| elektrigin gucu | |
|
+4renault9spring 93 spring karadeniz Schakal 8 posters |
Yazar | Mesaj |
---|
Schakal
Doğum tarihi : 19/01/76 Yaş : 48 Nerden : cardiff Kayıt tarihi : 28/06/07
| Konu: elektrigin gucu 2009-10-30, 17:34 | |
| | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-10-31, 07:51 | |
| yanlış anlamadımsa araba sadece 69 beygir... | |
|
| |
Schakal
Doğum tarihi : 19/01/76 Yaş : 48 Nerden : cardiff Kayıt tarihi : 28/06/07
| |
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-01, 07:54 | |
| güzel uğraşlar,güzel dostluklar | |
|
| |
renault9spring
Doğum tarihi : 14/08/90 Yaş : 33 Nerden : Karaman Aracınızın Modeli : renault 9 spring Kayıt tarihi : 02/08/09
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-01, 11:25 | |
| abi bu vites işini nasıl halletmiş adamlar. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-01, 15:57 | |
| | |
|
| |
theboss
Doğum tarihi : 31/01/80 Yaş : 44 Nerden : bursa-izmir-muğla-b Aracınızın Modeli : AstraH Kayıt tarihi : 08/01/09
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-01, 17:48 | |
| - Alıntı :
- 69 hp
1m10s: -originally it had 69 hp and now it has about 300. - Alıntı :
- abi bu vites işini nasıl halletmiş adamlar
Elektrik motorları kalkışta yüksek tork üretirler. Bunu geniş bir hız aralığında da yapabilirler. Bu nedenle yeni nesil elektrikli araçlarda 1:1 ( direct drive) olarak kullanılırlar. Kısacası, aktarmaya gerek yoktur. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-01, 19:17 | |
| şimdi oldu... şanzıman zaten bu araba için gereksiz güç kaybı demek bence, dc motor olduğu için bu araba ileri ileri çıktığı hıza geri geri de çıkabilir, o da olayın ayrı 1 enteresan tarafı tabi... dragta yediği arabaları geri geri de yiyebilir... | |
|
| |
renault9spring
Doğum tarihi : 14/08/90 Yaş : 33 Nerden : Karaman Aracınızın Modeli : renault 9 spring Kayıt tarihi : 02/08/09
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-01, 19:35 | |
| | |
|
| |
93 spring
Nerden : ' Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower Kayıt tarihi : 04/12/08
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-02, 07:06 | |
| | |
|
| |
iGroN
Doğum tarihi : 04/12/86 Yaş : 37 Nerden : Kocaeli Aracınızın Modeli : R9 Fairway Kayıt tarihi : 24/03/09
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-08, 01:45 | |
| Çok iyi
Aküler çok maaliyetli olur ama sanırım | |
|
| |
Murat_çavus
Doğum tarihi : 29/10/85 Yaş : 38 Nerden : Istanbul Aracınızın Modeli : Honda Euro Civic 1.6i LS Kayıt tarihi : 09/05/09
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-13, 04:12 | |
| Gerçekden çok harika bir olay kullanılan motor sanırım model uçaklarda kullandıgımız motorlardan Brushless (fırçasız)motor kullanılıyor bu motorlar çok kuvvetlidir.Şuanda asıl iş uzun süre dayabilecek şarz sorunu bunuda çözerlerse tam olucak bu iş | |
|
| |
theboss
Doğum tarihi : 31/01/80 Yaş : 44 Nerden : bursa-izmir-muğla-b Aracınızın Modeli : AstraH Kayıt tarihi : 08/01/09
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-13, 06:55 | |
| Aslında tüm sorunlar çözülmüş durumda. Tekerlek jantının kendisini oluşturan fırçasız DC motorlar sayesinde verimi %99'a kadar çıkabilen elektrik motorları kullanılabiliyor. Şu an kullanılan klasik otomobil tasarımlarında aktarma v.s. herşeyin verimi dikkate alındığında üretilen verimin %8 civarı tekerleklere aktarılmaktadır. Li-Ion paket pillerle klasik kurşun asit akülerin yaklaşık 5'te bir ya da 6'da bir ağırlığında akülerle çok daha uzun yollar gidilebilmektedir. Örn. 2kWh kurşun asit akü 60 kg iken Li-Ion 'lar 10 kg kadardır. Klasik otomobillerin(halen piyasada kullanılan manasında - eski otomobiller manasında değil) en büyük dezavantajlarından birisi olan ağırlık problemi ise kompozit teknolojisi ile çözülmüştür. Şöyle ki; ortalama bir klasik otomobil 1 ton kadar ve örneğin 2 kişi(ort.160 kg) taşıyor olsun; bu bir anlamda araç ürettiği güçle kendisini taşımaya çalışıyor demektir. Oysa kompozit malzeme ve elektrik motoru kullanımı ile taşıtın tüm ağırlığı 200-300 kg'ma kadar inebilmektedir. (Kompozit aslında bilinmeyen birşey değil, eski anadollarda kullanılan polyester cam elyaf da bir kompozittir ; ancak son yıllarda kevlar, karbon gibi çok dayanımlı olanlar kullanılmaya başlandı.) Son olarak, seri olarak üretilmiş bir de tamamen elektrikli GM'nin bir taşıtı vardı.Adı EV1 'di. Ancak, 1996'da başlayan üretim 1999 'da son buldu. Nedeni ise petrolün bitmesinin beklenmesi...İncelemk isteyenler için: http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1 | |
|
| |
ozzz2110
Doğum tarihi : 21/10/85 Yaş : 38 Nerden : izmir-gaziemir Aracınızın Modeli : r9 gte 1992 Kayıt tarihi : 15/05/08
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-13, 09:07 | |
| - theboss demiş ki:
- Aslında tüm sorunlar çözülmüş durumda. Tekerlek jantının kendisini oluşturan fırçasız DC motorlar sayesinde verimi %99'a kadar çıkabilen elektrik motorları kullanılabiliyor. Şu an kullanılan klasik otomobil tasarımlarında aktarma v.s. herşeyin verimi dikkate alındığında üretilen verimin %8 civarı tekerleklere aktarılmaktadır.
Li-Ion paket pillerle klasik kurşun asit akülerin yaklaşık 5'te bir ya da 6'da bir ağırlığında akülerle çok daha uzun yollar gidilebilmektedir. Örn. 2kWh kurşun asit akü 60 kg iken Li-Ion 'lar 10 kg kadardır. Klasik otomobillerin(halen piyasada kullanılan manasında - eski otomobiller manasında değil) en büyük dezavantajlarından birisi olan ağırlık problemi ise kompozit teknolojisi ile çözülmüştür. Şöyle ki; ortalama bir klasik otomobil 1 ton kadar ve örneğin 2 kişi(ort.160 kg) taşıyor olsun; bu bir anlamda araç ürettiği güçle kendisini taşımaya çalışıyor demektir. Oysa kompozit malzeme ve elektrik motoru kullanımı ile taşıtın tüm ağırlığı 200-300 kg'ma kadar inebilmektedir. (Kompozit aslında bilinmeyen birşey değil, eski anadollarda kullanılan polyester cam elyaf da bir kompozittir ; ancak son yıllarda kevlar, karbon gibi çok dayanımlı olanlar kullanılmaya başlandı.) Son olarak, seri olarak üretilmiş bir de tamamen elektrikli GM'nin bir taşıtı vardı.Adı EV1 'di. Ancak, 1996'da başlayan üretim 1999 'da son buldu. Nedeni ise petrolün bitmesinin beklenmesi...İncelemk isteyenler için: http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1 teşekkürler bilgilendirme için. Peki Li-Ion pilin saklanması nasıl sağlanmış yani muhafaza edilmesinde bir ayrıntı var mı ? | |
|
| |
theboss
Doğum tarihi : 31/01/80 Yaş : 44 Nerden : bursa-izmir-muğla-b Aracınızın Modeli : AstraH Kayıt tarihi : 08/01/09
| Konu: Geri: elektrigin gucu 2009-11-14, 16:33 | |
| Rica ederim. Bildiğim kadarıyla, EV1 'de kurşun asit akülerden kullanıldı. O zamanlar oldukça paalıydı LiIon'lar çünkü. Ancak, Tesla Roadster 'da(http://www.teslamotors.com) LiIon'lar var. LiIon'ları ben de kullanıyorum. İyi bir kontrolle ve iyi soğutmayla bir sıkıntı yaratmıyor, eğer bunu soruyorsanız. Yukarıda yazmadığım birşey de şuydu. Elektrikli araçların piyasaya daha ağır çıkmasına neden olan birşey de elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla ortaya çıkacak olan elektrik enerjisi talebinin oldukça artması durumudur. | |
|
| |
| elektrigin gucu | |
|