| mekanik abs olayı??? | |
|
+16ziyacık renta Cihangir KALKAN onuruyar serdar_gunes23 vatoz00 adu040 karadeniz erdi_7373 okan4037 bugRa VetApex! enderkinder haponbir Schakal blackheart 20 posters |
Yazar | Mesaj |
---|
blackheart
Doğum tarihi : 26/04/85 Yaş : 38 Nerden : istanbul Aracınızın Modeli : flash txe 1700 1990 model Kayıt tarihi : 04/04/08
| Konu: mekanik abs olayı??? 2008-04-06, 18:55 | |
| slm arkadaşlar. bende 90 model flash txe var. malum flashların frenleme mesafesi biraz uzun. bir usta 250 ytl ye mekanik abs takıyor. acaba güvenlimidir? aklıma fiyatı takıldı 250 ytl biraz ucuz yani başımıza bir iş gelmesin:D konu hakkında yardımcı olabilirseniz sevinirim. herkese teşekkürler... | |
|
| |
Schakal
Doğum tarihi : 19/01/76 Yaş : 48 Nerden : cardiff Kayıt tarihi : 28/06/07
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-06, 19:31 | |
| zaten orjinal abs o kadar guvenilir matah bir sistem degilken sen birde kalkip "usta" ya uydurma bir sistem taktirmaktan bahsediyorsun parani orjinal fren sisteminin bakimina harca cok daha iyi edersin . | |
|
| |
haponbir
Doğum tarihi : 20/10/86 Yaş : 37 Nerden : istanbul içerenköy Aracınızın Modeli : 96 broadway Kayıt tarihi : 27/01/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-06, 19:51 | |
| mekanik abs nedir biraz açıklayabilirmiyiz acaba?? | |
|
| |
Misafir Misafir
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-06, 20:00 | |
| 4 tekerede eşit dağılan hidrolik.... |
|
| |
enderkinder
Doğum tarihi : 13/06/85 Yaş : 38 Nerden : İstanbul-Ümraniye Aracınızın Modeli : 1994 R9 Spring Kayıt tarihi : 09/07/07
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-06, 20:56 | |
| Arkalarıda disk'e çevirsen yeterli olacaktır. | |
|
| |
VetApex!
Doğum tarihi : 13/09/85 Yaş : 38 Nerden : Amasya Aracınızın Modeli : aracı yok Kayıt tarihi : 18/07/07
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-06, 23:05 | |
| 4 tekere eşit dağılamaz, olmamalı ! abs de amaç zaten durma mesafesini uzatmak değildir, fren yaparken bile dreksiyondan arabaya yön verebilmektir.. arka tekerlerinde önler kadar fren yaptığını düşünürsek bence ağırlık önde toplanacağı için arka tekerker anında kilitlenir buda daha büyük bi soruna yol açar.. amaç manevra yeteneğinin yitirilmemesi..
özellikle ıslak zeminde fren mesafesi artıyor muş.. onun dışında orjinal frenler ile yolda birkaç deneme yaparak daha etkin ve çarpmama yollarını bulabilir, kaza anını biraz yaşar tecrübe edinebilirsiniz.
250 tl ye takılacak sistemden hayır gelmez bence. olacaksa hakkaten lastikleri hiçbir zaman kilitlemeyen aynı zamanda çok seri şekilde pompalama yapabilen sağlam sistemler takılmalı. canımızı yolda bulmadık.. | |
|
| |
bugRa
Doğum tarihi : 29/10/88 Yaş : 35 Nerden : Mersin - Bolu Aracınızın Modeli : 1996 Renault 9 GTE Kayıt tarihi : 29/03/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-07, 05:14 | |
| öncelikle makanik ABS nasıl bişey ona bi yorum getiremedim... hiç bir ABS sistemi tam anlamı ile mekanik olmadığı için mekanik ABS olması mümkün değil ki 250 milyon gibi düşük bi fiyata zor... bence o tamamen ustanın kolay yoldan para kazanma tekniği... ayrıca 4 tekerleğe eşit fren gücü dağılımı vetapex in de dediği gibi yanlış bişey... panik fren durumunda aracın arkasını savrulmasına ve daha kötü sonuçlara yol açabilir... ABS panik fren esnasında lastiklerin kitlenmesini önleyerek arasın manevra kabiliyetini engellemez... kuru hava şartlarında klasik fren sistemine göre mesafeyi uzatsada ıslak ve gevşek zeminde nispeten aynı bazen daha kısa durabilir... sonuç olarak eğer ABS sistemi takılmak isteniyorsa iyice araştırıldıktan sonra yapılmalı ve usta ların yaptığı değil firmaları yaptığı ve çoğu araçta kullanılan birşey yapılmalı... eğer bu yapılamıyorsa diskler kaliperler ve palatalar daha kaliteli olanlarla değiştirilmeli arkalar diske dönüştürülmeli ve lastik seçiminede dikkat edilmeli... | |
|
| |
Misafir Misafir
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-07, 06:21 | |
| 300-400 ytl ye bi tornacyla anlaşıp megane ın fren disklerini ve pabuclarına uyumlu hale getirtebliyorsunuz. Ayrıca abs okadar iyi bisey degil yeri geliyo pedala bastığınız halde fren boşalıyo gibi oluyo ve araba yavaşlamıyo onun mekanigini dusunemiyorum bence o usta saçmalamış |
|
| |
okan4037
Doğum tarihi : 17/08/89 Yaş : 34 Nerden : Mersin Aracınızın Modeli : Peugeot 307 Gti :) Kayıt tarihi : 03/01/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-07, 09:01 | |
| Abs her zaman durma mesafesini artırır hele bizim araçlara takarsanız daha uzun bi mesafede durursunuz özelikle şehir içinde abs iyi değildir... hızlı giderken sadece kaydırmaz hakimiyet sizde olur başkada bi artısı yok | |
|
| |
blackheart
Doğum tarihi : 26/04/85 Yaş : 38 Nerden : istanbul Aracınızın Modeli : flash txe 1700 1990 model Kayıt tarihi : 04/04/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-07, 13:06 | |
| valla taktırmayı düşünüyordum. size sorduğum iyi oldu. adam çok övdü. savrulmayı önler falan dedi ama sonuçta yoğurtçu malına ekşi demez. bu arada mekanik abs elektronik absden farklı basit bir sistem motosikletlere de takıyorlar. bilgiler için çok saolun arkadaşlar. | |
|
| |
bugRa
Doğum tarihi : 29/10/88 Yaş : 35 Nerden : Mersin - Bolu Aracınızın Modeli : 1996 Renault 9 GTE Kayıt tarihi : 29/03/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-07, 14:16 | |
| ala ala... bu mekanik ABS olayını anlayabilmiş değilim...du bi internette araştırayım neyin nesi... | |
|
| |
erdi_7373
Doğum tarihi : 04/07/73 Yaş : 50 Nerden : kocaeli Aracınızın Modeli : 1988 Kayıt tarihi : 04/04/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-08, 08:23 | |
| peki araca arkaya da disk taktırmak iyimidir sizce. | |
|
| |
VetApex!
Doğum tarihi : 13/09/85 Yaş : 38 Nerden : Amasya Aracınızın Modeli : aracı yok Kayıt tarihi : 18/07/07
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-08, 13:13 | |
| - erdi_7373 demiş ki:
- peki araca arkaya da disk taktırmak iyimidir sizce.
iyidir | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-08, 13:23 | |
| - vetapex demiş ki:
- erdi_7373 demiş ki:
- peki araca arkaya da disk taktırmak iyimidir sizce.
iyidir başına bela arıyosan iyidir... yaw zaten arkadaki fren gücü düşsün diye limitör kullanılıyor biz 1 de kalkıp arkalara disk takıp arkadaki fren gücünü arttırmaya çalışıyoruz... mekanik abs yi ben açıklayayım... yol açlışmaları yapılırken asfaltı ilk etapta deldikleri darbeli sistemleri görmüşsünüzdür...onlara martopikör denir...1 kompresör sürekli basınçlı hava üretip bu alete yollar...kullanan kişi martopikörün valfini açmak suretiyle basınçlı havanın martopikörün içinde olmasını sağlar...bu aletin içine basınçılı hava dolmaya başladığında silindir içindeki piston artan basınç yüzünden aşağı doğru itilir...itme sonucunda piston aşağıya hareket eder ve piston 1 noktadan sonra dolan basınçlı havanın kaçacağı delikleri de açar...buradan dolanhava kaçar ve alttaki yay sayesinde piston tekrar yukarı gelir...işte bu basitçe 1 pompalama sistemidir... burada hava yerine hidrolik kullanıldığını düşünün ve bunun fren sisteminde sizin frene basmanızla orantılı olarak aynı martopiökr gibi sürekli darbeli 1 şekilde hidroliğin tekerleğe yollandığını düşünün...mekanik abs denen şey işte budur... bence gerek te yoktur... çok matah 1 şey değil... ama denildiği gibi ıslak zeminlerde kilitlenmeyi az da olsa önlüyor... | |
|
| |
VetApex!
Doğum tarihi : 13/09/85 Yaş : 38 Nerden : Amasya Aracınızın Modeli : aracı yok Kayıt tarihi : 18/07/07
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-08, 13:29 | |
| - karadeniz demiş ki:
- vetapex demiş ki:
- erdi_7373 demiş ki:
- peki araca arkaya da disk taktırmak iyimidir sizce.
iyidir başına bela arıyosan iyidir...
yaw zaten arkadaki fren gücü düşsün diye limitör kullanılıyor biz 1 de kalkıp arkalara disk takıp arkadaki fren gücünü arttırmaya çalışıyoruz...
konforlu ve lüks arabalarda standart takılıyor.. sebep basit fren nekadar arkadan tutarsa okadar hissedilmiyor.. ama kilitlenir kilitlenmez bilemem, basmaya bağlı.. limitöründe bi ayarı vardır elbet bunun için.. bide neden kampana? neden disk olmasın yani? | |
|
| |
erdi_7373
Doğum tarihi : 04/07/73 Yaş : 50 Nerden : kocaeli Aracınızın Modeli : 1988 Kayıt tarihi : 04/04/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-08, 14:08 | |
| sağol tşkler yok zaten yaptıracağım yokta fikir alayım dedim:) | |
|
| |
adu040
Doğum tarihi : 13/06/88 Yaş : 35 Nerden : Ankara Aracınızın Modeli : 1992 SPRING Kayıt tarihi : 11/10/07
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-09, 12:12 | |
| Sağ ayağınız dengeli olursa bu tür arayışlara gerek kalmaz.
Zaman sıkıntınız yoksa gideceğiniz yere fren kullanmadan bile gitme ihtimaliniz var. Yeter ki gaza nerde basılır nasıl basılır onu bilelim. | |
|
| |
karadeniz Çakma Admin
Doğum tarihi : 22/04/88 Yaş : 35 Nerden : Muğla/Turgutlu Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor) Kayıt tarihi : 24/06/07
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-09, 16:16 | |
| | |
|
| |
VetApex!
Doğum tarihi : 13/09/85 Yaş : 38 Nerden : Amasya Aracınızın Modeli : aracı yok Kayıt tarihi : 18/07/07
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2008-04-09, 16:46 | |
| - karadeniz demiş ki:
e neden disk olsun ki... denizciğim aynı soruyu ben de sana soruyum ,eğer diğeri kadar ucuz olsa neden takılmasın ki? limitör ayarı yine yapılır ? bugün neden gıcığım ki bukadar neyse uzattım farkındayım :dash: konu anlaşılmıştır | |
|
| |
vatoz00
Doğum tarihi : 02/03/80 Yaş : 44 Nerden : Afyon Aracınızın Modeli : fairway Kayıt tarihi : 13/02/09
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2009-05-25, 09:18 | |
| Arkadaşlar mekanik ABS dediği sanırım ustanın fren merkezi ile alakalı bişey.Çünkü benim kullandığım ABS sistemi olmayan bir vectra da frene bastığımda bedalın pombalandığını hissettim.Bu pompalanma olayını yavaş giderken nazik bir basışta hissedebiliyosunuz ayrıca aynı olayı arkadaşın corsa sonda da hissettim.Sanırım usta böyle bişeyden bahsetmiş. | |
|
| |
serdar_gunes23
Doğum tarihi : 24/03/79 Yaş : 45 Nerden : kahramanmaraş Aracınızın Modeli : 1998 RENAULT BROADWAY RNİ Kayıt tarihi : 05/04/09
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2009-05-25, 10:06 | |
| arkadaşlar makanik abs nin olmayacağını anladık peki yeni nesil araçlardan birinin fren sistemini bizimkilere olduğu gibi transfer edemezmiyiz? | |
|
| |
onuruyar
Doğum tarihi : 12/07/82 Yaş : 41 Nerden : Adapazarı Aracınızın Modeli : RENAULT 9 GTe Broadway (1992') Kayıt tarihi : 10/01/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2009-05-25, 10:49 | |
| | |
|
| |
Cihangir KALKAN
Doğum tarihi : 01/01/00 Yaş : 124 Nerden : a Aracınızın Modeli : a Kayıt tarihi : 07/01/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2009-05-25, 11:14 | |
| Frenlerin bakımı yeterlidir. Diskine, ABS' sine takılmayın o kadar. Eskiden tonlarca ağırlıktaki Amerikan arabaları vakum düzeneği bile olmayan fren merkeziyle dört adet kampanadan oluşan sistemle durabiliyorlardı. Kampanalar geç soğuduğu için spor kullanıma hitap eden diskler kullanılmaya başlandı. Arka taraf önler kadar sıkılmadığı için yani ısınma öndeki kadar olmadığı için ilk çıkan Focus da dahil birçok aracın arka tekerlerinde kampana kullanılmaktadır. Renault 9 kullanmadım ama daha altı olduğu düşünülen Toros için konuşmak gerekirse biraz bakımlıysa pedala yüklenmeden gittiği yere kadar bastığınızda tekerler çok rahat kilitlenir.(Kartal=lineer pedal, Toros=logaritmik pedal ) Pedala dokunurken bile aracın öne yığılmaya başladığını hissedebiliyorsunuz. Benim aracımda da frenler iyi ama Renault kadar da beğenmedim. Kartal' da pedala bastığım miktarı Renault üzerinde denesem tekerler kilitlenir. ABS direksiyonun sizin elinizde olmasını sağlar. Tehlikelerde frene asılmak yerine kaçma tecrübesini kazanır, kaygan zeminde araç kullanma üzerine tecrübelerinizi artırırsanız yeni nesil araç alırken bile ABS sizin için öncelik olmaz. | |
|
| |
blackheart
Doğum tarihi : 26/04/85 Yaş : 38 Nerden : istanbul Aracınızın Modeli : flash txe 1700 1990 model Kayıt tarihi : 04/04/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2009-09-04, 14:34 | |
| | |
|
| |
renta
Doğum tarihi : 14/09/79 Yaş : 44 Nerden : ankara Aracınızın Modeli : 1998 rl Kayıt tarihi : 11/06/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2009-09-04, 17:40 | |
| fren işi şakaya gelmez aracın orjinali neyse öyle kalsın blackheart arkadaşın verdiği linklerde gibi iki rekorla abs olmaz abs de fren mesafesi uzar çünkü normal frende frene basdığınızda tekerler kitlenir araç kaymaya başlar ve direksiyon kontürolünden çıkar abs de ise frene basdığınızda tekerler kitlenmez abs beyni frenleri saniyede 18 kere pompalar buda aracın kaymasını engeller size araç hakimiyeti sağlar | |
|
| |
ziyacık
Doğum tarihi : 22/01/79 Yaş : 45 Nerden : batman Aracınızın Modeli : 1994 FLASHS Kayıt tarihi : 07/06/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2009-09-04, 19:55 | |
| kim ne derse desin bizim arabalarda frenler çok kötü. Benim kadar arabasına bakan yok benim çevremde. Balatalar sıfır, diskler kampanalar iyi, hidrolik hortum. kısaca fren sistemi komple elden geçti bir eksiği yok. Ama yinede frene bastığımda hemen tepki vermiyor. Babamda 2001 renaul19 alize var. Bazen sürüyorum. Pedala dokunur dokunmaz araba yere yapışıyor. Çapraz fren sistemi denilen bir sistem var herhalde meganda da var. Acaba onlarda olupta bizim araçlarda olmayan ne var anlamadım. | |
|
| |
Elbruz
Doğum tarihi : 19/12/84 Yaş : 39 Nerden : Afyon/Şuhut Aracınızın Modeli : Broadway Kayıt tarihi : 14/06/07
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2009-09-04, 20:24 | |
| Meganı bilmem de 19'da olup bizimkinde olmayan ne biz de çok merak ediyoruz.Bir de lastiklerin kötü olabilir mi,o gerçekten en az sistemin kendisi kadar etkiliyor. | |
|
| |
superterlik
Doğum tarihi : 01/01/81 Yaş : 43 Nerden : istanbul Aracınızın Modeli : renault 11 Kayıt tarihi : 01/02/10
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2010-02-03, 20:49 | |
| Çapraz fren dediğin şey renault 12'de de var, aşağı yukarı bütün araçlarda çift devreli çapraz fren vardır. Temelde 2 ayrı fren devresi mevcuttur, sağ ön ve sol araka birde sol ön ve sağ arka. Mantığı ola ki fren devrelerinden birini kaybedersen çapraz iki tekerle savrulmadan bir şekilde durabilmek. Arkaları diske çevirmek, eğer önler de hava kanalcıklı diske çevrilirse bence mantıklı, ama nasıl, hangi aracın parçalarıyla onu bilmiyorum. | |
|
| |
emre12
Doğum tarihi : 28/09/80 Yaş : 43 Nerden : Şanlıurfa Aracınızın Modeli : 1972 12TL-opel meriva cosmo Kayıt tarihi : 18/03/10
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2010-03-19, 09:41 | |
| arkadaşlar dedeme ait 1987 peugeot 505te birkaç yıl takılı kaldı kullandım araç hala bizde mekaik abs şu an sökülü ardiyede yatıyor. break safe diye amerikan malı ikitane 10cm yüksekliğinde 5cm genişliğinde iki ayrı silindirden oluşuyor (biri ön biri arka) fren devresine paralel takılıyor üzerine basınç gelince içindeki gaz basınç altında saniyede 108 defa titreme yapıyor buda saniyede 108 defa frene bas bırak yapıyor. kullanım sonucu fren daha geç kızaklıyor özellikle ıslak zeminde farkedilebiliyor size tekerlek kitlemeden en üst düzeyde limit fren yapabilmeyi kolaylaştırıyor buzda bir işe yaramıyor. ve sökülme sebebi freni sertleştiriyor. yani pedal daha sert oluyor. mekanik absyi taktık 2-3 sene takılı kaldı ama enişte sağolsun 1 metre fren izi dahi olmadan arabayı yoldan uçurdu kaportadan çıkınca ustalar takmamıştı dedem zaten freni sertleştiriyordu dedi o zamandan beri ardiyede yatıyor.
kullanan birisi olarak kilitlenme sorunu olan araçlara öneririm ama frenin sertleştiğini unutmayın | |
|
| |
salla2000
Doğum tarihi : 04/01/74 Yaş : 50 Nerden : eskişehir Aracınızın Modeli : 1993 Renault 11 RAINBOW Kayıt tarihi : 05/12/08
| Konu: Geri: mekanik abs olayı??? 2010-03-19, 11:31 | |
| yok be arkadaşlar frenlerimiz bakımlı olursa bence cok iyi mesela benim diskler hala ilk orjinali 220 falan cıkmıştı degeri muayenede bakımlı olunca bi sorun yok ve cook da memnunum hatta 1 kere beni iyi oldugu icin kurtardı diyebilirim kazadan ordada kökledim baktım kayıyo aniden biras cektim ve yavaşlamasını fırsat bilim kırdım kurtarınca kökten bastım durdu mesela az basınca kilitlenmiyor frenler takii köklersen kililiyo hic öle de bi şikayet veya kötü tutuyor gibi bi derdim olmadı bence frenciler kara düzen takıp işi bitirdikleri icin ilk halini tutmuyo frenler yeni olsada sorun ondan bence | |
|
| |
| mekanik abs olayı??? | |
|