| Cut-off sistemi yapılabilir mi? | |
|
+22modi theboss mcihan 45dr375 macorua Bal_975 MirageMotorsports dml860 VetApex! gorkemonat kudal scaracco turan19 mahmutvet XDiscovery Gergy Truva karadeniz __RaVe__® sisyphos Elbruz Renault9 26 posters |
|
Yazar | Mesaj |
---|
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-10-31, 23:33 | |
| Arkadaşlar bildiğiniz üzere enjeksiyonlu otomobillerde ayağınızı gazdan çektiğinizde(motor devri yüksekse) yakıt kesilir.Bu sayede ekonomi sağlanmış olur. Karbüratçrlü araçalrda ise bu özellik Lada Samarada mevcutmuş. Deniz arkadaşımızdaha iyi açıklar ancak devir bilgisi ve gaz kelebeğinin konumuna göre elektromanyetik bir valf karbüratöre giden benzini kesiyormuş... Şimdi bu konuyu biraz araştıralım diyorum.Ne dersiniz? Ekonomizer isimli devre; Bağlantı şeması; | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-10-31, 23:34 | |
| Buda samara karbüratörü; 11 numaralı kablo gaz kelebeğinin açık-kaalı olduğu bilgisini ekonomizer'a iletiyormuş... | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-01, 01:04 | |
| Demek ki Samara'lar bu yüzden ekonomik.Gösterge tablosunda ECON diye bir gösterge var bunların,sanırım o gösterge bu olayı gösteriyor.Gaza tam yüklenince gösterge sona çıkıyor,yüksek devirde gaz bırakınca ya da debriyaj yapınca da düşüyor. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-01, 09:24 | |
| Evet aynen öyle. Güzel bir sistemdüşünülmüş. Ayrıca samaranın karbüratörü 100-110 ytlcivarında... | |
|
| |
sisyphos
Nerden : İzmir Aracınızın Modeli : 85 R9 GTL Kayıt tarihi : 06/10/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-01, 09:38 | |
| Çok güzel bir düşünce fakat önce fayda/maliyet oranına bakmamız lazım parasını çıkartırmı? Bir de sorunsuz çalışması çok önemli | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-01, 09:42 | |
| arkadaslar bu sistem benim aracımda var ancak su an dısarı cıkıyorum fotolarla beraber sistemi anlatıcam bendeki sistem sadece LPG de calısıyor ama. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-01, 13:36 | |
| Sabırsızlıkla bekliyoruz Rave dostum... - __RaVe__® demiş ki:
- arkadaslar bu sistem benim aracımda var ancak su an dısarı cıkıyorum fotolarla beraber sistemi anlatıcam bendeki sistem sadece LPG de calısıyor ama.
| |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-01, 14:51 | |
| Şimdi arkadaslar bendeki sistem aracıma ek donanımları ekleyen usta tarafından yapılmış... Sistemin parcaları karburatörün altında bir switch ( bu gaza bastıgınızda sistemi kapatıyor gazdan ayagınız cektiginizde sistem calısıyor ve gaz otomatigi kopmle kapanıyor ancak elektriksel sistem calıstıgı için motor sadece hava ile dönüyor) sigorta kutusu içinde elektronik bir devre..buda tamamen usta tarafından yapılmış...bu devre switch,gaz otomatigi ve sistemin led leri arasındaki iletişimi saglıyor...acıkcası cok basit bir devre değil...ve bir kaçtanhede röleye baglı... sisteme ek ledler mevcut be ledler kırmızı konumdayken arac gaz yakıyor ancak yeşilken bir damla dahi gaz yakmıyor... devir saati 1500 devirin üzerindeyken sistem calısıyor ( bunu elektronik devrenin üzerinden ayarlayabiliyorsunuz.. ben aracı aldıgımda sistem çalışmıyordu kendim (babamla tamir ettik) ve siste 1000 devire ayarlıydı rüzgarlı havalarda bosa atınca yetişemiyordu gaz o devire o yüzden 1500 devire ben cıkardım... Switch in bulundugu yeri 3. fotoda gösterdim....Büyük kırmızı yere bir yere oturuyor o switch küçük kırmızının içindekide switch sisteme dair bir kaç foto...
En son tarafından 2007-11-01, 20:52 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-01, 18:12 | |
| e bana gerek kalmamış... | |
|
| |
Truva
Doğum tarihi : 03/07/74 Yaş : 49 Nerden : Adana Aracınızın Modeli : RENAULT 11 TXE Kayıt tarihi : 08/10/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-01, 19:41 | |
| bu sistemi biz anlıyacağızda sonra gidip ustaya anlatıcağız. Oda anlıyacakta yapacak. Hayal gibi geliyor. Samaranın karbüratörü olmuyormu bizim arabalara. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-01, 19:45 | |
| sırf karburatör değil olay...ekonomizer deviri beyinden okur...beyin de deviri bujilerin ateşleme sayısından hesaplar...dolayısıyla ekonomizere deviri okutmak lazım...hadi devir saatinden o işi yaptık diyelim karburatör bağlantıları vs vs... baya uğraştırır gibime geliyor... 1 de arkadaşlar ek olarak samaradaki sistem lpg de çalışmaz... siz ladayı boşverin gene RAVE nin sistem çok güzel olmuş onu çözüp yapmaya çalışın derim... | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-01, 20:51 | |
| arkadaslar sanırım bu sistemi ustam halan satıyor... Elektronik beyin 75 ytl işçilikte bu aralarda birşey olur herhalde... Yeri isteyenlere özel mesaj atarım...Ama bu sistem tamamen ustamın kendi icadı hatta elektronik beyin kendi ismi yazıyor | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-01, 22:33 | |
| Valla senin sistem güzelmiş.Zaten Deniz'in dediği gibi karbüratöre kumanda eden sistem lpg'de çalışmaz.Direk lpg'ye uygulansa daha iyi. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-02, 09:03 | |
| Rave sistem gerçekten çok güzel düşünülmüş. Sadece LPG'de çalışıyor anladığım kadarıyla benzinde bir etkisi yok sistemin. Olsun LPG'de ekonomi yapmak daha bir tatlı gelir insana Birşeyi anlaymadım; LPG'yi kesme olayı nasıl oluyor tam olarak,üzerindeki valfimi kapatıyor,yoksa LPG sistemine giden elektriği mi kesiyor(yani anahtardan LPG'Yi kapamış gibimi oluyor),yada ekstradan bir valfmi var? | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-02, 12:26 | |
| - Renault9 demiş ki:
- Rave sistem gerçekten çok güzel düşünülmüş.
Sadece LPG'de çalışıyor anladığım kadarıyla benzinde bir etkisi yok sistemin. Olsun LPG'de ekonomi yapmak daha bir tatlı gelir insana
Birşeyi anlaymadım; LPG'yi kesme olayı nasıl oluyor tam olarak,üzerindeki valfimi kapatıyor,yoksa LPG sistemine giden elektriği mi kesiyor(yani anahtardan LPG'Yi kapamış gibimi oluyor),yada ekstradan bir valfmi var? Sanırım, LPG regülatöründeki selenoid valfi açıp kapıyor. 1000 rpm yetişemiyordu 1500 rpm yaptım demesinden regülatör girişindeki gazın kesilip açılma süresinin yetişmemesinden bahsettiği anlamını çıkardım. | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-02, 15:40 | |
| röle sanırım gaz otomatigini kapıyor anahtardan acıp kapar gibi cünkü hani kontagı ilk acarsınız gaz otomatigi CIT eder ya bu ses her acıp kapanısta geliyor cünkü | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-02, 15:45 | |
| İnsanın sinirini bozmuyor mu peki bu ses?Benim de aklıma bu gelmişti,bunu soracaktım,ses geliyor mu diye? | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-02, 16:06 | |
| yok duymuyorsunuz bile röle sesi geliyordu azcık sigorta kutusundan ancak güselce sarıp sarmaladım yok denecek kadar az geliyor | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| |
| |
XDiscovery
Doğum tarihi : 08/12/75 Yaş : 48 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : 1994-Rainbow Kayıt tarihi : 04/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-13, 15:59 | |
| Peki arkadaşlar, bu işin motora zararı yokmu ? Yolda giderken ve araç viteste iken yakıtı kestiğiniz zaman araç yığılır yani motora yük biner. Bunu devamlı yapmak motorun ömrünü kısaltır diye düşünüyorum. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-13, 17:39 | |
| hayır kısaltmaz...kısaltsa idi bakımlı samaralar 400-500 bin km göremezlerdi... şurdan başlayalım...motor ne zaman zorlanır... siz gaza basarsınız ama araç hızlanamıyorsa motor zorlanıyordur...hele hele rampalaradaki bayılma motoru en çok yoran koşuldur... ancak ayak gaz pedalından kaldırıldığı zaman motorun yakıtının kesilmesi ve kompresyona binmesi, krank milinin motor gücüyle değil arabanın momentumunun entkisiyle dönmesini sağlar...burada motor hareket etmek için hiç enerji harcamadığı halde karnak mili döndüğü için motor içi yağlama maksimum seviyededir...yani rampa inişlerde sizin vitesde ayak gazdan çekili inmeniz motorun en iyi şekilde yağlandığı koşuldur...kompresyona binen motor devir yükselse bile zorlanmaz çünkü motor hareket için enerji harcamaz... aksine oldukça faydalıdır... | |
|
| |
XDiscovery
Doğum tarihi : 08/12/75 Yaş : 48 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : 1994-Rainbow Kayıt tarihi : 04/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-13, 18:14 | |
| - karadeniz demiş ki:
- hayır kısaltmaz...kısaltsa idi bakımlı samaralar 400-500 bin km göremezlerdi...
şurdan başlayalım...motor ne zaman zorlanır... siz gaza basarsınız ama araç hızlanamıyorsa motor zorlanıyordur...hele hele rampalaradaki bayılma motoru en çok yoran koşuldur...
ancak ayak gaz pedalından kaldırıldığı zaman motorun yakıtının kesilmesi ve kompresyona binmesi, krank milinin motor gücüyle değil arabanın momentumunun entkisiyle dönmesini sağlar...burada motor hareket etmek için hiç enerji harcamadığı halde karnak mili döndüğü için motor içi yağlama maksimum seviyededir...yani rampa inişlerde sizin vitesde ayak gazdan çekili inmeniz motorun en iyi şekilde yağlandığı koşuldur...kompresyona binen motor devir yükselse bile zorlanmaz çünkü motor hareket için enerji harcamaz... aksine oldukça faydalıdır... Bu yazdıklarınıza katılamıyacağım. Bir motoru direk kranktan çevirseniz bile pistonlar sıkıştırma görevine devam edecekler.Sıkıştırdıkları sadece hava olacak ama neticede piston,piston kolu,kranka yük binecek. Buda tersten yıpranmaya devam demek olacak. Yakıt olmadığı için bu yıpranma dahada fazla olacak... Hava kompresörleri aslında buna iyi örnek . Birçok insan uzun inişlerde aracı boşa atmayı uygun görmesede bence motorun uzun ömrü için bu gerekli. Motorumun eskimesinden fren balatalarımın bitmesini yeğlerim. | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-13, 20:04 | |
| eger bu cut-off sistemi motora zararlı olsaydı firmalar kullanıcıları yakıttan tasarruf etsinler diye bu sistemi yapıpta baslarına bela almaya ugrasmazdı...buda benim görüsrüm... | |
|
| |
XDiscovery
Doğum tarihi : 08/12/75 Yaş : 48 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : 1994-Rainbow Kayıt tarihi : 04/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-13, 20:22 | |
| Sizce firmalar herşeyin doğrusunu mu uygular ?
Motor ömrü 200 bin km kısalması aceba firmalar için önemlimidir? Bence önemlidir çünkü yedek parçadanda kazanıyorlar hemde yeni modellere yer açıyorlar. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-11-14, 16:43 | |
| yapacağınız ekonomi eğer motor ömrünün 200 bin km kıaslamasından daha etkiliyse hiç düşünülmez bile...
kaldı ki bu işlem motora asla zarar vermez... | |
|
| |
mahmutvet
Doğum tarihi : 07/08/79 Yaş : 44 Nerden : sivas Aracınızın Modeli : lada samara hb. Kayıt tarihi : 18/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-12-07, 08:10 | |
| rampa aşağı inişlerde motorun viteste iken bırakılmasının sakıncalı olduğunu söyleyen arkadaşımın yazdığını tam olarak anlayamadım. bu işte bir tuhaflık var gibime geliyor ama yazan arkadaşımın yazılarını takip ediyorum yabana atılır bir adam değil diğer taraftan karadeniz. | |
|
| |
XDiscovery
Doğum tarihi : 08/12/75 Yaş : 48 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : 1994-Rainbow Kayıt tarihi : 04/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-12-07, 09:27 | |
| - mahmutvet demiş ki:
- rampa aşağı inişlerde motorun viteste iken bırakılmasının sakıncalı olduğunu söyleyen arkadaşımın yazdığını tam olaarkadaşımın yazılarını takip ediyorum yabana atılır bir adam değil diğer taraftan karadeniz.
Anlaşılan kafanızı karıştırdım Şimdi olayı detaylı şekilde anlatacağım ; Konuyu anlayabilmek için öncelikle motorun çalışma prensibi hakkında birkaç bilgi vereceğim ; Motorda hareketli ve güç sağlayıcı vazife yapan ana parçalar şunlardır ; Piston,sekman,piston kolu,krank. Diğer parçaların şimdiki konumuzla fazla alakalı olmadığı için saymıyorum. Yakıt , yakıt pompası ve karbüratörü geçtikten sonra subapların açılması ile yakıt odasına girer. Yakıt girdikten sonra subaplar kapanır. Piston, krankın yukarı iteklemesi ile yakıtı sıkıştırır. Sıkışan yakıt , bujinin kıvılcımı ile patlar ve pistonu aşağıya itekler. Patlamanın kuvveti ile aşağıya iteklenen piston , krankın dönmesini sağlar. Dönen krank , hem diğer pistonun yukarı çıkmasını sağlar hemde baskı-balata vasıtası ile dönme kuvvetini şanzumana verir. Böylece yakıt kesilene kadar veya ateşleme durana kadar dönmesine devam eder. Motorun bu çalışma esnasında en yıpranan kısımı sekmanlar ve sekmanın sürtmesinden dolayı gömleklerdir. Piston kolunun ,kranka bağlantı noktasında da yüzük vardır.Bu yüzüklerde aşınan kısımlardır. Şimdi gelelim asıl konumuza CUT-OFF CUT-OFF nedir ? Cutoff, motorun dönme kuvvetini şanzumandan alarak yakıta ihtiyaç duymaması ve böylece yakıttan ekonomi elde edilmesi. NASIL ÇALIŞIR ? Araç , hareket halinde iken kinetik enerjisi vardır. Yani hareket enerjisi. Bu enerji , aracın hızına-ağırlığına-yolun ivmesine-rüzgarın durumuna göre değişir. Bu enerji , tekerleklerden şanzumana gelir. Şanzumandan ise biz istersek motora veririz. Böylece bu enerji , motorun çalışmasına devam etmesini sağlar. Şayet o anda motorun yakıtını kesersek , verilen hareket enerjisi ile motor çalışmaya devam edecektir. Fakat aracın hareket enerjisi , yolun durumuna göre er veya geç biteceği için motor istop edecek. Motorun istop etmesini engelemek amacı ile cutoff sistemine bir algılayıcı yerleştirilerek motorun X devrinden aşağıya düşmesi durumunda yakıtı tekrar motora göndermesini sağlarız. Böylece Hareket enerjisi sayesinde bir müddet araçtan yakıt ekonomisi sağlanır. Ve adına Cutoff denir. ŞİMDİ GELELİM MOTORA ZARAR VERİYORMU ? Bir motor dakikada yaklaşık 1000 ile 6000 devir arasında çalışabilir. Bu devir motorun yıpranmasında yani sekmanın gömleğe sürtmesinde doğru orantılıdır. Sekman gömleğe ne kadar çok sürterse o kadar çok yıpranır. Yani 1000 devirde X yıranıyorsa 3000 devirde 3 kat daha fazla yıpranacak. Rampa aşağıya inerken aracın enerjisini motordan kesmediğimiz zaman bu olay olacak. Bunun yanında aracın rampa aşağıya inerken hareket enerjisi , yolun durumuna göre git gide artacak. Bu enerji motordan kesilmediği zaman krank devamlı pistonları yukarıya sıkıştırarak gelen kuvveti harcamaya çalışacak. Motorun frenlemeside budur. Ancak bu olay olurken motorun neler çektiğini , motora sormak lazım. Piston sıkıştırması esnasında piston kolarına yük biner. Piston kolarına binen yük , piston kolunu kranka bağlayan kısmındaki yüzüğü yıpratır. Bu motor bu durumda iken yakıtınıda kestiğimiz zaman piston, tamamen krankın kontolüne geçer. Yani yakıt olmadığı için piston hem sıkıştırmada hem geri inmede tamamen krankın kuvvetini alacak. Yıpranma biraz daha artacak. Motorda geçen olayları anlatmaya çalıştım. Artık anlayan anlar Anlatacak birşey kalmadı. Yalnız bu boşa atma konusunda bir şey daha eklemek istiyorum. Şayet inilen rampa , virajlı,çok ivmeli ve araç boşa atılınca kontolden çıkacak kadar tehlikeli ise boşa atılmaz. Bu tür inişlerde araç vitesde ve fren eşliğinde inilir. Bu durumlarda motor yıpranması tabiki düşünülmez. Ben daha çok hafif,tatlı,tehlikesiz inişlerde boşa atılarak motoru yormama tezini savunuyorum.Yanlış anlaşılmasın. | |
|
| |
__RaVe__®
Doğum tarihi : 10/12/86 Yaş : 37 Aracınızın Modeli : 1994 RAINBOW/2004 PuG 307 Kayıt tarihi : 20/09/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2007-12-11, 10:45 | |
| bende bu sistemi nasıl kullandıgımı anlatmak istiyorum...
sehirler arası yolda bosa atılabilecek yerlerde kesinlikle bosa atıyor cut-off u kullanmıyorum cünkü böylece arac daha cok akıyor kompresör yapmadan aynı süratte iniyor ancak cut-off ta kompresör old. için hız düşüyor
sehir içinde ise bu sistemi sık sık kullanıyorum bir arac fren yaparken uzaktan ayagımı gazdan cekiyor bu sistem sayesin kompresör daha kuvvetli oldugu için frenede gerek kalmıyor hem balatadan hemde yakıttan tasarruf ediyorum...
asagı dik inen rampalarda ise kesinlikle cut-off kullanıyorum cünkü rampa öyle dik oluyor ki aracı hızlandırmaya bile yetiyor o yüzden yine hem balatadan hemde yakıttan tsarruf ediyorum | |
|
| |
turan19
Nerden : çoum Aracınızın Modeli : 11 flash txe Kayıt tarihi : 20/12/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-02-08, 19:32 | |
| benimde aylardır üzerinde çalıştığım bi konu bu cut off arkadaşlar. elektronik program bi çip tasarlama istiyor. | |
|
| |
scaracco
Doğum tarihi : 10/06/83 Yaş : 40 Nerden : ÇANAKKALE Aracınızın Modeli : 95 SPRING Kayıt tarihi : 17/12/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-02-11, 13:06 | |
| - __RaVe__® demiş ki:
- bende bu sistemi nasıl kullandıgımı anlatmak istiyorum...
sehirler arası yolda bosa atılabilecek yerlerde kesinlikle bosa atıyor cut-off u kullanmıyorum cünkü böylece arac daha cok akıyor kompresör yapmadan aynı süratte iniyor ancak cut-off ta kompresör old. için hız düşüyor
sehir içinde ise bu sistemi sık sık kullanıyorum bir arac fren yaparken uzaktan ayagımı gazdan cekiyor bu sistem sayesin kompresör daha kuvvetli oldugu için frenede gerek kalmıyor hem balatadan hemde yakıttan tasarruf ediyorum...
asagı dik inen rampalarda ise kesinlikle cut-off kullanıyorum cünkü rampa öyle dik oluyor ki aracı hızlandırmaya bile yetiyor o yüzden yine hem balatadan hemde yakıttan tsarruf ediyorum arkadaşlar gecelim bu cut off ları felan kamyoncu usulu bayırı gördünüzmnü peygamber vitesi yallah MOTORU ÜZMEYELIM hem temiz motor diye yırtınıyoz hemde böle şeylerle ugraşıyoruz tüptede tasarrufmuı olur tüp zaten tasarruf | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| |
| |
kudal
Kayıt tarihi : 09/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 16:00 | |
| | |
|
| |
gorkemonat
Doğum tarihi : 03/07/84 Yaş : 39 Aracınızın Modeli : Fiat uno 70s Kayıt tarihi : 24/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 16:22 | |
| ercan aldesa kitle yeniledikten sonra sistemi el yordamıyla cut-off yapıyorum lpg de yokuş aşağı gelince lpg şalterini kapatıyorum elle 1100 d/dk ya inincede devir tekrar açıp anında yoluma devam ediyorum özellikle işim gereği manisaya sık gidiyorum dönüşte gaz yakmadan gelebiiyorum sabuncubeli sonrası | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 16:25 | |
| Evet el yordamıyla oluyor o iş,denemedim ama öyleymiş. Ancak biz biraz daha teknolojik takılalım diyorum. Renault21 forumunda bununla ilgiliçalışmalar yapmışlardı. Oradan bilgialacağım. Bizim kulüpte en büyük eksiğimiz elektronik programlama bilgisi olan arkadşaımızın olmayışı Olsa neler neler yapacağız. | |
|
| |
gorkemonat
Doğum tarihi : 03/07/84 Yaş : 39 Aracınızın Modeli : Fiat uno 70s Kayıt tarihi : 24/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 16:26 | |
| keşke bir projem var akıllara zararda çılgın pic bilgisi istiyor ama el yordamı gayet eğlenceli haberin olsun bizim kitlerin tepki hızı gerçekten sağlam basmamla gaz alıyor hemen hiç kesmemişsin gibi oluyor öneririm:) | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 19:29 | |
| - Renault9 demiş ki:
- Evet el yordamıyla oluyor o iş,denemedim ama öyleymiş. Ancak biz biraz daha teknolojik takılalım diyorum. Renault21 forumunda bununla ilgiliçalışmalar yapmışlardı. Oradan bilgialacağım.
Bizim kulüpte en büyük eksiğimiz elektronik programlama bilgisi olan arkadşaımızın olmayışı Olsa neler neler yapacağız. Evet, ercan, flash74'ün de desteği ile benim aracımda yaklaşık 1.5 senedir kendi yaptığımız LPG cut-off devresini kullanıyorum. Cut-off sistemi yakıt sarfiyatına uzun yolda baya bir etki ediyor, ben gözlerime inanamamıştım, 2000 cc motorla sakin kullanımla uzun yolda kilometrede 12,5 Ykr yaktığımda. (LPG: 1.7YTL/lt) Flash'ın yaptığı devrede sonradan modifikasyonlar yaptım, frekans-voltaj dönüştürücü devreyi ise yeni baştan oluşturdum. Konu ile ilgili devre şema ve ayrıntılar aşağıdaki linklerde mevcut. Devrenin çalışma şekli 1700 rpm üzerinde gaz kelebeği kapanınca lpg kesiliyor, devir 1300 rpm altına düşünce veya debriyaja basınca lpg tekrar sisteme veriliyor. Bu arada PIC vb. elektronik konularında yardımcı olabilirim elimden geldiğince. http://renault21club.forumotion.com/downloads-kylavuz-manual-ve-pek-cok-ey-f3/lpg-cut-off-devre-emalary-t7.htmhttp://renault21club.forumotion.com/downloads-kylavuz-manual-ve-pek-cok-ey-f3/lpg-icin-cut-off-video-t2.htm
En son Gergy tarafından 2008-05-30, 19:40 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
gorkemonat
Doğum tarihi : 03/07/84 Yaş : 39 Aracınızın Modeli : Fiat uno 70s Kayıt tarihi : 24/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 19:40 | |
| benim merakım şu noktada sizin araçlarınız bildiğim kadarıyla çok nokta enjeksiyonlu biz devir verisini endüksiyon bobininin eksisinden aldık diyelim peki gaz kelebeği konumunu nasıl aktif hale getireceğiz? | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 19:44 | |
| - gorkemonat demiş ki:
- benim merakım şu noktada sizin araçlarınız bildiğim kadarıyla çok nokta enjeksiyonlu biz devir verisini endüksiyon bobininin eksisinden aldık diyelim peki gaz kelebeği konumunu nasıl aktif hale getireceğiz?
Bizim araçlar çok noktadan enjeksiyonlu ancak full grup sistem. Sizin araçlarda kelebeğin kapalı olduğu bilgisini iki türlü alabilirsiniz. Ya bizim arçlardaki gibi TPS (throttle position sensor) kelebek pozisyon sensörü takarak, ya da karbüratör üzerindeki gaz kelebeğinintelinin bağlı olduğu mekanizmaya bir switch yerlerştirirsiniz. Ben çalıştığım yerdeki arkadaşın aracına uygulanabilir mi diye onun R9'unu incelemiştim, karbüratörün orası bir switch koymak için müsait. Ateşleme sistemi de benzer bizim R21'lere. Dolayısı ile devir bilgisini ateşleme modülü (beyni) çıkışındaki takometre çıkışından alabilirsiniz, distribütör ile uğraşmayın. Gaz kelebeğinin oraya da bir switch koydunuz mu gerisi kolay. | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 19:51 | |
| Geryg ellerin dertgörmesin valla,bir yandan bizim kulübede yardımcı olmaya çalışıyorsun çok sağol Gazkelebek sensörü nasıl birşey sizin araçtaki? Bizimkine kolaylıkla uygulanabilirmi. Fotoğrafı varmı acaba elinde? | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 20:12 | |
| | |
|
| |
gorkemonat
Doğum tarihi : 03/07/84 Yaş : 39 Aracınızın Modeli : Fiat uno 70s Kayıt tarihi : 24/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 20:31 | |
| bu yanlış görmüyorsam bizim koymayı düşündüğümüz switch'in elektronik versiyonu değilmi eğer bu şekilde olursa yapılmaz değil | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 20:46 | |
| - gorkemonat demiş ki:
- bu yanlış görmüyorsam bizim koymayı düşündüğümüz switch'in elektronik versiyonu değilmi eğer bu şekilde olursa yapılmaz değil
Kolayca yapılabilir, bu switchler elektrik malzemesi satan yerlerde envai çeşidi ile bulunuyor. | |
|
| |
gorkemonat
Doğum tarihi : 03/07/84 Yaş : 39 Aracınızın Modeli : Fiat uno 70s Kayıt tarihi : 24/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 20:59 | |
| bunu kendi aracımda yapabilirim aracımın karbüratöre giden gaz teli çıkışı bunun gibi çıkıntılı bu durumda switchi ayarlayarak istediğim gibi gazı geri çektiğimi algılatabilirim değilmi iki adet birbirine değen iletken yeterli gibi | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 21:29 | |
| - gorkemonat demiş ki:
- bunu kendi aracımda yapabilirim aracımın karbüratöre giden gaz teli çıkışı bunun gibi çıkıntılı bu durumda switchi ayarlayarak istediğim gibi gazı geri çektiğimi algılatabilirim değilmi iki adet birbirine değen iletken yeterli gibi
Dediğiniz gibi de olabilr veya hazır switch de kullanabilirsiniz, ama bu birbirine değen iletkenler aynı zmanda şasi almış olacak, devrede buna dikkat etmek gerekir, koyduğum fotoğrafta ortanın sağ tarafındaki gibi mesela, bu tip switchler piyasada rahat bulunuyor, normal elektrik (oto değil) malzemesi satan yerlerde bulabilirsiniz. | |
|
| |
gorkemonat
Doğum tarihi : 03/07/84 Yaş : 39 Aracınızın Modeli : Fiat uno 70s Kayıt tarihi : 24/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-30, 21:34 | |
| ilginize çok teşekkürler umarım uydurabilirim. | |
|
| |
VetApex!
Doğum tarihi : 13/09/85 Yaş : 38 Nerden : Amasya Aracınızın Modeli : aracı yok Kayıt tarihi : 18/07/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-31, 11:35 | |
| aslında bobindeki kablolardan birkaçınn gösterge paneline, belkide devir e geldiğini anladım.. yani aslında bilemiyorum ama devir saati voltajla çalışıyo olmalı.. yani oradan gelen fazla voltaj ile daha fazla devir..
böyleyse belli voltajda devreyi kapatacak küçük bi elektronik devreye bide gazın hareketlerini algılayacak bi düzeneğe ihtiyacımız var..
yakıtı nasıl azalttığını ben hala anlamadım, siz sürekli rolantide mi gidiyosunuz? | |
|
| |
gorkemonat
Doğum tarihi : 03/07/84 Yaş : 39 Aracınızın Modeli : Fiat uno 70s Kayıt tarihi : 24/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-31, 11:53 | |
| devir saati dediğiniz gibi endüksiyon bobininin eksisinden ölçüm alır o nedenle sorun olan kısım ondansa dediğimiz bu gaz kelebeği sensörü tüketimdeki fark ise şu noktadan kaynaklanıyor siz normalde rölantide iken aracınız yakıt tüketmeye devam eder ancak eğerki sizi gaz akışını keserseniz 0 yakıtla motorun kendi momentiyle ilerler daha etkin bir motor freni sağlar bir yandanda rölantide yakacağınız yakıt size kalır | |
|
| |
Gergy
Doğum tarihi : 01/05/74 Yaş : 49 Nerden : Düzce Aracınızın Modeli : R21 Concorde 2L inj. (TXE) Kayıt tarihi : 02/11/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-31, 12:54 | |
| Sadece rölantide değil, diyelimki yokuş aşağı uzun bir rampa iniyorsunuz, doğru ve yanlış olmak üzere iki seçeneğiniz vardır (cut-off olmayan araçlar için) ya vitesi boşa atarsınız ve yokuşu rölanti ile inersiniz ki yanlıştır, aracınız rölantide yaktığı kadar yakıt tüketir bu yokuş boyunca. Diğer seçenek ise vites takılı motoru kompresyona bindirerek aşağı inmektir ki doğrusu budur, bu durumda da vites ve motorun devir oranına göre yakıt tüketiminiz olur. Cut-off sistemi olan ki ECU'lu araçların artık hepsinde bu sistem var, motor kompresyone bindiğinde yakıt tüketmez, sadece hava girer motora ve aracın ataleti ile inersiniz rampa aşağı ve hiç yakıt tüketmezsiniz. Bu sadece rampa için geçerli değil düz yolda da zaman zaman ayağınızı gazdan çekip motor kompresyonu ile gittiğiniz de olur. İşte bu durumlarda aracınız yakıt tüketmez.
Gelelim devir sinyaline, devir sinyali voltajla alakalı çalışmaz, pulselar yani frekans ile alakalı çalışır, örneğin 1000 rpm'de takometreye dizayna göre değişmekle birlikte atıyorum 33.3 HZ sinyal gelir, takometrenin içindeki devre de bu frekansı voltaja veya akıma dönüştürerek takometre ibresini hareket ettirir. Belki direkt voltmetre ile ölçüm yaptığınızda gerilimin yükseldiğini göreceksiniz, bu gerilim yükselmesi çok büyük değerler değildir, ancak frekans arttığından siz gerilimi yükselmiş görürsünüz. Bir osiloskop ile sinyalleri inceleyecek olsanız halbuki aynı gerilim değerinde farklı frekanslarda sinyallerden başka birşey göremeyeceksiniz. Bobinden takometreye işte bu pulselar gönderilmektedir ve voltaj genliği sistemdeki besleme voltajıdır. Yani buradaki voltajı sınırlandırma gibi bir derdiniz olmayacaktır. Siz sadece o pulseları sayıp devir bilgisine dönüştürecek bir mikrokontrolör ya da özel frekans-voltaj dönüştürücü entegreler kullanacaksınız. Gazın hareketlerinden de sanırım kelebek konumunu kastediyorsunuz ki onun çözümü de bir switch koymak olacaktır kelebeğe hareket veren mekanizmaya. | |
|
| |
dml860
Doğum tarihi : 13/07/86 Yaş : 37 Nerden : İzmir Aracınızın Modeli : 2000 Broadway 1.4i Kayıt tarihi : 26/08/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-31, 17:59 | |
| Mikroişlemcili devresini yapmasına yaparım da motoru açıp sizin o yapmış olduğunuz kapalı kutu hani içinde switch olan yapı, o gözümde büyüyor. Aslında benim araba enjeksiyonlu bana faydası yok fakat karbüratörlü aracı olan arkadaşlara yardımı olabilir. En sağlıklı sinyal alma yeri neresidir, devri ölçmek için? Bu sonradan takılma sportif devir saatlerinin kabloları nereye çekiliyorsa bende oradan darbeleri alabilirim sanırım. Gerisi yazılıma kalmış. En kolay yer diye niye sordum, çünkü baba bey öyle her tarafını elletmez arabanın. En kolay yeri yada en azından aracı fazla dağıtmadan yazılımı araç üstünde test etmek için bir yer gösterirseniz çok müteşekkir olurum. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: Cut-off sistemi yapılabilir mi? 2008-05-31, 18:04 | |
| - dml860 demiş ki:
- Mikroişlemcili devresini yapmasına yaparım da motoru açıp sizin o yapmış olduğunuz kapalı kutu hani içinde switch olan yapı, gözümde büyüyor. Aslında benim araba enjeksiyonlu bana faydası yok fakat karbüratörlü aracı olan arkadaşlara yardımı olabilir.
En sağlıklı sinyal alma yeri neresidir, devri ölçmek için? Bu sonradan takılma sportif devir saatlerinin kabloları nereye çekiliyorsa bende oradan darbeleri alabilirim sanırım. Gerisi yazılıma kalmış.
En kolay yer diye niye sordum, çünkü baba bey öyle her tarafını elletmez arabanın. En kolay yeri yada en azından aracı fazla dağıtmadan yazılımı araç üstünde test etmek için bir yer gösterirseniz çok müteşekkir olurum. senin arabada devir saati yok mu ömer... oradan alabilirsin... ayrıca sende de malum enjektörü kapatmak suretiyle çalışmasını sağlayabilirsin... hatta sende çalıştırmak daha basit olacaktır... bu arada yazmadan geçemeyeceğim...gergy aracın ataleti değil momentumudur o... mühendislik bilgisine sahip birisine benzettiğim için bu uyarıyı yapmak gereği duydum...yanlış anlamayın lütfen... | |
|
| |
| Cut-off sistemi yapılabilir mi? | |
|