gereksiz olmuş " dedi. kime inanacağımı şaşırdım,
kayın birader "abi arabada bişey değişmedi, hatta sanki gaz yemiyor gibi (önyargı olabilir)" diyor. bende kullandım arabayı bi farklılık hissetimedim.
Birde o servisteki adamlar, bizim kayınbirader arabada bi sıkıntı yok memnunum deyince, "sen sıkıntıyı farketmezsin zaten, durur durur büyük masraf açar" demişler bizimkide teslim etmiş arabayı
Son olarak servis bunu değiştirelim derse, ben "ben memnunum sadece ayarına bakın başka bişeyine ellemeyin" deyimmi, yoksa usta sen bilirsin deyip arabayı teslim edeyim mi ustaya,
| |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-10, 09:10 | |
| valla abi bu gibi durumlarda ben hep ustaya "sen bilin" deme taraftarıyımdır 1 yerde...çünkü yarın 1 sıkıntı oldu mu "sen yaptın böyle oldu" deme hakkın saklı kalır... ama şunu sölüyüm kayın biraderinin gittiği yer çok güzel kurtlar vadisi senaryosu yazarmış... abartmayı seven arkadaşlar çalışıyor herhalde orda... | |
|
| |
xmen1979
Doğum tarihi : 01/01/79 Yaş : 45 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : Honda Civic Kayıt tarihi : 22/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-10, 09:22 | |
| Evet haklısın, bi sorun olursa siz böyle yaptınız diyebilirim, | |
|
| |
xmen1979
Doğum tarihi : 01/01/79 Yaş : 45 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : Honda Civic Kayıt tarihi : 22/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-13, 10:51 | |
| Arkadaşlar 1000 km bakımını yaptırdım, herhangi bir sorun yoktu ama servis buna 2.0 nozul takılması gerektiği için 1.8 olanları söktüler, 2.0 olanı taktılar, sonuç olara herhangi bi problem zaten yoktu, şu anda da bi sıkıntı yok, ne değişti anlamadım. Bu arada ben memnunuyetimi ilettikten sonra usta, istersen değiştirmeyim ama bu olması gereken bu dedi, Deniz, senin tavsiyen aklıma geldi ve değiştirtim, yarın birgün sıkıntı olur, sonra biz demiştik size derler, en iyisimi şimdi bir sorun olursa giderim tekrar. Sonuç no problem. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-13, 20:44 | |
| geçmiş olsun... 1 süre aracı dikkatli kullan abi ve senden aşşa yukarı 500 km sonra araba rolantide çalışırken düğmeye basıp benzine aldığında ilk anda şaşırıp sonra toplayıp tolamadığına bakmanı istiyecem... doktor kontrolü gibi oldu beh... | |
|
| |
xmen1979
Doğum tarihi : 01/01/79 Yaş : 45 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : Honda Civic Kayıt tarihi : 22/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-27, 16:20 | |
| - karadeniz demiş ki:
- geçmiş olsun... 1 süre aracı dikkatli kullan abi ve senden aşşa yukarı 500 km sonra araba rolantide çalışırken düğmeye basıp benzine aldığında ilk anda şaşırıp sonra toplayıp tolamadığına bakmanı istiyecem...
doktor kontrolü gibi oldu beh... Deniz, istediğin şeyi denedim, herhangi bir şaşırma falan olmadı, hatta devir saati yerinden bile oymadı benzine geçti hemen, daha sonra tekrar bastım düğmeye, gaza geçti yine bir şaşırma falan olmadı, sanırım ayarlar çok iyi (maşaallah diyelim) | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-27, 16:21 | |
| güle güle kullan abi... ayar yapalı ne kadar oldu... | |
|
| |
xmen1979
Doğum tarihi : 01/01/79 Yaş : 45 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : Honda Civic Kayıt tarihi : 22/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-27, 16:48 | |
| işte yeni nozul takıldığında ordaki eleman yeni ayar yapmştı (hatta kendi kendine söylenmişti bunu niye böyle yapmışlar falan diye bişeyleri değiştirmişti.) valla nazar değmesin çok memnunum, hani önceden de memnundum ama önceden motor sıcakken bile diyelimki arabayı stop ettim bakkaldan ekmek aldın bindin tekrar gaza geçmesi için yine 200-300 metre gitmen gerekiyordu, şimdi kontağı çevirdinmi gaza geçiveriyor bu arada hiç bişey hissetmiyorsun, yani daha iyi oldu şimdi
| |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? 2010-11-27, 17:17 | |
| o geçiş zamanlamasını ayarlamış...çalıştıktan kaç saniye sonra, hangi sıcaklıkta, hangi devirde, gaza basarken mi, bırakırken mi, vs. vs. şeklinde geçiş zamanını istediğin gibi değiştirebiliyorsun... onu zaten söylersen istediğin şekilde herkes değiştirir abi... | |
|
| |
| 1.8mm - 2.00mm - 2.2mm Nozül çapları nedir ne değildir? | |
|