RENAULT 9-11 KULÜBÜ
Arkadaşlar forumumuz yeni adresine taşınmış olup kategorilerin ve konuların taşınma işlemine başlanmıştır. Bizden kaynaklanmayan nedenlerden ötürü üyeliklerinizi yenilemeniz (çok kısa bir işlemdir) gerekmektedir. Paylaşımlarınıza www.renault9-11.com adresinden devam edebilirsiniz.
RENAULT 9-11 KULÜBÜ
Arkadaşlar forumumuz yeni adresine taşınmış olup kategorilerin ve konuların taşınma işlemine başlanmıştır. Bizden kaynaklanmayan nedenlerden ötürü üyeliklerinizi yenilemeniz (çok kısa bir işlemdir) gerekmektedir. Paylaşımlarınıza www.renault9-11.com adresinden devam edebilirsiniz.
RENAULT 9-11 KULÜBÜ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiyenin ilk ve tek Renault 9-11 Kulübü (Taşındı! www.renault9-11.com)
 
AnasayfaAnasayfa  Renault 9 BlogRenault 9 Blog  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  

 

 .

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
Renault12




Doğum tarihi : 20/09/93
Yaş : 30
Nerden :
Aracınızın Modeli :
Kayıt tarihi : 23/10/07

. Empty
MesajKonu: .   . Empty2008-04-24, 17:41

.


En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 08:55 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
dml860

dml860


Doğum tarihi : 13/07/86
Yaş : 37
Nerden : İzmir
Aracınızın Modeli : 2000 Broadway 1.4i
Kayıt tarihi : 26/08/07

. Empty
MesajKonu: Geri: .   . Empty2008-04-29, 23:53

Sev marchal markasını ben hep regülatörlerde (konjektör) gördüm. Ve internet ortamında ki araştırmalarımda da (buna fransız siteleri de dahildir) Birkaç far grubunda ve regülatör ünitelerinde rastladım. Şu anda arabanın üzerinde sisteme nasıl bağlı olduğunu belirtseydin (şema olarak) daha fazla yardımcı olabilirdim. Ben 2. ve 3. resimde ilk gösterdiğin sev marchal ünitesini göremedim. Yada ben göremedim kusura bakma. Görebilseydim bağlantıları takip ne olduğu hakkında bir yorum yapacaktım.

Ama bahsettiğin gibi bu bir platin kumandalı elektronik ateşleme sistemi modülü de olabilir. Platinde bozulma yok demişsin ki sizin araçlarda klasik ateşleme sistemi var olması laızm. Tabi bu sisteme dönünce platinin meme yapması önlenmiş olur ayrıca düzensiz ateşlemelerde kısmen azaltılmış olur ve genel olarak yakıtta iyileştirme sağlanmış olabilir.

Fakat en son yazdıklarına kafam takıldı. Neden 97 oktana geçmek istiyorsun ki? Sizin araçlarda (eniştemde de vardı oradan biliyorum) normal benzin kullanıyordu. Artık normal yok burada süper bile kalmadı. Artık sadece kurşunsuz süper var o da zaten 95 oktan. Normal benzin bildiğim kadarıyla 91 oktandı. Eski sisteme sahip düşük güçlü motorlarda sıkıştırma oranı düşük olduğundan 97-98 oktan ürünün bize pek bir faydası yok. Sıkıştırması 10 ve üzeri olmayan araçlarda görünür bir değişme yok. Hemde üstüne üstlük pahalı Smile

Yani demek istediğim aracının sıkıştırma oranının sabit olmasından dolayı sadece ateşleme sisteminin voltaj ve akımını arttırmak ile araç 98 oktana hazır demek anlamına gelmez bence. Sadece yanma güzelleşir denebilir.

Yani acizane bilgimle şöyle özetliyeyim. Oktan yanma direncidir diyebiliriz. Yani bu direnci ifade eden sayısal değer büyükse yanma direnci yüksektir yani daha zor yanar, düşükse daha çabuk yanar denilebilir. 50 oktan benzin düşünün. Hemen yanacak ve pistonun tepesine çekiçle vuruyor gibi olacak bu da vuruntuya sebep olacak. Sen daha evvel 91 oktan (normal) kullanıyodun yani bizim 95 oktana göre direnci daha düşük daha çabuk yanabilen bir yakıt. Zaten buna bağlı olarak sıkıştırma oranında düşük. Yanması daha kolay olan yakıt, az sıkıştırma oranı olan motor ile kolayca enerjiye dönüştürülebilir. 98 oktan benzini orjinal sıkıştırma oranı ve ateşlemeyle yakmak ve tam bir performans alabilmek mümkün mü bilemiyorum. Ama motorun doğası gereği bana olmaz gibi geliyor. Fakat kapak taşlatıpta sıkıştırma oranını yükseltenler var o ayrı bir mevzu. Çünkü indiksiyon bobinleri ortalama 15-25KV arası elektrik üretir. Piyasada daha üstünü üreten varmı bilmiyorum.

Birde normal bobinin söküp daha fazla elektriksel güç üreten bir bobin takmayı düşünüp sonrada buji tırnak aralığını arttıracağından bahsetmişsin. Diyelim şu andaki indiksiyon bobini senin standart bujilerine 15-25KV arası gerilim yolluyor ve iki tırnak arasında "x" enerjisinde kıvılcım çıkartıyor. Sen bu bobini değiştirdin ve diyelim 35KV yaptın ama bujinin tırnak aralığınıda orantılı olarak arttırdın. Ama o zaman yine iki tırnak arasındaki enerji "x" olmayacak mı?

Bu yazıyı hem bilgilerimi paylaşayım, eksiklerim varsa daha bilgili olanlar eklesinler düzelteyim diye yazdım. Ayrıca mesaja hiç cevap verilmemiş, konuyu canlandırayım dedim. Umarım iyi yapmışımdır, bu saatte benden bu kadar uykum geldi :king:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Cihangir KALKAN




Doğum tarihi : 01/01/00
Yaş : 124
Nerden : a
Aracınızın Modeli : a
Kayıt tarihi : 07/01/08

. Empty
MesajKonu: Geri: .   . Empty2008-04-30, 06:34

Yanlış bilmiyorsam 1983 ve sonrasında üretilen Renault 12 modelleri 1400cc motorlu ve vakum tertibatı olmayan Mako distribütörlüdür.

İnternetten yaptığım araştırmalarda elektronik ateşleme devrelerinin amacının yüksek voltajı tüm devirlerde iletmek olduğunu öğrendim. Bu sistem ateşleme devresiyse avans ayarı yapabilen gelişmiş bir devre değil.

Yüksek oktanlı benzin için de iki seçenekten yola çıkıldı. Birincisi kapak taşlama ile sıkıştırma oranını artırmak, ikincisi de avansı artırmak. Kapak taşlamanın performans bakımından diğer yönteme göre daha iyi olduğu düşünüldü.

Sıkıştırma oranlarına bakarsak Fransız Renault 12 TS 9.5:1 sıkıştırma oranına sahip ancak Türkiye' de üretilen modeller 8:1 ile 8.5:1 arasında değişiyor. Hatta kapak taşlama yerine C1J motorlu araçlar için Spring kapağını denememizi önerdim ancak egzoz manifoldu bağlanan yer ters yönde olduğu için umut kesildi.

Bobin ve buji tırnak aralığını açmaya gelecek olursak bazı internet sitelerinde daha geniş bilgiyi yine bulabilirsiniz. Tırnak aralığı açıldığında yanmanın daha iyi olacağı belirtilmiş. Anladığım kadarıyla amaç yüksek gerilim vermek değil, kıvılcımı artırarak yanmayı çabuklaştırmak.

Ateşleme ile ilgili buraya bakabilirsiniz. http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/atesleme_sistemi/elektronik_atesleme.htm
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Renault12




Doğum tarihi : 20/09/93
Yaş : 30
Nerden :
Aracınızın Modeli :
Kayıt tarihi : 23/10/07

. Empty
MesajKonu: Geri: .   . Empty2008-04-30, 13:38

.


En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 08:56 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
dml860

dml860


Doğum tarihi : 13/07/86
Yaş : 37
Nerden : İzmir
Aracınızın Modeli : 2000 Broadway 1.4i
Kayıt tarihi : 26/08/07

. Empty
MesajKonu: Geri: .   . Empty2008-05-02, 11:38

Fotoğraflara baktım. Sanırım platin kumandalı elektronik ateşleme sistemi bu eklenen modül. Çünkü elektronik devreye platinden bir kablo ayrıca indüksiyon bobinine de bir kablo gitmesi lazım. Birde 12V verilir devreye. Dışı da metaldir oraya da şase verilir. 3 kablo girer yani devreye ki resimlerde de 3 kablo girdiğini görüyorum.

Bu devre yüksek devirlerde yüksek akımın platin üzerinden geçerken voltaj sıçramalarına (senin şelale diye bahsettiğin) ve bu gibi durumlar sonrasında platinin meme yapması yani aşırı akımın metali yakması durumunu önler.

Ayrıca Ercan Bey'in sitesinden de bir alıntı;

Motor yüksek devirde çalışırken klasik ateşleme sisteminde primer devre akımı 1 ampere kadar azalır, buna karşılık elektronik ateşleme sistemlerine bu akım şekil 9.18. de görüldüğü gibi yüksek devirlerde de yine 8 amper dolayındadır.

Sonuç olarak elektronik ateşleme sistemlerinde depolanan enerji daha fazla olduğundan bu sistem şekil: 9.19. da görüldüğü gibi daha yüksek bir gerilim verir ayrıca primer devre akımı yüksek devirlerde fazla azalmadığından sekonder devre gerilimi de yüksek devirlerde fazla azalmaz bunun sonucu olarak buji tırnak aralığı artabilir ve daha güçlü bir kıvılcımla daha iyi bir ateşlemede yanma sağlanabilir.

Klasik sistemde buji tırnak aralığı 0.5-0.8 mm olduğu halde, elektronik ateşleme sisteminde 1-1.5 mm ye kadar çıkarılabilir.

Senin yazında bahsettiğin gibi bu devre iki iyi işe yarar. Platinden düşük ve sabit bir akım geçirir, faydalıdır. İkincisi ise platinin üzerinden geçebilecek akımın 2-2.5 kat fazla akım bu elektronik devreden geçirilebilir. Böylece hem platin korunmuş hemde ateşleme iyileştirilmiş olur.

Ayrıca tekrar bir konuya değineyim. Aracının sıkıştırma oranı düşük olduğundan düşük oktanlı benzinde daha iyi çalışır fakat şu anda 91 oktanlı normal benzini bulman imkansız. En düşük 95 oktan. Seni forumdan tanıdığım kadarıyla kapağı da taşlatmazsın Smile (Sıkıştırmayı arttırmak için). Şu anda aslında sen 95 oktan benzin kullanıyor olmalısın. Her halde avans ayarı yapılmıştır motora. Yada yapılmadıysa araç tam hakkıyla performansını verememektedir. Hele 97 oktana geçmeyi düşündüğün zaman ne kadar ateşleme voltajını arttırsanda motora yine avans vermek gerekecek sanırım. Bir arkadaş bahsetti ama yine de en doğrusunu sen bilirsin distribütörün tam mekanik avans tertibatlı mı yoksa vakumlu mu?

Bu konu hakkında daha detaylı bilgiyi verebilecek arkadaş çıkar sanırım. Benden bu kadar renault 12. Umarım faydalı olmuştur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Renault12




Doğum tarihi : 20/09/93
Yaş : 30
Nerden :
Aracınızın Modeli :
Kayıt tarihi : 23/10/07

. Empty
MesajKonu: Geri: .   . Empty2008-05-02, 17:05

Çok teşekkürler.


En son Renault12 tarafından 2009-06-23, 08:56 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
dml860

dml860


Doğum tarihi : 13/07/86
Yaş : 37
Nerden : İzmir
Aracınızın Modeli : 2000 Broadway 1.4i
Kayıt tarihi : 26/08/07

. Empty
MesajKonu: Geri: .   . Empty2008-05-02, 21:25

Ne demek. Bilgi paylaştıkça güzel Wink
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RENAULT 9-11 KULÜBÜ :: RENAULT 9-11 KULÜBÜ-Teknik :: Atölye-
Buraya geçin: