| Cut-off sistemi yapılabilir mi? | |
|
+22modi theboss mcihan 45dr375 macorua Bal_975 MirageMotorsports dml860 VetApex! gorkemonat kudal scaracco turan19 mahmutvet XDiscovery Gergy Truva karadeniz __RaVe__® sisyphos Elbruz Renault9 26 posters |
|
Yazar | Mesaj |
---|
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-06-14, 13:52 | |
| önemli değil ömer... samarada öyle 1 ölçüm yok ama vegayı sıcaklığa duyarlı yapmışlar... | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-06-14, 16:03 | |
| Ömer sınırları aştın valla.dediğin doğru sıcaklık bilgiside eklenebilir. geryg sıcaklık bilgisini ol bilgisayarı için müşürden almıştı. | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-06-15, 09:28 | |
| - dml860 demiş ki:
- Gergy, sizin yazılımda motor sıcaklığına göre değişen bir cut-off devri mi var yoksa sabit bir değer mi?
Birkaç yerde duydum motor sıcaklığı belirli bir yere geleseye kadar 2100-2200 devir belirli sıcaklıktan sonra 1800'lere ayarı çekiyorlarmış.
Yada gerek yok mu? Hayır bir sensör koyar sıcaklığı da ölçeriz ama pek önemli değil derseniz koymayız. Doğru, enjeksiyonlu araçlarda ECU motor sıcaklığı belli bir derecenin (örn. 50 C) altında iken cut-off'u devreye sokmaz ya da bahsettiğiniz gibi eşik devir değerini yüksek tutar. Benim sistemim buna müsait yani motor sıcaklığını 1 C hassasiyetle kendi müşüründen okuyabiliyorum ama ben bunu yapmadım, Açıkçası gerek de duymadım, bugüne kadar o konuda sorun da yaşamadım, ama devrede ve programda ufak değişikliklerle bunu uygulamak çok kolay. Yapsak iyi olmaz mı derseniz, hesaba katılacak başka konular da var, mesela hava sıcaklığına (mevsim) göre devrenin çalışma şekli de değişebiliyor, (özellikle frekans-voltaj dönüştürücü entegrenin çalışmasını etkiliyor) o yüzden ben devreyi motor bölümünden araç içine aldım. Benim gözlemlediğim sabahları hava zaten nispeten serin olduğundan eşik devir değeri 1700-1800 rpm civarında oluyor, öğlen havalar ısındığında veya akşama doğru bu eşik değeri 1600-1700 rpmlere düşüyor. Burada aslında cut-off'un hangi devirden sonra devreye girdiğinden çok hangi devirde devreden çıktığı önemli, ben normal 25 C ortam sıcaklığında 1700 rpm'de cut-off devreye girecek, 1300 rpm'de devreden çıkacak şekilde ayarladım, ama bu değerler yukarıda bahsettiğim nedenlerden ötürü 100 rpm oynayabiliyor benim aracımda. Motorun soğuk iken cut-off'a girip çıkma eşiğinden ziyade devreden çıkma eşiğini düşünerek dilerseniz hesaba katabilirsiniz, özellikle aşırı soğuk havalarda LPG az buharlaşacağından nadir de olsa stop etmeler yaşanabilir belki, çünkü gaz miksere gidene kadar belli bir süre geçiyor, ayrıca enjeksiyonlu araçlarda rölanti düzenleyici ECU kontrolünde çalışır ve ilk çalıştırmada 1300-1400 rpm'lere çıkar motor ısındıkça düşer, bunu manuel ayarlama şansı olmadığından motor belli sıcaklığa gelmeden cut-off yapılmaması daha doğru olur, ama sizin araçlar manuel jigleli dolayısı ile bu tip bir sorun yaşayacağınızı sanmam. | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-04, 20:37 | |
| Uzun zamandır ses çıkmadığına göre sanırım proje rafa kaldırılmış | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-04, 20:39 | |
| Gergy; En son İzmir buluşmamızda Ömer arkadaşımız sistemin prototipini getirdiinceleme fırsatımız oldu. Frekans ile ilgili kısmı çözmek için osiloskopla inceleme yapması gerekiyordu ancak o aşamayı henüz geçemedik Sen şu cut-off işini ticari düşünmezmisin acaba? Benim gibi yeteneksiz arkadaşlar senden alsak. | |
|
| |
dml860
Doğum tarihi : 13/07/86 Yaş : 37 Nerden : İzmir Aracınızın Modeli : 2000 Broadway 1.4i Kayıt tarihi : 26/08/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-05, 02:52 | |
| Sistem test ekranında 1700d/d'da devreye giriyor, 1300d/d'da devreden çıkıyor. Ama dediğim gibi bu olay tamamen simulatör ortamında denenebiliyor. Hem imkanlarımın yetersizliği hemde sınavıma 10 gün kalmasından dolayı pek ilgilenemiyorum bu aralar. Zaten ilgilenilecek kısım artık yazılım bölümü değil, uygulama bölümüdür. Uygulama için osilaskopa ihtiyacım var o da bende yok. Osilaskop lazım çünkü endüksiyon bobini girişindeki sinyali ve sinyalin genliğini görmeden herhangi bir filtre devresi tasarlayamam. Ve filtre devresi tasarlamadan da o sinyali mikrokontrolcüye veremem. Bu teknik olarak yanlış olur. Bunları çözmek için okula başvurdum tamam dediler. Ama şu anda okuldaki hocaların hepsi izinde ve bölüm teknisyenleri de onlar olmadan bana herhangi bir malzeme vermiyorlar. Zaten okulun öğrencisi de olmadığımdan bu iş daha da zorlaşıyor. Yoksa bende devreyi bitirip, buyrun arkadaşlar kullanın, hayırlı olsun demek isterim. Ama malum maddi imkansızlıklar ve olumsuz koşullar yüzünden elimden gelen bu kadar şimdilik. Kusura bakmayın. | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-07, 12:58 | |
| - Renault9 demiş ki:
- Gergy;
En son İzmir buluşmamızda Ömer arkadaşımız sistemin prototipini getirdiinceleme fırsatımız oldu. Frekans ile ilgili kısmı çözmek için osiloskopla inceleme yapması gerekiyordu ancak o aşamayı henüz geçemedik
Sen şu cut-off işini ticari düşünmezmisin acaba? Benim gibi yeteneksiz arkadaşlar senden alsak. Ben bu işlerle amatörce uğraşıyorum, yaptıklarımı ticari amaçla kullanmayı hiçbir zaman düşünmedim. Her konuda elimden geldiğince yardımcı olurum ama ticari amaçla bir iş yapacaksanız bunu hakkıyla yapmak lazım. Ben maalesef bu kısmını düşünmüyorum. Bir de öyle çok geniş vakti olan birisi de değilim, inanır mısın uykumdan fedekarlık edip gece sabahlara kadar uğraştığım oluyor, yoksa iş güç, çoluk çocuk insana vakit kalmıyor. Şimdi birkaç kişi için devreleri yapayım desem bu sefer başkaları da isteyecek yapmasanız olmayacak, bizim forumda da aynı talepler geliyor, ama kimseyi kırmak istemiyorum, iyisi mi herkes kendi imkanları ile yapsın veya yaptırsın, takılınan noktada ben her zaman yardıma hazırım. Bu arada yanlış hatırlamıyorsam dml860'ın devresinin maliyeti benimkisine nazaran daha düşük olacaktır, belki onu yapmak daha mantıklı gelecektir çoğu kişiye. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-07, 15:07 | |
| Biliyorum Gergy,az çok tahmin edebiliyorum yoğunluğunu,ben bu halimle yoğunum birde aile hayatı gidimi işin içine gerçektende zaman kalmıyor. Yardımlarını bizden eksik etmediğin için teşekkürler | |
|
| |
MirageMotorsports
Kayıt tarihi : 18/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-09, 00:46 | |
| hocam devrelere eyvallah hepimiz hem fikiriz ama aklıma takılan bişey var benzini nerden kesiyosunuz ? direk carb girmeden benzin hortumundan mı acaba ? | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-09, 07:15 | |
| Devrenin benzin tesisatı ile alakası yok, normalde lpg'ye geçince benzini ne kesiyorsa (selenoid valf vs.) o aynen devrede oluyor. Bu devre sadece LPG'de iken gazı kesip açmaya yarıyor. | |
|
| |
MirageMotorsports
Kayıt tarihi : 18/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-09, 11:18 | |
| o zmn okey cünkü benzin lafı geçmiş bir yerlerde ve olay carb giden benzini kesmek yazılmış ama öyle olsa olmazdı cünkü carb. iç haznesindeki benzin her zamn yüksek seviyede oldugu için içindeki benzin bitene kadar haznenin motor verirdi | |
|
| |
dml860
Doğum tarihi : 13/07/86 Yaş : 37 Nerden : İzmir Aracınızın Modeli : 2000 Broadway 1.4i Kayıt tarihi : 26/08/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-09, 11:32 | |
| Gider ama fazla gitmez değil mi İlke? Kestik diyelim en fazla kaç metre gider? | |
|
| |
MirageMotorsports
Kayıt tarihi : 18/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-09, 16:59 | |
| ömer hocam carb. haznesi hemen hemen 50 ml yakın benzin alır tahminim 50 ml litre ile ne kadar yol yapar bilemem | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-09, 20:26 | |
| | |
|
| |
MirageMotorsports
Kayıt tarihi : 18/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-10, 00:08 | |
| işte önmeli olan onu carb benzin memesine giden yerden kese bilmek | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| |
| |
MirageMotorsports
Kayıt tarihi : 18/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-07-11, 15:07 | |
| ula zaten kolay r 9 carb leri cok karışık en ufak ayarsızlıkta gidiyo sen ona iki modifye yaptın mı o karb hayır getirmez | |
|
| |
Bal_975
Doğum tarihi : 24/03/86 Yaş : 38 Nerden : zonguldak Kayıt tarihi : 29/11/08
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-11-29, 10:38 | |
| Arkadaşlar merhaba tek nokta enjeksiyonlu araçlar için lpt de cut off olayını araştırırken buraya rastladım foruma üye oldum acaba sizin yapmış olduğunuz devre tek noktadan enjeksiyonlu motorlardada geçerlimi? tasarruf olarak ne kadar yararı oluyor %10 %15 vs? bu iki devreyi yaptığımızda her araca universal oluyormu acaba? yoksa her araç için farklı ayarlamalarmı yapmak istiyor bizzat yapıp kullanan arkadaşlar artı ve eksi yönlerini burada paylaşırlarsa çok sevinirim | |
|
| |
VetApex!
Doğum tarihi : 13/09/85 Yaş : 38 Nerden : Amasya Aracınızın Modeli : aracı yok Kayıt tarihi : 18/07/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-11-29, 12:27 | |
| - Bal_975 demiş ki:
- Arkadaşlar merhaba tek nokta enjeksiyonlu araçlar için lpt de cut off olayını araştırırken buraya rastladım foruma üye oldum acaba sizin yapmış olduğunuz devre tek noktadan enjeksiyonlu motorlardada geçerlimi? tasarruf olarak ne kadar yararı oluyor %10 %15 vs? bu iki devreyi yaptığımızda her araca universal oluyormu acaba? yoksa her araç için farklı ayarlamalarmı yapmak istiyor bizzat yapıp kullanan arkadaşlar artı ve eksi yönlerini burada paylaşırlarsa çok sevinirim
henüz kullanan yok sanırım forumumuz da ama tek nokta enjeksiyon sistemi içinde uyarlanabilir | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-01, 07:41 | |
| - Bal_975 demiş ki:
- Arkadaşlar merhaba tek nokta enjeksiyonlu araçlar için lpt de cut off olayını araştırırken buraya rastladım foruma üye oldum acaba sizin yapmış olduğunuz devre tek noktadan enjeksiyonlu motorlardada geçerlimi? tasarruf olarak ne kadar yararı oluyor %10 %15 vs? bu iki devreyi yaptığımızda her araca universal oluyormu acaba? yoksa her araç için farklı ayarlamalarmı yapmak istiyor bizzat yapıp kullanan arkadaşlar artı ve eksi yönlerini burada paylaşırlarsa çok sevinirim
Karbüratörlü R9'da kullanan olduğunu sanmıyorum ama ben enjeksiyonlu R21'imde mikserli klasik tip lpg kiti ile 1.5 yıldan fazladır kullanıyorum ve bu cut-off sistemi en ideal şekilde, ister tek nokta ister çok nokta olsun enjeksiyonlu sistemlerde kullanılabilir. Zaten prensip; motor belli devri değerinin üzerinde çalışırken kompresyona bindiğinde silindirlere giden yakıtı kesme üzerine kuruludur ve enjeksiyonlu sistemlerde bu iş daha kolaydır... Benim yaptığım devrenin aracınıza uygun olup olmadığı tamamen devir bilgisinin nasıl alındığına ve ayarlara bağlıdır, yani aracınız R9 ve elektronik ateşleme modülü ve kelebek boğazına bağlı bir throttle position sensor (TPS) bulunuyorsa muhtemelen devrenin çalışmasında sıkıntı olmayacaktır. TPS yani kelebek pozisyon sensörü yoksa kelebeğin açık veya kapalı olduğunu bildiren bir switch sistemi kurmanız gerekecektir.... Tasarruf konusuna gelince kullanım ve yol şartlarına göre değişkenlik arz ediyor, ben teknik anlamda ne kadar tasarruf ettirdiğini ölçmedim ama yaşadığım bölgenin düzlük olması ve şehiriçi kullanımda çok sık cut-off'a girilemeyeceğinden bu şekilde fazla bir tasarruf beklemeyin, ancak yokuşlu yollarda ve nispeten uzun mesafelerde ve şehirlerarası kullanımda % 10 gibi bir tasarruf hatta bazen bunun da üzerinde rakamlardan bahsetmek yanlış olmaz. Ben R21 concorde 2000 cc motor ile uzun yolda 100 km'de 6,8 lt lpg gibi çok düşük tüketim değerleri yakalayabildim, 90 km/h hızı geçmemek şartı ile... Şehiriçi ise 13 lt lpg gibi tüketim değerlerim oluyor... | |
|
| |
VetApex!
Doğum tarihi : 13/09/85 Yaş : 38 Nerden : Amasya Aracınızın Modeli : aracı yok Kayıt tarihi : 18/07/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-01, 08:19 | |
| - Gergy demiş ki:
- ancak yokuşlu yollarda ve nispeten uzun mesafelerde ve şehirlerarası kullanımda % 10 gibi bir tasarruf hatta bazen bunun da üzerinde rakamlardan bahsetmek yanlış olmaz. Ben R21 concorde 2000 cc motor ile uzun yolda 100 km'de 6,8 lt lpg gibi çok düşük tüketim değerleri yakalayabildim, 90 km/h hızı geçmemek şartı ile... Şehiriçi ise 13 lt lpg gibi tüketim değerlerim oluyor...
çok iyi | |
|
| |
Bal_975
Doğum tarihi : 24/03/86 Yaş : 38 Nerden : zonguldak Kayıt tarihi : 29/11/08
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-10, 19:51 | |
| Öncelikle ülkemizde o kadar çok mühendis o kadar çok üniversite mezunu olup şu yakıt sarfiyatı konusunda bir universal çözüm yapmadıkları için kınıyorum ve Gergy hocama yaptığı bu çalışmadan dolayı çok teşekkür ederim mantıken çok güzel bir sistem her ne kadar yeni araçlarda olsada ülkemizde yeni olduğu kadar eski araçların olduğunuda varsayıp ekonomimizide düşünürsek bence çok harika bir sistem özellikle köy yerlerinde yada benim gibi karadeniz bölgesinde inişli çıkışlı yerlerde araba kullananlar için güzel işe yarayacak frenlerin ömrünü uzatacak yakıt sarfiyatını bir nebze düşürecek en önemlisi cebimize yarayacak güzel bir fikir bu fikiri yapmaka sadece kendi aracınıza faydanız olmadığını bir çok kişiye yardım edip onları sevindirdiğinizi hatta sevap kazandığınızı söylemek isterim en kısa zamanda bende kendi aracıma uygulamayı düşnüyorum fakat elektronik bilgim az olduğu için nasıl yapacağımı pek anlamadım acaba yapmak çok uzun sürermi siz yapmış olsanız ne kadar ücret talep ederdiniz mesela... bende kartal 1.6 i.e var rolantide fazla yakıyor hatta düz yolda 1-2. viteste gaza basmadan gitmek mümkün yokuş aşağı giderkende haliyle fazla yakıyor yüklerde frene biniyor sanırsam ben kullansam en aşağı %15 gibi fark edecek | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-17, 13:49 | |
| - Bal_975 demiş ki:
- Öncelikle ülkemizde o kadar çok mühendis o kadar çok üniversite mezunu olup şu yakıt sarfiyatı konusunda bir universal çözüm yapmadıkları için kınıyorum ve Gergy hocama yaptığı bu çalışmadan dolayı çok teşekkür ederim mantıken çok güzel bir sistem her ne kadar yeni araçlarda olsada ülkemizde yeni olduğu kadar eski araçların olduğunuda varsayıp ekonomimizide düşünürsek bence çok harika bir sistem özellikle köy yerlerinde yada benim gibi karadeniz bölgesinde inişli çıkışlı yerlerde araba kullananlar için güzel işe yarayacak frenlerin ömrünü uzatacak yakıt sarfiyatını bir nebze düşürecek en önemlisi cebimize yarayacak güzel bir fikir bu fikiri yapmaka sadece kendi aracınıza faydanız olmadığını bir çok kişiye yardım edip onları sevindirdiğinizi hatta sevap kazandığınızı söylemek isterim en kısa zamanda bende kendi aracıma uygulamayı düşnüyorum fakat elektronik bilgim az olduğu için nasıl yapacağımı pek anlamadım acaba yapmak çok uzun sürermi siz yapmış olsanız ne kadar ücret talep ederdiniz mesela...
bende kartal 1.6 i.e var rolantide fazla yakıyor hatta düz yolda 1-2. viteste gaza basmadan gitmek mümkün yokuş aşağı giderkende haliyle fazla yakıyor yüklerde frene biniyor sanırsam ben kullansam en aşağı %15 gibi fark edecek Öncelikle teşekkür etmek istiyorum, bu arada ben de üniversite mezunuyum ve mühendisim, bu ülkede bu tip geliştirmeleri yapabilecek çok donanımlı mühendis ve teknik insanlar olduğundan şüphem yok, ancak şartlar ve ekonomik zorunluluklar bu konularda insanların çalışmasına engel oluyor, bu tip bir uygulamadan büyük rant beklenmediği için de sanırım pek üzerine gidilmiyor, üstelik dediğiniz gibi yeni üretilen araçlarda bu sistemler zaten mevcut. Bir de teknolojik olarak sürekli gelişmeler yaşandığından her eski model araca bu sistemler uygulanamayabilir, uygulansa bile ek donanımlar gerektirebilir. Devrenin şemaları ve mikrokontrolörün programı http://renault21club.forumotion.com/elektrik-elektronik-f17/grafik-lcd-den-lpg-yol-bilgisayary-tasarymy-t69.htm linkinde mevcuttur. Ben bu işten ticari bir kazanç beklemiyorum ve amatörce uğraştığım bir konu. Ayrıca aracınızın özelliklerini de tam olarak bilemiyorum. Neticede kendi aracımdaki özelliklere göre geliştirdim, sizin aracınızdaki sistemin farklı olacağını sanmıyorum, ancak bazı ince ayarlar ve belki birkaç değişiklik gerekebilir. Devrenin maliyeti tahminimce ekranı dahil 50-60 YTL'yi geçmez. (Bana biraz daha pahallıya patladı, çünkü burada her türlü elektronik parça bulunamıyor, kargo vs masraf ek maliyet oluyor) Ancak programı yüklemek için bir programlayıcı bulmanız veya bu işi yapan bir yere programı yükletmeniz gerekir. Bu aralar iş hayatımda da yoğun olduğumdan kendim için düşündüğüm projelere bile el atamadım, bu sebeple beni mazur görün. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-27, 21:07 | |
| Ömer ektin bizi Nerde hani devre | |
|
| |
dml860
Doğum tarihi : 13/07/86 Yaş : 37 Nerden : İzmir Aracınızın Modeli : 2000 Broadway 1.4i Kayıt tarihi : 26/08/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-28, 12:44 | |
| Dönüşüm daha farklı olacak. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-28, 12:49 | |
| Sen dönene kadar ben arabayı sattım ömer | |
|
| |
dml860
Doğum tarihi : 13/07/86 Yaş : 37 Nerden : İzmir Aracınızın Modeli : 2000 Broadway 1.4i Kayıt tarihi : 26/08/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-28, 12:53 | |
| Olsun Ercan Hocam. Dolu karbüratörlü varken aramızda mutlaka birine faydası dokunur. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-28, 13:08 | |
| Ah sağdan soldan bir para gelsede r9 toplasam sıfırdan, ozaman her türlü aklımda olan düşünceleri uygularım | |
|
| |
VetApex!
Doğum tarihi : 13/09/85 Yaş : 38 Nerden : Amasya Aracınızın Modeli : aracı yok Kayıt tarihi : 18/07/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-28, 13:31 | |
| - Renault9 demiş ki:
- Ah sağdan soldan bir para gelsede r9 toplasam sıfırdan, ozaman her türlü aklımda olan düşünceleri uygularım
ne ilginçsin sen ? cut off yapıyım ama ben yakıta faydası olacağını düşünmüyorum. sadece gazı vitesde bıraktığım zaman devreye gireceği için fazla fark etmez bence. ben zaten gazı bırakmak yerine vitesi boşa alıyorum.. vites ile zaten yavaşlamıyorum.. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-28, 13:32 | |
| Dediğin gibi görünsede ekonomi sağlayacaktır | |
|
| |
dml860
Doğum tarihi : 13/07/86 Yaş : 37 Nerden : İzmir Aracınızın Modeli : 2000 Broadway 1.4i Kayıt tarihi : 26/08/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-28, 14:11 | |
| Ah Ercan ah. Burada bir ilan için az çırpınmadığımı hatırlarım. 1250 liraya tüplü 124'ü 12ay taksitle veriyordu adam. Para denkleştirememiştim o zamanlar. O olsa çok işe yarardı şimdi. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-12-28, 14:23 | |
| evet ya almak lazım öyle birşeyler. oyuncağı elinden alınmış çocuk gibiyim şuanda:D | |
|
| |
macorua
Doğum tarihi : 27/01/80 Yaş : 44 Nerden : samsun Aracınızın Modeli : broadway rni Kayıt tarihi : 02/02/09
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2009-09-26, 14:30 | |
| broadway rni'lerde cutoff mevcut. yalnız tüplüolanlarında tü devredeyken çalışmıyor sadece benzinle çalışırken cutoff çalışır. | |
|
| |
45dr375
Doğum tarihi : 12/03/81 Yaş : 43 Nerden : manisa Aracınızın Modeli : flash Kayıt tarihi : 07/10/09
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2009-10-26, 16:21 | |
| ya allah aşkına bırakın bu boş muhabbetleri herşeyin orjinali daha güzeldir | |
|
| |
mcihan
Doğum tarihi : 27/03/87 Yaş : 37 Nerden : denizli/muğla Aracınızın Modeli : 1978 renault 12 ts Kayıt tarihi : 19/07/08
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2009-10-26, 20:28 | |
| boş muhabbet (!) | |
|
| |
theboss
Doğum tarihi : 31/01/80 Yaş : 44 Nerden : bursa-izmir-muğla-b Aracınızın Modeli : AstraH Kayıt tarihi : 08/01/09
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2009-10-26, 22:43 | |
| Devreye devam etmek isterseniz dml860, teknik destek verebilirim, scope v.s. de dahil. | |
|
| |
modi
Doğum tarihi : 23/09/83 Yaş : 40 Nerden : ......... Aracınızın Modeli : .......... Kayıt tarihi : 05/03/08
| |
| |
theboss
Doğum tarihi : 31/01/80 Yaş : 44 Nerden : bursa-izmir-muğla-b Aracınızın Modeli : AstraH Kayıt tarihi : 08/01/09
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2009-10-27, 13:27 | |
| bilgi için teşekkürler, modi. | |
|
| |
omereliusuk
Doğum tarihi : 26/01/77 Yaş : 47 Nerden : konya Aracınızın Modeli : spring Kayıt tarihi : 01/01/10
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2010-04-14, 22:10 | |
| isis ve asm veya pbp kodlarını gönderebilirsen beni mutlu edersin uzun zamandır bunu düşünüyordum ama hala bir sonuç alınamamış yardımlarınızı bekliyorum | |
|
| |
VetApex!
Doğum tarihi : 13/09/85 Yaş : 38 Nerden : Amasya Aracınızın Modeli : aracı yok Kayıt tarihi : 18/07/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2010-05-27, 23:38 | |
| arkadaşlar cut off devreye girdiğinde yakıt tüketimi, yol bilgisayarında gösterdiği gibi tam sıfır mıdır ? yoksa araba bayır aşağı giderken, gaza hiç dokunmazken, vitesde ve 2000 devir üstünde giderken de çok çok az miktarda yakıt gönderilir mi ? ben mantığını bulamadım, ihtiyaç olan bütün enerji arabanın kinetik enerjisinden sağlanıyor ama belki diyorum düşünemediğim birşey vardır vitesde ve 2000 3000 gibi devirlerde, enjeksiyonlu arabanın yakıt yaktığını idda eden bir makine mühendisi ev arkadaşım var ? yardımlarınıza ihtiyacım var, nette baktım ama resmi bir belgede yazılı bişey bulamadım | |
|
| |
Cihangir KALKAN
Doğum tarihi : 01/01/00 Yaş : 124 Nerden : a Aracınızın Modeli : a Kayıt tarihi : 07/01/08
| |
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2010-05-28, 06:50 | |
| Enjektörlere avometre bağlayın görünüz kesiyormu kesmiyormu | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2010-05-28, 18:15 | |
| | |
|
| |
Cihangir KALKAN
Doğum tarihi : 01/01/00 Yaş : 124 Nerden : a Aracınızın Modeli : a Kayıt tarihi : 07/01/08
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2010-06-07, 08:00 | |
| Tadilat anlamında daha mantıklı olduğunu düşündüğüm bir sistemi araştırıyorum. Tempra, Tipo modellerinin karbüratörlü olanlarında Weber 32 TLDE karbüratör kullanılmış. Bu karbüratöde de cut-off sistemi var ve öğrenebildiğim kadarıyla çalışma prensibi çok da karışık değil.
Cut-off ünitesinin bağlantısını göremedim fakat anlattıklarına göre ateşlemeden bağımsız, sadece karbüratörle ilişkiliymiş. Zaten karbüratörü olmadan sadece ateşleme kısmını kullanan arkadaşlar da oldu. Yani ateşlemeden bağımsız olma ihtimali yüksek.
Çok uzun zamandır hizmet veren bir Fiat ustasından(ölçüm ve ayar yapmak için bazı takımları kendi imal ettiği için fabrikadan teşekkür almış bir usta) alıntı: Motor 1700 d/dak.nın üzerinde iken ayağınızı gaz pedalından çekince gaz kelebek levyesinden şaselenir ve valfin + (positive) enerjisini kesilir. Selenoid valfin enerjisi kesilince içindeki nüvenin arkasındaki yay nüveyi ileri iterek memeyi tıkar ve rölanti devresine benzin akışını keser. Cut-off devreye girince 0.47 mm. lik delik tıkanır fakat yakıt 0.20 mm. lik delikten akmaya devam eder. 1800 d/dak. nın altına inince tekrar enerjilendirerek rölantide stop etmesini önler.
Tempra ateşlemesi+karbüratör yapılı kuş serine piç motor da diyorlar. | |
|
| |
duymazay11
Doğum tarihi : 18/07/66 Yaş : 57 Nerden : Bilecik Aracınızın Modeli : fairway Kayıt tarihi : 24/11/09
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2010-06-08, 08:35 | |
| Cut-offsistemi ni ben kullanmak isterim.ben köy yollarında ve iniçli çıkışlı olan yerlerde aracımı çok kullanıyorum.Bu sistem bende çok faydalı olur. Kullananlardan bilgi almak isterim. | |
|
| |
VetApex!
Doğum tarihi : 13/09/85 Yaş : 38 Nerden : Amasya Aracınızın Modeli : aracı yok Kayıt tarihi : 18/07/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2010-06-08, 09:07 | |
| elektronik olarak keserse bile karbüratör açıklığından hava ve haliyle birazda hava girmiş olacak. ama benim bide merak ettiğim enjektörler çalışmıyorsa nasıl yakıt alacak yol bilgisayarı 0.0 gösteriyor ama bizimkiler hala bana yakıt yaktığını idda ediyorlar | |
|
| |
Cihangir KALKAN
Doğum tarihi : 01/01/00 Yaş : 124 Nerden : a Aracınızın Modeli : a Kayıt tarihi : 07/01/08
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2010-06-08, 10:34 | |
| - VetApex! demiş ki:
- elektronik olarak keserse bile karbüratör açıklığından hava ve haliyle birazda hava girmiş olacak.
ama benim bide merak ettiğim enjektörler çalışmıyorsa nasıl yakıt alacak yol bilgisayarı 0.0 gösteriyor ama bizimkiler hala bana yakıt yaktığını idda ediyorlar Bahsettiğim Tempra' da kullanılan WEBER 32 TLDE karbüratör konusunda arkadaşlar haklı. Rölanti memesinden daha ufak bir memeden yakıt akmaya devam ediyor. Zaten bu sistem elektronikten çok vakumun etkisiyle çalışıyor gibi. Yakıt kesilse de karbüratörden hava girmesi sorun değil. Uzun bir rampda geçiş anahtarından yakıtı keserek deneme yaptım. Araçta tekleme olmuyor. Gaz pedalını birkaç kez de dipleyip tekrar bıraktım. Sadece gazı diplediğinizde içeri çok hava girdiği için motordan bir böğürtü geliyor. Gaz ayarını iyice kıstığınıda araç gitmez, gazı diplersiniz ve aynı böğürtü yine gelir. Yani motorun teklememesi, stop etmemesi, vs. nedenlerle yakıt verilmesi zorunludur diyorlarsa verdiğim örneği uygulayabilirler. Enjektörlü araçlarda(elektronik beyin tarafından kontrol edilen sistemler) yakıtı tamamen kestiğini düşünüyorum. Avometrede sıfır gösterdiği halde yakıt vermesi için için enjektörün arkasından benzin verdiğinizde ucundan sızması gerekir. | |
|
| |
bUğrA_mUtlU
Doğum tarihi : 29/10/88 Yaş : 35 Nerden : Bolu / Mersin Aracınızın Modeli : Renault 9 GTE Kayıt tarihi : 22/03/10
| |
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2010-06-22, 23:05 | |
| Deceleration Fuel Cut Off diye google'da aratırsanız birçok sayıda kayanağa ulaşabilirsiniz. Patentler dahi alınmış ve 1930'lu yıllara kadar dayanıyor keşfi. Ben bizzat hem benzin hem lpg'de (kendi yaptığım bir devre ile) cut-off'u kullandığım için ve zamanında birçok ölçüm yaptığımdan kendi aracımda enjektörlerin cut-off durumunda kapandığını gözlemledim. Ancak bazı tasarımlarda belki çok az bir yakıt verilmesi söz konusu olabilir, bunu da teknik bir şart değil tasarım farkı diye algılıyabilirim. | |
|
| |
| Cut-off sistemi yapılabilir mi? | |
|