| . | |
|
+7mcihan RenaulToroSw olvne Elbruz mahmutvet karadeniz Renault12 11 posters |
Yazar | Mesaj |
---|
Renault12
Doğum tarihi : 20/09/93 Yaş : 30 Nerden : Aracınızın Modeli : Kayıt tarihi : 23/10/07
| Konu: . 2009-01-17, 17:23 | |
|
En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 16:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-17, 17:28 | |
| r9 kapağı takacağına sıkıştırmayı arttıralım tahsin... ama çok aşarsak soğutma sistemin yetersiz kalabilir haberin olsun... | |
|
| |
mahmutvet
Doğum tarihi : 07/08/79 Yaş : 44 Nerden : sivas Aracınızın Modeli : lada samara hb. Kayıt tarihi : 18/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-17, 17:43 | |
| artan kompersyona biyel kolu ve pistonlar yada sekmanlar ve krank yatakları ne ölçüde dayanabilecekler bu sorunun cevabı gözardı edilebiliyorsa ve kapak uyuyorsa neden olmasın ki? | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-17, 17:49 | |
| Braodway motorunun sıkıştırması 9.2'dir.
R12 motorunun içindeki parçalarla broadway motoru parçalarının farklı olacağını sanmam.Yani o motorda da sıkıştırma 8.2'den 9.2'ye çıkarılabilir.Ama bu işlem ne kadar fayda sağlar orası ayrı.Platinli Spring'lerde sıkıştırma 9.2,elektroniklerde ise 8.2 olması lazım.Elektronik Spring 68 bg.,yani Broadway ile arasındaki sıkıştırma oranı farkı 4 bg. farka yol açıyor. 4 bg. için de randımanlı çalışan motorun kapağıyla oynamaya gerek yok bence. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-17, 19:14 | |
| sıkıştırma oranı motor için çok önemli 1 parametredir...sıkıştırmanın değiştirilmesinden ziyade motorun çalışması sırasında ihtiyaca göre değişik sıkıştırma oranlarının yakalanmasını amaçlayan akedemik araştırmaların varlığını biliyodum ama şimdi tahsinin sayesinde bunlardan 1 ine biraz araştırınca ulaştım... önce şöyle 1 link vereyim http://www.mmf.gazi.edu.tr/journal/2007_4/DERGI2007%20V22%20NO4%20_sayfa745-751__SON.pdfbu kadar okuyamam diyenler olursa sadece son bölümdeki sıkıştırmanın artması ile ilgili kısmı okusalar yeter...sıkıştırmanın 8 den 11 e çıkarılması burada %22 lik 1 güç artışı sağlamış tek silindirli 1 motorda...4 silindirli 1 motorda bu artış biraz daha az olur gibime geliyor iç parçaların ataletinden ve sürtünmelerin artmasından dolayı...ama bu sadece tahmin... ama çok yanıldığımı düşünmüyorum... tahsin bana senin aracın çapxstrok değerini yazabilirsen sana silindir kapağını taşlayarak sıkıştırmayı ne kadar arttırabileceğini söyleyebilirm kabaca... | |
|
| |
Renault12
Doğum tarihi : 20/09/93 Yaş : 30 Nerden : Aracınızın Modeli : Kayıt tarihi : 23/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-17, 19:31 | |
|
En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 16:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-17, 19:40 | |
| direk r9 kapağı alıp takalım diyosan o da olur aynı blok olduğuna göre kapağı değiştirince sıkıştırma da brodwayin sıkıştırması ile aynı olacaktır...ama kapağı taşlamadan neden çekiniyosun yok olmazda orj. kapağı takarız diyosan tamam ama kapağı taşlama sırasında hata oluşmasını çok kafaya takma... o nadiren görülebilen acemi tornacı işi... | |
|
| |
olvne
Doğum tarihi : 03/09/88 Yaş : 35 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : 1995 Spring Kayıt tarihi : 20/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-17, 20:04 | |
| Aslında bir de tam anlamıyla kurşunsuz benzine uyarlansa daha da güzel olur. Şahsen sıkıştırmayı sadece bunun için arttırmak isterdim. Buji olayıyla ilgili r9'da farklı bir durum var mesela benim araç da 8.2 sıkıştırmalı elektronik ateşlemeli ilk üretim gtl, gtc motoruyla aynı ama kullanım kılavuzunda buji tırnak aralığı aynı sıkıştırmada olan otomatik broadway'den farklı. Tahminim uyarlanırsa güç artışı r9'daki gibi olur 4hp filan ama senin aracın ateşlemesi değiştiği için daha farklı olabilir. Son bir şey daha acaba sıkıştırma oranı 9.2 olan R12 bizim ülkede üretilmedi mi hiç? Bir de düşük sıkıştırma oranı motor ömrü için daha iyidir derler bunun doğruluk payı var mıdır? Yardımcı olmaktan çok soru sordum ya neyse:) | |
|
| |
Renault12
Doğum tarihi : 20/09/93 Yaş : 30 Nerden : Aracınızın Modeli : Kayıt tarihi : 23/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-18, 01:40 | |
|
En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 16:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-18, 07:29 | |
| - Renault12 demiş ki:
- olvne demiş ki:
- Son bir şey daha acaba sıkıştırma oranı 9.2 olan R12 bizim ülkede üretilmedi mi hiç? Bir de düşük sıkıştırma oranı motor ömrü için daha iyidir derler bunun doğruluk payı var mıdır? Yardımcı olmaktan çok soru sordum ya neyse:)
Hayır hiç 9.2 oranlı r12 yok türkiyede.En yüksek oranlı olanı Renault 12 TS oda 8,5.Sıkıştıma oranı bizim araçlarda çok düşük.Bu nedenlede günümüz benzinlerini yakmada randımansızlık oluyor.Renault 12 ile r9 aynı motor bloğuna sahip olduğu için ben sıkıştırmanın artmasının sorun olcağını düşünmüyorum. tahsin randımansızlık derken ekstra düşük 1 randıman söz konusu olmaz ama tabi 95 oktanlı benzin kullanmaya gerek yok daha düşük oktanlı benzinler ile çalışabilyor sonuçta araç... | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-18, 10:36 | |
| Problem orda ya zaten,95 oktanın altında benzin yok memlekette. Belki vardır da büyük firmalarda yok,ben Eskişehir'de görmedim.Süper benzini de katkılı 95 diye satıyorlar. | |
|
| |
olvne
Doğum tarihi : 03/09/88 Yaş : 35 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : 1995 Spring Kayıt tarihi : 20/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-18, 15:02 | |
| - Elbruz demiş ki:
- Problem orda ya zaten,95 oktanın altında benzin yok memlekette. Belki vardır da büyük firmalarda yok,ben Eskişehir'de görmedim.Süper benzini de katkılı 95 diye satıyorlar.
95 altı kalmadı artık sorunda o zaten katkılı süper benzin diye satılanların çoğu istasyonda bulunamaması olanların da kalitesi. Benzini yakmama gibi bir sorun olmuyor ama uzun vadede süper ya da normal benzinin yaptığı yağlama eksikliğinden dolayı zarar verebilir. | |
|
| |
RenaulToroSw
Nerden : Muğla Aracınızın Modeli : 97 Toros Sw Kayıt tarihi : 20/08/08
| Konu: Geri: . 2009-01-18, 23:17 | |
| - Renault12 demiş ki:
- olvne demiş ki:
- Son bir şey daha acaba sıkıştırma oranı 9.2 olan R12 bizim ülkede üretilmedi mi hiç? Bir de düşük sıkıştırma oranı motor ömrü için daha iyidir derler bunun doğruluk payı var mıdır? Yardımcı olmaktan çok soru sordum ya neyse:)
Hayır hiç 9.2 oranlı r12 yok türkiyede.En yüksek oranlı olanı Renault 12 TS oda 8,5.Sıkıştıma oranı bizim araçlarda çok düşük.Bu nedenlede günümüz benzinlerini yakmada randımansızlık oluyor.Renault 12 ile r9 aynı motor bloğuna sahip olduğu için ben sıkıştırmanın artmasının sorun olcağını düşünmüyorum. Sıkıştırma oranı 9.2 olan bi r12 üretilmedi ama 9.5:1 oranlı TS modeli üretildi.Tahsin atladın sanırım. Senin dediğin 8.5:1 sıkıştırmaya sahip model 810-02 kodlu motoru olan TL tipi R12'dir.TS modelinde 810-05 kodlu motor ve 9.5:1 sıkıştırmalı kapak ayrıca çiftboğazlı weber karbüratör kullanılmıştır.Ama bu değerlerin bize pek bi faydası olmıycak çünkü R12 TS 1300 motor. C2j Broadway kapağının C1j motora uymasında bence hiçbi sorun olmaz.Ama devirdayim takma sistemi farklıysa r9 devirdayimi takmak gerekir.Manifold bağlantılarıda aynı diye biliyorum.Genelde renoların bu c serisi motorlarının parçaları yapboz gibi oluyo.Ortak blok kullanıldığından değişik kodlu ve yapılı motorlarının parçaları birbirine uyumlu.Devirdayiminde uyabiliceğini düşünüyorum ben ama kesin emin değilim.Sıkıştırma artarsa en azından 95 oktan benzini daha verimli yakar düşüncesindeyim bende. | |
|
| |
mcihan
Doğum tarihi : 27/03/87 Yaş : 37 Nerden : denizli/muğla Aracınızın Modeli : 1978 renault 12 ts Kayıt tarihi : 19/07/08
| Konu: Geri: . 2009-01-18, 23:27 | |
| - Renault12 demiş ki:
Sağolasın teşekkür ederim.Verim işi şöyle bir daha Renault 12 distribitörü arabana tak üstünede 1 milyar derseler bile takmam öyle oldu yani; Öncelikle;araba çok rahat ve sarsıntısız ayrıca bağırmadan süt dömüş kedi gibi tatlı tatlı çalışmaya başladı.Gaza bastıkça bağırmıyor;daha çok tatlı bir ses veriyor.Ayrıca artık arabanın rölantisi hep sabit oldu motor devir saati eskiden olduğu gibi artık hiç oynamıyor.Vede çekiş acayip güzelleşti.Eskiden 3000 devirde 80km hız ile çıktığı rampayı şuan 3000 devirde 90 km sürat ile çıkıyor.Ve rampada bile acayip gaz yiyor araba.Şuan arabada ne soğuk motorda nede sıcak motorda fark etmiyor arabanın daha kontak marş pozisyonuna gelir gelmez araba çalışmaya başlıyor.Yani araba eskiden 2-3 marşta yazın motor sıcakken alırken;şuan motor sıcak olsa bile tek marşta alıyor.Benzinciden 97 oktan benzinalıyorum ve araba çok güzel yakıyor.Eskiden 95 oktanı bile yakmayan araba şuan 95 oktandan daha güzel randıman veriyor 97 oktanda.Bujileride 0.60 mmlik bosch elektronik ateşlemeli araç bujisi taktık.Buji kablolarınıda 7mmlik Tofaş buji kablosu ile değiştirdik.
Sonuç olarak çok hayranım;çok güzel oldu.Ustamın eline sağlık.Acayip ayarladı.Araba saat gibi oldu.Valla aklımın ucundan bile benim arabanın böyle olacağı geçmezdi.Şimdi diyorum ki neden daha önce aklıma geldide yapmadım şu işi :D:D sen 97 kullanmıyo muydun tahsin | |
|
| |
Renault12
Doğum tarihi : 20/09/93 Yaş : 30 Nerden : Aracınızın Modeli : Kayıt tarihi : 23/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-19, 00:19 | |
|
En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 16:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
Renault12
Doğum tarihi : 20/09/93 Yaş : 30 Nerden : Aracınızın Modeli : Kayıt tarihi : 23/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-19, 00:24 | |
|
En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 16:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
kudal
Kayıt tarihi : 09/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-19, 16:48 | |
| sen bence bulabilirsen R9 sandık motor bul. onu taktır. daha kolay olur. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-19, 18:37 | |
| 95-97 arasındaki fark zaten az olduğu gibi türkiyedeki araçların 95 oktanlı benzin ile çalışabilmesi gerekir satılabilmesi için... ateşleme ile yakıtın yanması arasındaki ilişki çok önemlidir...olay sadece bujiyi çaktır benzini yak olmadığı için oktan farklılıkları öenm kazanıyor... eskiden avans ayarı çok güzel olmadığı için dengeli yanan 97 oktanlı benzin büyük ihtimalle vuruntuyu azaltmak için arttırılan avans karşısında iyice ateşlemenin gecikmesine neden oluyordu... tam ateşleme anı yakıt+hava karışımının üst ölü noktaya yaklaştığı zamandır...sıkıştırma henüz bitmeden ateşleme yapılır ki pistonun inme hareketi boyunca yanan yakıt dengeli olarak yanıp pistonu itekleyebilsin... tahsin senin yapacağın en iyi iş çıkma 1 r9 kapağı bulmak abi... başka türlü kapağı taşlayarak ya da sübap boşluklarını doldurarak yapacağın sıkıştırma artışını madem kabul etmiyosun, r9 kapağı ara da aklın başına gelsin... | |
|
| |
Renault12
Doğum tarihi : 20/09/93 Yaş : 30 Nerden : Aracınızın Modeli : Kayıt tarihi : 23/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-19, 20:25 | |
|
En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 16:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
Renault9 Admin
Doğum tarihi : 07/12/85 Yaş : 38 Nerden : İZMİR Aracınızın Modeli : 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet Kayıt tarihi : 08/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-19, 21:22 | |
| 1700 YTL mi :S Millet boşuna reflikiye yapıyor ozaman. Bulunur o ya sağda solda kalmıştır | |
|
| |
olvne
Doğum tarihi : 03/09/88 Yaş : 35 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : 1995 Spring Kayıt tarihi : 20/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-19, 22:39 | |
| 1.700 lira süper fiyat. Elimdeki bütün parayı buna mı yatırsam Torunlarıma bile bırakacağım bir r9'um olur. Ben bu Renault'u anlamıyorum hani yasa gereği 10 yıl boyunca parçalarını üretmek zorundaydı. Henüz 10 yıl dolmadı ama bilgisayarda çıkan çoğu parça stokta yok seneye yasal süre de dolacak o zaman orjinal parça bulma durumu nolucak acaba. Sanki zamanında zorla ürettirdiler bu araçları. | |
|
| |
KAANPAKAY
Doğum tarihi : 21/10/79 Yaş : 44 Nerden : istanbul Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway Kayıt tarihi : 06/11/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 07:13 | |
| broadway silindir kapağı kaç lira acaba?izmirli kral renault 11 turbo silindir kapağının 950 ytl sıfır fiyatı olduğunu söylemişti.sonuçta o araçta c tipi motor kullanıyor.bence bu işi yaptırmadan önce maslak ****** sanayi sitesinde dolaşmalısın.en çok teknik bilgiyi orda bulursun.zaten çoğu garaj zamanında reno 11 yarıştırmış.adamlar renonun kitabını yazmışlar.ben orda reno 5 e energy motoru çuk diye oturtuklarını gördüm.reno 9 için konuşuyorum her türlü reno motorunun takılabileceğini söylediler.yalnız 16 valf takılamaz dediler.ve sandık motorların çoğu 16 v .çünkü bunların egzoz manifoldları göğüse bakmıyor.schacalın taktığı 16 v motor gögüse bakıyor bundan sorun çıkmamış.bu motoru ise sandık olarak bulamayız herhalde.schal elektrik sistemi 6 ay uğraştığını yazmıştı.onlar ise o kadar zor olmadığını söylediler. | |
|
| |
Renault12
Doğum tarihi : 20/09/93 Yaş : 30 Nerden : Aracınızın Modeli : Kayıt tarihi : 23/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 08:02 | |
|
En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 16:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
KAANPAKAY
Doğum tarihi : 21/10/79 Yaş : 44 Nerden : istanbul Aracınızın Modeli : 1992 renault 9 broadway Kayıt tarihi : 06/11/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 08:41 | |
| bence aracının motoru iyiyse.kurcalama rektefiye isteyince yaptır. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 08:55 | |
| komple motor almanın anlamı be ki 1700 verip... rektefeye soktuğunda zaten sıfırlanıyor motor bloğa, kartele,silindir kapağına, külbütör kapağına, egzantiriğe vs vs... 1 daha neden boşa para veresin... gereksiz hareketler bunlar... ayrıca çok merak ettim E motor neye göre 5.5 muş... aşırı yüksek 1 rakam bence... tahsin sen 5 vitesi ne zaman yaptıydın... | |
|
| |
samsunlu R-9
Doğum tarihi : 01/01/00 Yaş : 124 Nerden : . Aracınızın Modeli : . Kayıt tarihi : 05/01/08
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 09:01 | |
| Mademki sıkıştırma istiyorsun bu birazda tork istemen anlamına geliyor, ozaman 1.5 dcı uyarsa süper olur , yada ilk önce temiz çıkma bir 9 kapağıyla deneme yapın derim ,ki sorun çıkaracağını sanmıyorum, 9 kapağı uyarmı Bizim çılgın Remzi ustaya sorarım gittiğimde. | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 09:21 | |
| Bence de motor iyiyse kurcalamaya gerek yok,kapak değişimi için motor inmeyecek,o yüzden işçilik maliyeti düşük olur.Ama motor yaptırmak için ciddi bir parayı gözden çıkarmak gerekiyor.Yok eğer hafiften yağ yakmaya başladıysa,yakın zamanda motor ister diyorsan ikide bir motoru kurcalatmak da istemiyorum diyorsan o zaman olabilir ama zamanı varsa komple motorla uğraşma. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 16:05 | |
| tahsin sen bunu yakıt ekonomisi için mi istiyosun güç için mi... | |
|
| |
Renault12
Doğum tarihi : 20/09/93 Yaş : 30 Nerden : Aracınızın Modeli : Kayıt tarihi : 23/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 18:59 | |
|
En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 16:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
Renault12
Doğum tarihi : 20/09/93 Yaş : 30 Nerden : Aracınızın Modeli : Kayıt tarihi : 23/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 19:00 | |
|
En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 16:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 19:14 | |
| önce sıkıştırmayı anlatayım sana piston üst ölü noktada iken pistonun üst kısmında kalan hacmin, piston alt ölü noktada iken pistonun üstünde kalan hacma oranı oluyor sıkıştırma oranı... hesabını ise gene ladadan örnekle anlatıcam valla kimse kusura bakmasın... katalogda silindirin çapxstrok oranları verilir...ladanın 82x71 lik pistonları var...burada 82 mm pistonun çapı, 71 mm de pistonun aşağı yukarı hareketi sırasında aldığı mesafe oluyor...yani üst ölü nokta ile alt ölü nokta arasındaki mesafe oluyor... silindirin hacim formulünden pistonun gitgel hareketini yaptığı toplam hacim 1496 cc olarak bulunur...toplam silindir hacmi de 1499 cc olduğundan 1496/1499*10 dan 9,9 olarak sıkıştırmayı hesaplıyoruz... senin araç 5. ileri şanzıman ile 90 km hızla giderken yaptığı devir eğer düştü ise sıkıştırmayı arttırman yakıtı azaltacaktır...şu an 7 litreden fazla yakıyorsa ben de düşeceğini düşünüyorum... sana sıfır r9 kapağının yolu iyice görünüyor artık... | |
|
| |
Renault12
Doğum tarihi : 20/09/93 Yaş : 30 Nerden : Aracınızın Modeli : Kayıt tarihi : 23/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 19:26 | |
|
En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 16:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
olvne
Doğum tarihi : 03/09/88 Yaş : 35 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : 1995 Spring Kayıt tarihi : 20/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 20:49 | |
| Sıkıştırma oranın 9.2 olmasının yakıtı etkileyeceğini düşünümüyorum. Renault 9'larda 8.2 olanının da 9.2 olanın da fabrika verisi şehir içi ve şehir dışı tüketimi aynı c serisi motorlarda sanırım yakıtı karbüratör ve ateşleme etkiliyor. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 36 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 20:53 | |
| 1000 devirlik azalma motor torkunu arttırmayı zorunlu kılar abi... rampa çıkmaz o araba şu haliyle hiç deneme bile... 9-10 aralığı binek araçlar için eski teknolojide özellikle en çok kullanılan aralık atm. motorlarda...ben sıkıştırmanın artması ile yakıtın düşeceğini ve torkun artacağını düşünüyorum tahsin... | |
|
| |
Renault12
Doğum tarihi : 20/09/93 Yaş : 30 Nerden : Aracınızın Modeli : Kayıt tarihi : 23/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-20, 21:08 | |
|
En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 16:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-23, 13:15 | |
| - olvne demiş ki:
- Sıkıştırma oranın 9.2 olmasının yakıtı etkileyeceğini düşünümüyorum. Renault 9'larda 8.2 olanının da 9.2 olanın da fabrika verisi şehir içi ve şehir dışı tüketimi aynı c serisi motorlarda sanırım yakıtı karbüratör ve ateşleme etkiliyor.
Ben o verilere çok fazla güvenmiyorum.Sıkıştırma 1 gibi büyük bir oranda değişip yakıt nasıl hiç değişmez?Hadi onu geçtim,Broadway ile Spring'in tüketim verileri birebir aynı.Sıkıştırma oranı aynı olan platinli Spring'lerde de elektronik ateşleme yok ve karbüratör farklı.Hadi sıkıştırma etkilemiyor,bu ikisi nasıl etkilemez?Renault blok aynı blok deyip hepsine 5.8 yazmış herhalde. Ateşleme muhakkak en büyük etken.Belki de bizim araçların orijinal ateşleme sistemi elden geçip güçlendirilse ve buji tırnak aralığı 0.8'den 1'e çıksa yakıt daha da düşecektir.Tahsin elektronik sisteme geçti ve yakıtta büyük düşüş oldu,elektronik olan sistemin güçlendirilmesiyle de az da olsa bir iyileşme sağlanabilir. | |
|
| |
olvne
Doğum tarihi : 03/09/88 Yaş : 35 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : 1995 Spring Kayıt tarihi : 20/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-23, 18:59 | |
| Tahsin'nin araçta uygulanırsa yakıt konusunda daha farklı sonuçlar elde edilebilir hem elektronik ateşlemesi bizim seriye göre farklı hem de 5 vites uygulandı.
Benim araçta uygulasam yakıt aynı kalır gibime geliyor. Sadece 4 hp bir artış sağlarım. Tabi genel olarak bizim araçların şehir dışı verisinin aynı olması çok da sağlam sonuçlar değilmiş gibi geliyor ama mesela Spring'le broadway'in tüketim değerlerinde fark var. Platin ateşlemeli tek boğaz karbüratörlü Spring'in fabrika verisi şehirdışı 6.2 şehiriçi 9.5 broadway'in ise 5.8 şehir dışı şehir içi 8.2. | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: . 2009-01-23, 20:01 | |
| Şehir içi 9.2 olmasın?Enjeksiyonlu 1.4'ler yeni yeni o rakama indiler. | |
|
| |
olvne
Doğum tarihi : 03/09/88 Yaş : 35 Nerden : İstanbul Aracınızın Modeli : 1995 Spring Kayıt tarihi : 20/10/07
| Konu: Geri: . 2009-01-23, 20:13 | |
| - Elbruz demiş ki:
- Şehir içi 9.2 olmasın?Enjeksiyonlu 1.4'ler yeni yeni o rakama indiler.
Ben de renault'un yalancısıyım Aslında senin dediğin yere geldik bir bakıma şehir dışı hariç diğer ölçümleri tutturmak zor gibi ancak onlara yakın oluyor. Fabrika verileri şehir dışı 5.8 karışık 7.9 şehir içi 8.2. C serisi motoru kullanan modellerde bir tek belirgin fark sadece spring'in verilerinde var. Spring'le aynı motorizasyonu kullanan Toros'un şehir dışı tüketim değeri 7 lt. | |
|
| |
| . | |
|