RENAULT 9-11 KULÜBÜ
Arkadaşlar forumumuz yeni adresine taşınmış olup kategorilerin ve konuların taşınma işlemine başlanmıştır. Bizden kaynaklanmayan nedenlerden ötürü üyeliklerinizi yenilemeniz (çok kısa bir işlemdir) gerekmektedir. Paylaşımlarınıza www.renault9-11.com adresinden devam edebilirsiniz.
RENAULT 9-11 KULÜBÜ
Arkadaşlar forumumuz yeni adresine taşınmış olup kategorilerin ve konuların taşınma işlemine başlanmıştır. Bizden kaynaklanmayan nedenlerden ötürü üyeliklerinizi yenilemeniz (çok kısa bir işlemdir) gerekmektedir. Paylaşımlarınıza www.renault9-11.com adresinden devam edebilirsiniz.
RENAULT 9-11 KULÜBÜ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiyenin ilk ve tek Renault 9-11 Kulübü (Taşındı! www.renault9-11.com)
 
AnasayfaAnasayfa  Renault 9 BlogRenault 9 Blog  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  

 

 renault 11 projesi....

Aşağa gitmek 
+11
XVET
rdmaksl
modi
sisyphos
MirageMotorsports
93 spring
karadeniz
Elbruz
VetApex!
KAANPAKAY
ffrascal
15 posters
Sayfaya git : 1, 2, 3  Sonraki
YazarMesaj
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-16, 23:10

arkadaşlar elinde f7p nin ya da buna benzer üstten çift eksantrik 16 sübap üst kapağı olan varmı?

projemiz F2N kodlu 1.7 lt flash motorumuzu üstten çift eksantrik 16v yapmak, bunun içinde mevcut kapakla diğer 16v olan kapağı karşılaştırmak isdyrm yardımcı olursanz sevnrm....
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
KAANPAKAY

KAANPAKAY


Doğum tarihi : 21/10/79
Yaş : 44
Nerden : istanbul
Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway
Kayıt tarihi : 06/11/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-17, 17:30

türkiyede f7p motorlu araç çok çok az.bir kaç tane maisin getirtiği renault 19 cabrio haricinde gümrük yoluyla gelen birkaç clio rsi ve renault 19 16s harici yok.ne gariptirki renault 19 u bırak clio rsiler 16 valf olarak getirilmemiş.bizim kulupten schal nickli arkadaşımız renault 9 una f7p motor ile swap yapmıştı.aynı araçta eskiden flash motoru varmış.belki o biliyodur.8 valf rsi kapağıyla karşılaştırdın mı?zaten f7p kapağı olmazsa diğer yeni nesil kapaklar hiç olmaz gibime geliyor.benim bildiğim kadarıyla egzos manifoldu göğse bakan birtek o yeni nesillerin hepsi radyötere bakıyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-17, 17:50

eksoz manifoldu ya da emme manifoldunun yeri çokda önemli deil, tek isdedğim flash motorunu 16v yapmak üstten çift eksantrik li tabi, bnde inceledim büyük ihtimal F7P nin üst kapağı olabilir, olmasa bilme oldurma imkani var
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
KAANPAKAY

KAANPAKAY


Doğum tarihi : 21/10/79
Yaş : 44
Nerden : istanbul
Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway
Kayıt tarihi : 06/11/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-17, 18:14

istanbulda mısın?maslakta renault 19 16 s yarıştıran garajlar var.onlar belki biliyorlardır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
VetApex!

VetApex!


Doğum tarihi : 13/09/85
Yaş : 38
Nerden : Amasya
Aracınızın Modeli : aracı yok
Kayıt tarihi : 18/07/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-17, 18:45

iş sadece kapakla bitmez. f7p de kullanılan kayışı çeviren düzenekler, manifolt, karbüratör-enjektör, değişecek.. birsürü yine masraf çıkartacak.

bunların üzerine 10hp alacaksın ..


ama bi turbo uygulatsan belki 4 5 bine patlar ama 150 hp ye kadar çıkarsın belkide ?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.nettekalite.com
KAANPAKAY

KAANPAKAY


Doğum tarihi : 21/10/79
Yaş : 44
Nerden : istanbul
Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway
Kayıt tarihi : 06/11/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-17, 21:31

f7p motor 135 hp.flash bu kapakala kaç beygir olur acaba.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Elbruz

Elbruz


Doğum tarihi : 19/12/84
Yaş : 39
Nerden : Afyon/Şuhut
Aracınızın Modeli : Broadway
Kayıt tarihi : 14/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-17, 21:51

Tam oturtulabilirse güç sıkıştırmaya bağlı olarak 105-110 civarı olur gibi geliyor bana,ama torkta fazla bir artış olmaz tabi 16 valf ile.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-17, 23:40

arkadaşlar öncelikli olarak flash motoru fabrika verisi 103 hp, 16v olduğu zamn daha iyi hava akışı ile 110 hp, flash ın motorunun sıkıştırma oranı 9.5 ve yeni yüksek sıkıştırma oranlı pistonlarla 11.5 civarlarına çıkacak, bunun dışında da yapılacak değişecek parçalarla 160 hp civarlarında olacağını tahmin ediyorum...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Elbruz

Elbruz


Doğum tarihi : 19/12/84
Yaş : 39
Nerden : Afyon/Şuhut
Aracınızın Modeli : Broadway
Kayıt tarihi : 14/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 00:03

Ama o 103 bg. bizim bugün kullandığımız 103 bg. değil,o aktarma organları hariç tutularak gücü ölçen ve artık kullanılmayan Amerikan SAE normuna göre 103 bg.,günümüzde kullanılan DIN normuna göre Flash 90 bg.O hesapla bizim Broadway'ler de 83 bg. oluyor ama DIN'e göre 72 bg. Cool
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 00:24

tmm arkadaşlar bnm ztn dediğim elimde bulunan programlar da dahil olmak üzere krank daki güç 103 hp, tekerlekdeki güç whp (wheel horse power) ise yaklaşık 90 hp, bu konuda haklısın...ama çoook rahat 160 hp yakalayabilir flash ın motoru, 1.8 (1764cc) 16v F7P motor yaklaşık 140 hp ve sıkıştırma oranı 10.2 olduğunu düşünürsek, bu motorun 11.5 olması demek, her 0.1 oran artışında 4 hp kazanılır,

11.5 - 10.2 = 1.3
buda yaklaşık olarak bize 50 hp güç kazandırır, yani yaklaşık 180 - 190 hp bulur, bunu size çoook rahat söyleyebiliyrm çünkü 1.6 lt atmosferik motordan 220 hp güce erişdik.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Elbruz

Elbruz


Doğum tarihi : 19/12/84
Yaş : 39
Nerden : Afyon/Şuhut
Aracınızın Modeli : Broadway
Kayıt tarihi : 14/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 00:30

Peki 11.5 sıkıştırmayı bu motor kaldıracak mı,yüksek bir oran çünkü.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 00:31

kusura bakmayın arkadaşlar birde türkiye de yaşamıyorum, kıbrıs da yaşıyorum kapak ingiltere de buldum, ama bnm motora uyup uymayacağını bilmiyorum ondan dolayı satın almadım, 2nci olarak güç herzamn turbo demek deildir, bir arabaya turbo uygulamak o kadr da basit bir olay deil, bir çok parçanın değişmesi gerekir, krank dan piston kollarına pistonlara eksantrik sübap ve daha birsürü şey, atmosferik herzman kullanması daha iyi olan br motordur, 20 - 30 hp az olsun ama temiz olsun....
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 00:35

çok rahat kaldıracakdır, o konuda bir sıkıntımız yok, mesela üst kapağını freeze de sildirme işlemi yapıldığı zamanda standart bir motorun sıkıştırma oranı artar, 0.1 - 0.2 de olsa artar.
şu an da hondam ve renault um var honda 10.2 kompression dan 12 ye yakın bir değeri çoook rahat kaldırıyor, bunu diğer motorlarda kaldırır, renault motor ları güçsüz gb görünse de aslında bu üretimin geregi, ne kadar güç isdersn bir motordan o kadar masrafı artar, bu sebeple firmalar düşük güçte ekonomik motorlar yapıyor, isdersem elimde 2.0 lt williams motoru var, çoook rahat onu arabaya montaj edebilirim, ancak bn orjinal motorunu isdiyorum
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Elbruz

Elbruz


Doğum tarihi : 19/12/84
Yaş : 39
Nerden : Afyon/Şuhut
Aracınızın Modeli : Broadway
Kayıt tarihi : 14/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 00:59

Sildirme dediğin taşlama mı?O zaman kendi aracımla ilgili sorayım,9.2 sıkıştırmalı 72 bg. broadway motorunun sıkıştırması 10'a rahat çıkarılabilir mi ve ne kadar fazladan güç alınır,yakıt çok artar mı?Bir de bu taşlamada silindir hacmi daralıyor galiba,kayda değer bir daralma mı?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Elbruz

Elbruz


Doğum tarihi : 19/12/84
Yaş : 39
Nerden : Afyon/Şuhut
Aracınızın Modeli : Broadway
Kayıt tarihi : 14/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 01:02

95-96 elektronik ateşleme ve çift boğaz karbüratörlü Spring'lerde sıkıştırma 9.2'den 8.2'ye düşürüldü ve 9.2 broadway'den sadece 4 bg. daha zayıf. 0.1 yükselmede 4 bg. demişsin,bu üstten egzantrikli motorlarda mı bu kadar oluyor,ya da olmuyor mu?Bana 0.1 başına 4 bg. biraz fazla geldi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 06:49

Elbruz demiş ki:
95-96 elektronik ateşleme ve çift boğaz karbüratörlü Spring'lerde sıkıştırma 9.2'den 8.2'ye düşürüldü ve 9.2 broadway'den sadece 4 bg. daha zayıf. 0.1 yükselmede 4 bg. demişsin,bu üstten egzantrikli motorlarda mı bu kadar oluyor,ya da olmuyor mu?Bana 0.1 başına 4 bg. biraz fazla geldi.

bir arabanın üst kapağını güç almak için taşlamak isdiyorsan 1 ya da 2 mm e yakın bir taşlama yapman lazım, ve bu da kesin güç artışı sağlar, yüksek bir artış yapmak isdiyorsan, sıkıştırma oranı yüksek pistonlar kullanman lazım, belki bilirsiniz tepeleri üçgen gibi olan pistonlardan, işde o pistonlarla beraber çook rahat 10 ve yukarısına çıkarsınız, örnek vereyim arabaların genel olarak üst kapak contaları 1 - 1.2 mm dir, sıkıştırma oranını artırmada kulanılan ve adı cometic gasket yani metal alaşımlı bir conta dır bu ve kalınlığı 0,4 - 0.7 mm dir, buda üst kapagı biraz daha bloğa yakınlaştırır ve yanma odasındaki hacim azalır, sıkıştırma oranı artar...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
karadeniz
Çakma Admin
karadeniz


Doğum tarihi : 22/04/88
Yaş : 35
Nerden : Muğla/Turgutlu
Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor)
Kayıt tarihi : 24/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 13:39

engin kapağı taşlayarak azalan silindir hacmi bize senin düşündüğün gibi - larak değil + olarak arkadaşın da bahsettiği gibi sıkıştırmanın artması şeklinde döner... Wink

0,1 birimlik sıkıştırma artışı bize 4 hp sağlamıyor yalnız...bu çok yüksek 1 değer...tr de 1 üni nin mak. müh. bölümündeki 1 doktora tezi olarak hazırlanmış değişken sıkıştırmalı motorun teknik detaylarını incelemiştim... hatta buraya da koymuştum...

orada yanlış hatırlamıyorsam sıkıştırmanın 4 silindirli 4 zamanlı 1 motorda yaklaşık 1 birimlik artışı, 7 hp ye denk geliyordu...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.ladatr.com
93 spring

93 spring


Nerden : '
Aracınızın Modeli : param olunca range rower,para bitti game ower
Kayıt tarihi : 04/12/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 13:46

peki abi yanma odaları daralmıyormu,sıkıştırma artsa bişey değişmiyo yakıt kıt oluyo
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
karadeniz
Çakma Admin
karadeniz


Doğum tarihi : 22/04/88
Yaş : 35
Nerden : Muğla/Turgutlu
Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor)
Kayıt tarihi : 24/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 13:57

93 spring demiş ki:
peki abi yanma odaları daralmıyormu,sıkıştırma artsa bişey değişmiyo yakıt kıt oluyo

hayır abi, bak şunu vereyim ben sana 1 incele... Wink

http://www.obitet.gazi.edu.tr/makale/Makaleler/T4_Egzoz.htm

sıkıştırma değişiminin sonuçları burada çok güzel incelenmiş...daha çok emisyonları incelemişler ama verim değişimine dikkat... Wink verim artması demek, gücün artması demek...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.ladatr.com
VetApex!

VetApex!


Doğum tarihi : 13/09/85
Yaş : 38
Nerden : Amasya
Aracınızın Modeli : aracı yok
Kayıt tarihi : 18/07/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 15:40

bir kapak ile flash motoru 140 hp kesinlikle olmaz.

ha sıkıştırmayı özel pistonla arttırırsan ona göre subap yayı subap hatta yataklar bile ona göre olacak..
turbodan az masraf çıkartacağını hiç sanmam.

elinde williams motoru varsa hiç durma onu taktır bence
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.nettekalite.com
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 16:19

VetApex! demiş ki:
bir kapak ile flash motoru 140 hp kesinlikle olmaz.

ha sıkıştırmayı özel pistonla arttırırsan ona göre subap yayı subap hatta yataklar bile ona göre olacak..
turbodan az masraf çıkartacağını hiç sanmam.

elinde williams motoru varsa hiç durma onu taktır bence

arkadaşım, sorun williams motoru deil, bnm isdediğim yeni bişeyler yaratmak yoksa williams motorundan daha güçlü arabam var zaten...

yakıt kıt gidmez, örnek vereyim diyelimki piston en üst noktada iken yanma odasının hacmi 100 mL piston en alt noktada iken yanma odası ve gömlek hacmi 100 + 900 = 1000 mL

yanma odasının hacmini yarıya indirirsek yani 50 mL yaparsak toplam hacim 950 mL olur, ama yanma odasının hacmini yarıya indirmek demek sıkştırma oranını çook fazla yükseltir, bu da 50 mL az hava yakıt karışımı ile daha yüksek patlama sağlar, tabi bu durumda yakıt akış miktarını arttırdığımız için yanan yakıt miktarı yine aynı olur, 2nci olarak,
arabayı turbo yapmak isdiyoruz standart bir motoru turbo yapmak daha pahalı turbo yapmak atmosferik yapmanı tam tersi, bu seferde yanma odasının hacmini arttırıyoruz yani basıncı düşürüyoruz tabi yannış annaşılmasın bu sıkıştırma oranının basıncı, motor ateşleme yapıp yakıt patladı zaman atmosferik motordan daha büyük bir patlama olur ve buda motor bloğuna daha fazla basınç yapar, bunu biraz da olsun önlemek için motor blok koruma (block guard) parçası takılır motora,
ana yatak kol yatak piston kolları eksantrik sübap ve sübap yayları değişme isder, ve karbüratörlü bir arabayı turbo yapamayız, bunun için karbüratör de değişmesi gerekir,
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
VetApex!

VetApex!


Doğum tarihi : 13/09/85
Yaş : 38
Nerden : Amasya
Aracınızın Modeli : aracı yok
Kayıt tarihi : 18/07/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 20:48

bizde 4000 litre motor yok tabi Very Happy

hem içeri giren yakıt biraz azalacak hem patlama ve sıcaklık artışı sağlanacak. aslında para yatırıldığında hakkını verecek bir sistem yanma odasını daraltmak..

bunun üzerine daha önce araştırma yapmıştım. özellikle honda motoru modifiyeye çok uygun bir motor. sıkıştırmayı arttırmak bir miktar gazında yağ bölmesine geçmesi demek, bu sorun olarak görülen bişey değil aslında. diğer yandan hemen her araçta pistonlarda yanma odası vardır. yani tam piston üst ölü noktada iken yanma olduğunda olabildiğince iyi karışmış hava yakıt sağlansın piston hasar görmesin diye.. özellikle japonlar hücre sistemini iyi kullanır.
bu yanma bölümünü iptal etmek demek çok çok sağlam bir piston ve buna dayanıklı yatak demek. hatta yağ bile motor ömrü için gerekli. kimse bunları yapıp 1000km de motor indirmek istemez..

eğer piston değiştikten sonra ( mesela çelik pistonlara 1000 tl para yatırdım ) hem performans hem yakıt ekonomisi alırsam bütün emeğe bence değer..
turboda bambaşka bir sistem. ama 1.5 bar basınçlı havayı motora verirsen elbette daha fazla yanma sağlarsın. tabi gereği kadarda yakıtın içeri dolduğunu var sayarsak.. piston yanmasın diye biraz sıkıştırmayı düşürürler. ekonomik olmaz ancak güç artışı özellikle dereceli eksantrikle bence gayet iyi.. 150 hp yi %50 kadar güç artışı olacağını var sayarak söylemiştim..

yani aslında motorun karakteristik sesi benim çok hoşuma gidiyo. bozmak istemem ama kendi arabam olursa eğer kapak taşlatma ve yüksek sıkıştırmalı piston işine gireceğim gibi görünüyor..

ancak ? 16 subap ne için ? değişken zamanlı mı kullanmayı planlıyosun ?
şuan kullandığın motorun özelliklerini biliyomusun ? dinamoya çıktın mı ?neler yaptın ?
yakıt sisteminde ne gibi değişiklikler düşünüyosun ?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.nettekalite.com
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-18, 21:02

16v olması herzamn avantajdır hava akışını daha rahat yapar motor, 2nci olarak 16v kapaklarda emme manifoldu ön tarafda, buda bize daha rahat ve daha değişik karbüratör kullanma seçeneği sağlıyr,

1.5 bar turbo değeri çok yüksek bir değer, bu değere bizim motorları çıkarmak demek çook yüksek maliyet isdr ve F2N nin sadece adı kalır değişmedik parçası kalmaz...

evet honda motorları modifiye ye çok yatkın motorlar, şu anda 1.6 16v motor geliştiyrz ve 220 hp yakın bir gücümüz var ve yine baska arabada aynı motoru 230hp civarına çıkarıldı.

yani böle bir araban varken neden renault ile uğraşıyrsn diyorsanız, bu da bnm için ayrı bir zevk...
ve ortaya yapılması zor ama imkansız olmayan bişey çıkarmak isdyrm tabi sizinde yardımlarınızla....
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
KAANPAKAY

KAANPAKAY


Doğum tarihi : 21/10/79
Yaş : 44
Nerden : istanbul
Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway
Kayıt tarihi : 06/11/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-19, 17:29

bence al ve dene.bu motor türkiyede olmadığı için deneyen yoktur.ama draglarda 16 valf kapaklı flashlar yarışıyor.turbo yap diyenler renault 11 turbo standartdan ne kadar çok parçasının farklı olduğunu bilmiyorlar herhalde.yağ pompası bile farklı.aslında k-tec mail atıp olup olmacağınıda ögrenebilirsin.yada hangi kapağın olacağını.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-19, 17:58

KAANPAKAY demiş ki:
bence al ve dene.bu motor türkiyede olmadığı için deneyen yoktur.ama draglarda 16 valf kapaklı flashlar yarışıyor.turbo yap diyenler renault 11 turbo standartdan ne kadar çok parçasının farklı olduğunu bilmiyorlar herhalde.yağ pompası bile farklı.aslında k-tec mail atıp olup olmacağınıda ögrenebilirsin.yada hangi kapağın olacağını.

türkiye de drag larda yarışıyor dediğin 16v kapaklı flash la nasıl? F7P motor lu mu yoksa orjinal motor mu?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Elbruz

Elbruz


Doğum tarihi : 19/12/84
Yaş : 39
Nerden : Afyon/Şuhut
Aracınızın Modeli : Broadway
Kayıt tarihi : 14/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-19, 18:19

F7P motor Türkiye'ye çok az sayıda gelmiş olması lazım.Demek ki senin yapmayı düşündüğün gibi 16v kapak uyduruyorlar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
KAANPAKAY

KAANPAKAY


Doğum tarihi : 21/10/79
Yaş : 44
Nerden : istanbul
Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway
Kayıt tarihi : 06/11/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-19, 18:35

dediğim flash öyle bir gidiyordu ki zaten herkes merak etmişti.bir kaç yıl önceydi.o zaten o arabaya 16 valf kapak takıldığı söylendi.ayrıntısı bilmiyorum. zaten böyle bir tiyoyu dragçıar hayatta söylemez.imkanın varsa denesenin alacağın kapak dolu mu?devirdaim nasıl olacak?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
VetApex!

VetApex!


Doğum tarihi : 13/09/85
Yaş : 38
Nerden : Amasya
Aracınızın Modeli : aracı yok
Kayıt tarihi : 18/07/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-19, 20:22

zevk meselesi..

bende hayalini kuruyorum flash ın yine türkiyedeki en güçlü araç olmasını..


fikirler çok güzel. proje bence müthiş. 16 kapak olurmu bakmak için çizimlere ihtiyacın olacak.
sitede r11 flash ın motor bölümlerini gösteren çizimler var. ölçülere bakacağız.
sonra ingilizce olarak, belki fransızca f7n nin motor çizimlerini istiyeceğiz.

eğer sadece büyük subap yatakları 16 tane subap yeri varsa kapak olur. çünkü geriye sadece conta ve su kanalları kalıyor. mazeme aynı mazemedir. üretim yılı da hemen hemen aynı Wink
ingiltereden de kapak resmini mutlaka iste.. 16v demek bence kafadan 5-10hp güç demek çünkü giriş ve çıkışlar açılacak. gerçi flashın subaplar zaten büyük ama alınacak güç baya fazla.. uyarsa ve yazın yaparsan gelip ellerimle sıkacağım onun vidalarını Wink
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.nettekalite.com
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-19, 21:29

VetApex! demiş ki:
zevk meselesi..

bende hayalini kuruyorum flash ın yine türkiyedeki en güçlü araç olmasını..


fikirler çok güzel. proje bence müthiş. 16 kapak olurmu bakmak için çizimlere ihtiyacın olacak.
sitede r11 flash ın motor bölümlerini gösteren çizimler var. ölçülere bakacağız.
sonra ingilizce olarak, belki fransızca f7n nin motor çizimlerini istiyeceğiz.

eğer sadece büyük subap yatakları 16 tane subap yeri varsa kapak olur. çünkü geriye sadece conta ve su kanalları kalıyor. mazeme aynı mazemedir. üretim yılı da hemen hemen aynı Wink
ingiltereden de kapak resmini mutlaka iste.. 16v demek bence kafadan 5-10hp güç demek çünkü giriş ve çıkışlar açılacak. gerçi flashın subaplar zaten büyük ama alınacak güç baya fazla.. uyarsa ve yazın yaparsan gelip ellerimle sıkacağım onun vidalarını Wink

ben F7P ve F4R nin blok ve üst kapak resimlerine bakdım, blok larına bakınca direk F2N ile aynı görünüyr, su kanalları ve yağ kanalları,
bana yardımcı olabilcek varsa fikir dahi olur çok sevinirm, sanırm burda kıbrısda bu motorlardan bulmak daha rahat olacak,

serkan84cyp@hotmail.com msn adresm isdeyen ekleyebilir....
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-21, 19:26

güncel.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
KAANPAKAY

KAANPAKAY


Doğum tarihi : 21/10/79
Yaş : 44
Nerden : istanbul
Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway
Kayıt tarihi : 06/11/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-21, 20:08

bu forumda f7p kapağını eline alıp incelemiş bir kişi ya çıkar ya çıkmaz.maslakta brodway motorunu 280 bg çıkardılar.onda bile 16 valf kapak yok.ben o çoçuğa sorsam diyorum.bana istediğin renault motorunu getir takıyım dedi.yeterki egzos manifoldu gögse baksın diyor.f7p harici 16 valf motorlardan gögse bakan var mı?cliolarda amörtisör kulesinin orda üstte bir motor kulağı var.wiliams motorunu tamış olsaydın kaportaya kulak içinkaynak mı yaptıracaktın?yada orası şartmı?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Elbruz

Elbruz


Doğum tarihi : 19/12/84
Yaş : 39
Nerden : Afyon/Şuhut
Aracınızın Modeli : Broadway
Kayıt tarihi : 14/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-21, 20:11

Peki Broadway motorunu 280 beygire çıkarınca kaç kilometre ömrü oluyor?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
KAANPAKAY

KAANPAKAY


Doğum tarihi : 21/10/79
Yaş : 44
Nerden : istanbul
Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway
Kayıt tarihi : 06/11/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-21, 20:25

çok profesyoneller zaten mercedes amg falan yapıyorlar.kendi arabası diye yapmış.çok pahalı parçalarla yapmışlar.ömrü daha azdır ama çocuk geziyor.herhalde yüzmilyarlık arabalar arkasında çırpınırken zevkde alıyordur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Elbruz

Elbruz


Doğum tarihi : 19/12/84
Yaş : 39
Nerden : Afyon/Şuhut
Aracınızın Modeli : Broadway
Kayıt tarihi : 14/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-21, 20:31

İşte Broadway motoru deyince,orijinal bloğu mu modifiye ediyor?280'de falan gözümüz yoktu da,şöyle 110-120 beygir yapıp gene standart araçları peşimden seyretmek isterdim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
KAANPAKAY

KAANPAKAY


Doğum tarihi : 21/10/79
Yaş : 44
Nerden : istanbul
Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway
Kayıt tarihi : 06/11/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-21, 20:43

yaptığı motor rni motoru.broadway motoruda olur zaten renault renault 5 gt turbodada c tipi motor var.300 beygir kadar çıkartıyorlar.gerekli parçalar k-tec te var.ama çok zor hayatta dediğim çoçuk uğraşmaz.hazır motor bul clio falan takarlar.laguna motoru 120 beygir 8 vaLF takan var yetmezmi?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-21, 21:38

evet arkadaşlar yardımınzla bu işi halledecez inşallah....arkadaşlar aslında 16v olması gerçekden bir avantaj, 2nci olarak emme manifoldu arabanın ön tarafına bakacağı için değişik karbüratör uygulamaları yapmak daha kolay,
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
KAANPAKAY

KAANPAKAY


Doğum tarihi : 21/10/79
Yaş : 44
Nerden : istanbul
Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway
Kayıt tarihi : 06/11/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-22, 07:58

iki arabanın kapak contalarını karşılaştırmayı denesen.servislere parçacılara rica et.aklıma başka bir şey gelmiyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-22, 10:38

KAANPAKAY demiş ki:
iki arabanın kapak contalarını karşılaştırmayı denesen.servislere parçacılara rica et.aklıma başka bir şey gelmiyor.

haklısın düşünmedm deil, ancak bunun için pek zamanım olmadı...ille parça deil elinde 16v kapak contası olan ya da resmi olan varsa da olur....
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-24, 16:27

F7P üst kapak
renault 11 projesi.... Block1t

F7P üst kapak

renault 11 projesi.... Head2cd0

F7P block

renault 11 projesi.... Bottomendbuild040

elimdeki bazı resimler....
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
VetApex!

VetApex!


Doğum tarihi : 13/09/85
Yaş : 38
Nerden : Amasya
Aracınızın Modeli : aracı yok
Kayıt tarihi : 18/07/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-24, 19:24

renault 11 projesi.... 20071226050

F2N motor üst kapak . aynısı sanırım
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.nettekalite.com
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-24, 19:59

renault 11 projesi.... Renault191816v

buda renault 19 1.8 16v üst kapağı, nerdeyse flash ın üst kapağı ile aynı...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
VetApex!

VetApex!


Doğum tarihi : 13/09/85
Yaş : 38
Nerden : Amasya
Aracınızın Modeli : aracı yok
Kayıt tarihi : 18/07/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-24, 20:47

1.8 in boyutu farklı olmasın ?

f7 ile f2 arasında boyut farkı olamaz, blok aynı ama kanalları tutturmak önemli..


dediğim gibi flashların subapları zaten performansı düşürecek kadar dar değil..
istersen kapak almadan motoru açtır, taşlatmayı yap. ozaman resim de çekersin. piston yatak değişiminde ustaya resimleri gösterirsen anlar zaten Wink
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.nettekalite.com
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-24, 21:20

şimdi öle olmasaydı firmalar sürekli 8 valf den 16v yapmaya uğraşmazlardı, hava akış hızı daha hızlı olur 16v de buda motorun içinde sıcak havanın az kalmasına sebep olur ve motorun genleşmesi azalarak verimden düşmez, 2nci olarak eksoz eksantriğinin kasnağını ayarlı kasnak koyarak zamanlamada biraz değişiklik yaparak eksoz atma zamanını geciktirerk daha fazla güç elde edebilirsn, tek eksantrikli motorda bunu yapmak imkansız gb bişey, dereceli eksantrik kullanman lazım....
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Elbruz

Elbruz


Doğum tarihi : 19/12/84
Yaş : 39
Nerden : Afyon/Şuhut
Aracınızın Modeli : Broadway
Kayıt tarihi : 14/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-24, 21:27

Kapaklar direk alınıp takılacak kadar birbirine benzemiyor,arada ufak farklar görünüyor kanallarda.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-24, 21:45

Elbruz demiş ki:
Kapaklar direk alınıp takılacak kadar birbirine benzemiyor,arada ufak farklar görünüyor kanallarda.

evet doğrudur, ancak F2N nin block resmi varsa birşekilde block larıda karşılaştırablrz...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
VetApex!

VetApex!


Doğum tarihi : 13/09/85
Yaş : 38
Nerden : Amasya
Aracınızın Modeli : aracı yok
Kayıt tarihi : 18/07/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-24, 22:04

renault 11 projesi.... 20071226073

f2n blok görüntüsü
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.nettekalite.com
ffrascal

ffrascal


Doğum tarihi : 12/04/84
Yaş : 39
Nerden : kıbrıs
Aracınızın Modeli : renault 11 flash
Kayıt tarihi : 02/10/08

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-24, 22:12

kardşm bu bnm üstte koyduğum block la aynı....galiba doğru yolda ilerliyoruz.... Very Happy
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Elbruz

Elbruz


Doğum tarihi : 19/12/84
Yaş : 39
Nerden : Afyon/Şuhut
Aracınızın Modeli : Broadway
Kayıt tarihi : 14/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-24, 23:36

F blokta gömlek yok mu?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
VetApex!

VetApex!


Doğum tarihi : 13/09/85
Yaş : 38
Nerden : Amasya
Aracınızın Modeli : aracı yok
Kayıt tarihi : 18/07/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-25, 00:57

Elbruz demiş ki:
F blokta gömlek yok mu?

onu deniz bilir Very Happy ben çıkabilecek bi parça görmedim ama kalınca bi silindir belki sökülebilir scratch



yardım edebiliyosam ne mutlu.. madem yapılacak, belki benimde tuzun bulunur.. birkaç yıl sonra hurda bi flash alıp güzel bi araba çıkartma projesi yapbilrim :senile:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.nettekalite.com
Elbruz

Elbruz


Doğum tarihi : 19/12/84
Yaş : 39
Nerden : Afyon/Şuhut
Aracınızın Modeli : Broadway
Kayıt tarihi : 14/06/07

renault 11 projesi.... Empty
MesajKonu: Geri: renault 11 projesi....   renault 11 projesi.... Empty2009-03-25, 01:03

Burdan göründüğü kadarıyla yok.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
renault 11 projesi....
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 3 sayfasıSayfaya git : 1, 2, 3  Sonraki
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RENAULT 9-11 KULÜBÜ :: RENAULT 9-11 KULÜBÜ-Teknik :: Atölye-
Buraya geçin: