Fotoğraflara baktım. Sanırım platin kumandalı elektronik ateşleme sistemi bu eklenen modül. Çünkü elektronik devreye platinden bir kablo ayrıca indüksiyon bobinine de bir kablo gitmesi lazım. Birde 12V verilir devreye. Dışı da metaldir oraya da şase verilir. 3 kablo girer yani devreye ki resimlerde de 3 kablo girdiğini görüyorum.
Bu devre yüksek devirlerde yüksek akımın platin üzerinden geçerken voltaj sıçramalarına (senin şelale diye bahsettiğin) ve bu gibi durumlar sonrasında platinin meme yapması yani aşırı akımın metali yakması durumunu önler.
Ayrıca Ercan Bey'in sitesinden de bir alıntı;
Motor yüksek devirde çalışırken klasik ateşleme sisteminde primer devre akımı 1 ampere kadar azalır, buna karşılık elektronik ateşleme sistemlerine bu akım şekil 9.18. de görüldüğü gibi yüksek devirlerde de yine 8 amper dolayındadır.
Sonuç olarak elektronik ateşleme sistemlerinde depolanan enerji daha fazla olduğundan bu sistem şekil: 9.19. da görüldüğü gibi daha yüksek bir gerilim verir ayrıca primer devre akımı yüksek devirlerde fazla azalmadığından sekonder devre gerilimi de yüksek devirlerde fazla azalmaz bunun sonucu olarak buji tırnak aralığı artabilir ve daha güçlü bir kıvılcımla daha iyi bir ateşlemede yanma sağlanabilir.
Klasik sistemde buji tırnak aralığı 0.5-0.8 mm olduğu halde, elektronik ateşleme sisteminde 1-1.5 mm ye kadar çıkarılabilir.
Senin yazında bahsettiğin gibi bu devre iki iyi işe yarar. Platinden düşük ve sabit bir akım geçirir, faydalıdır. İkincisi ise platinin üzerinden geçebilecek akımın 2-2.5 kat fazla akım bu elektronik devreden geçirilebilir. Böylece hem platin korunmuş hemde ateşleme iyileştirilmiş olur.
Ayrıca tekrar bir konuya değineyim. Aracının sıkıştırma oranı düşük olduğundan düşük oktanlı benzinde daha iyi çalışır fakat şu anda 91 oktanlı normal benzini bulman imkansız. En düşük 95 oktan. Seni forumdan tanıdığım kadarıyla kapağı da taşlatmazsın
(Sıkıştırmayı arttırmak için). Şu anda aslında sen 95 oktan benzin kullanıyor olmalısın. Her halde avans ayarı yapılmıştır motora. Yada yapılmadıysa araç tam hakkıyla performansını verememektedir. Hele 97 oktana geçmeyi düşündüğün zaman ne kadar ateşleme voltajını arttırsanda motora yine avans vermek gerekecek sanırım. Bir arkadaş bahsetti ama yine de en doğrusunu sen bilirsin distribütörün tam mekanik avans tertibatlı mı yoksa vakumlu mu?
Bu konu hakkında daha detaylı bilgiyi verebilecek arkadaş çıkar sanırım. Benden bu kadar renault 12. Umarım faydalı olmuştur.